تاریخچه ورق رنگی در ایران

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تاریخچه ورق رنگی در ایران

ورق رنگی یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین ورق‌های فولادی در ایران است که ظاهری بسیار جذاب و منحصر‌به‌فرد دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به تاریخچه ورق رنگی در ایران داشته باشیم و بررسی کنیم که تولید این ورق‌ها از چه زمانی در ایران شروع شده است؟ اما پیش از آن بهتر است کمی بیشتر با ورق رنگی آشنا شده و به ارائه کاربردها و ویژگی‌های این محصول بپردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

شما می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید این ورق فولادی پرکاربرد به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید!

آشنایی بیشتر با ورق رنگی و کاربرد آن

ورق رنگی یکی از انواع ورق‌های فولادی گالوانیزه است که به وسیله لایه‌ای از رنگ الکترواستاتیک (Electrostatic coating) پوشیده شده است. این ورق‌ها در رنگ‌های بسیار متنوعی تولید شده و در بازار ایران عرضه می‌شوند. این ورق‌ها در کاربردهای بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صنعت خودروسازی و تولید قطعات و بدنه خودروها
  2. صنعت تولید لوازم خانگی مانند تولید یخچال، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی و غیره
  3. ساخت و تولید کانتینرها
  4. صنایع فلزی همچون ساخت کابینت، کمد و سایر لوازم فلزی
  5. صنعت ساخت‌وساز و استفاده در ساخت سوله‌ها و انبارها

 

نگاهی به تاریخچه ورق رنگی در ایران

 

نگاهی به تاریخچه ورق رنگی در ایران

همانطور که می‌دانید ورق رنگی یکی از محصولات فولادی پرکاربرد در ایران است. در حال حاضر با توجه به میزان تقاضا برای خرید این محصول، کارخانه‌های فولاد زیادی در ایران در حال تولید این ورق فولادی هستند و این ورق را در ابعاد و رنگ‌های متفاوتی تولید می‌کنند.

تاریخچه ورق رنگی در ایران به سال 97 برمیگردد. اولین کارخانه تولید کننده ورق رنگی، شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. این شرکت با همکاری برخی از کارخانه‌های تولید کننده لوازم خانگی برای اولین بار در ایران موفق به تولید ورق رنگی شد. این ورق‌ها که با نام ورق High Gloss نیز در صنعت شناخته می‌شوند، کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنعت تولید لوازم خانگی دارند. بدنه بسیاری از لوازم خانگی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، ماکروویو و ... از جنس ورق رنگی است.

کارخانه فولاد مبارکه و شرکت تولید لوازم خانگی نیکسان با همکاری یکدیگر به ارائه برخی لوازم خانگی تولید شده با ورق رنگی به مشتریان پرداختند. پس از کسب بازخورد مثبت از مشتریان و تایید شرکت نیکسان، تولید عمده این ورق در شرکت فولاد مبارکه سپاهان شروع شد.

پس از آن، کارخانه‌های دیگری همچون هفت الماس قزوین و فولاد بهمن نیز به تولید این ورق فولادی محبوب پرداختند و امروزه بخش زیادی از نیاز بازار ایران به ورق رنگی از طریق تولیدات این کارخانه‌ها تامین می‌شود. البته این کارخانه‌ها هنوز موفق به تولید عمده این ورق در ضخامت‌های بسیار پایین نشده‌اند و واردات این محصول در ضخامت‌های پایین از کشور چین انجام می‌شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله از وبسایت مهدفولاد به بررسی تاریخچه ورق رنگی در ایران پرداختیم. اکنون می‌دانیم که این ورق فولادی پرکاربرد برای اولین بار در ایران در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید و به بازار عرضه شد. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق رنگی شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد بهمن و هفت الماس و نیز مشاهده قیمت ورق رنگی وارداتی از کشور چین به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

قیمت روز ورق رنگی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.