مشخصات فنی ورق رنگی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

مشخصات فنی ورق رنگی

ورق رنگی یکی از انواع ورق‌های فولادی است که از ورق گالوانیزه تولید می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی مشخصات فنی ورق رنگی و ویژگی‌های مختلف این محصولات صنعت فولاد بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی ورق‌های رنگی با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد در ارتباط باشید و نیز برای خرید و اطلاع از قیمت ورق رنگی از طریق صفحه این محصول در سایت ما اقدام کنید. پیش از آن بهتر است کمی بیشتر درباره‌ی ورق‌های رنگی بدانیم!

آشنایی با ورق رنگی و کاربردهای آن

دانستن مشخصات فنی ورق رنگی نیازمند داشتن اطلاعات کافی درباره‌ی این محصول و کاربردهای مختلف آن است. به همین دلیل ما در این بخش ابتدا شما را ورق‌های رنگی آشنا می‌کنیم، به سوال ورق رنگی چیست می‌پردازیم و سپس مشخصات فنی ورق رنگی را بررسی می‌کنیم.

ورق رنگی در واقع نوعی از ورق گالوانیزه است که طی برخی فرآیندها رنگ شده است و برخی ویژگی‌های آن تفاوت یافته است. در این فرآیند با قرارگیری ورق در کوره‌ها، یک پوشش رنگی بر روی سطح ورق قرار می‌گیرد که سبب افزایش ویژگی‌هایی همچون مقاومت در برابر پوسیدگی، مقاومت در برابر زنگ زدگی، رطوبت و گرما می‌شود. علاوه بر این، رنگ کردن ورق فولادی سبب می‌شود تا این ورق ظاهری زیباتر و منحصربه‌فرد داشته باشد و برای کاربردهایی که ورق در برابر دید عموم قرار می‌گیرد مناسب شود.

این ورق‌های فولادی در مکان‌های با رطوبت بالا و شرجی و نیز در هنگام قرارگیری ورق در محیط‌های اسیدی و قلیایی کاربرد بیشتری دارند؛ زیرا با توجه به مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها، سازگاری و طول عمر بالاتری در این محیط‌ها دارند.

از جمله کاربرد ورق رنگی می‌توان به استفاده در صنایع زیر اشاره کرد:

  1. صنعت خودروسازی
  2. صنعت ساختمان سازی
  3. صنعت تولید لوازم خانگی
  4. صنعت الکتروتیک و تولید قطعات پوششی
  5. صنعت تولید تجهیزات ترافیکی و گارد ریل‌ها

استانداردها و مشخصات فنی ورق رنگی

استانداردها و مشخصات فنی ورق رنگی

توجه به مشخصات فنی ورق رنگی و استانداردهای آن یکی از نکات مهم در هنگام تولید ورق‌های رنگی است؛ زیرا سبب ایجاد ویژگی‌های مختلفی در این ورق‌ها می‌شود. مشخصات فنی ورق رنگی باید به گونه‌ای باشد که تحمل بار کششی و فشار بالا را داشته باشد.

ورق‌های رنگی پس از رنگ‌آمیزی تحت فرمینگ‌های مختلفی قرار می‌گیرند. این ورق‌ها انواع مختلفی دارند و در بازار به شکل‌های ورق رنگی کرکره‌ای، شیروانی، طرح سفال، هشتی، هلالی و ... عرضه می‌شوند.

ضخامت لایه رنگ قرار گرفته بر روی ورق فولادی گالوانیزه در حدود 35 میکرون است که در دو مرحله بر روی ورق قرار می‌گیرد. ضخامت کامل این ورق‌ها بسته به کاربرد آن‌ها متفاوت است و در ضخامت‌های 0.18، 0.22، 0.30، 0.40، 0.50، 0.60 و 0.90 میلی‌متر تولید می‌شود. البته تولید این ورق‌ها در ضخامت‌های پایین بیشتر است. همچنین عرض این ورق‌ها به طور معمول در دو اندازه‌ 1 و 1.25 متر است. مشخصه وزن هر رول ورق رنگی بسته به ابعاد و ضخامت ورق متفاوت است و می‌تواند بین 4 تا 9 تن باشد.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، ورق رنگی یکی از انواع ورق فولادی است که تحت فرآیند رنگ کاری قرار گرفته و مقاومت آن افزایش یافته است. استانداردها و مشخصات فنی ورق رنگی بسته به کاربرد موردنظر می‌تواند متفاوت باشد و این ورق‌ها در کارخانه‌ها در اندازه‌های متفاوتی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. شما می‌تواند انواع مختلف این ورق را با قیمت مناسب از طریق سایت مهدفولاد خریداری کنید و نیز در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید و از مشاوره و راهنمایی جهت خرید ورق رنگی بهره‌مند شوید.

شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را در پایان این مقاله با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات شما پاسخ دهند.

قیمت روز ورق رنگی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.