وزن هر متر مربع ورق رنگی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

جدول وزن هر متر مربع ورق رنگی

اطلاع از وزن هر متر مربع ورق رنگی می‌تواند در هنگام خرید این محصول از اهمیت بالایی برخوردار باشد. به همین دلیل ما در این مقاله از سایت مهدفولاد قصد داریم به بررسی وزن این محصول پرداخته و به سوال هر متر مربع ورق رنگی چند کیلو است؟ پاسخ دهیم.

شما می‌توانید پس از اطلاع از وزن دقیق این محصولات، برای مشاهده قیمت و خرید این محصول، به صفحه مربوطه از منوی سایت مراجعه کنید.

آشنایی با ورق رنگی

پیش از آن که به سراغ بررسی وزن هر متر مربع ورق رنگی برویم، بهتر است کمی بیشتر با این ورق‌های فولادی آشنا شوید.

ورق فولادی رنگی که به آن ورق فولادی روکش‌دار نیز گفته می‌شود، نوعی ورق فولادی است که روی سطح آن با لایه‌ای از رنگ یا پوشش محافظ پوشانده شده است. پوشش رنگی قرار گرفته بر روی این ورق‌ها سبب ایجاد ظاهر زیبا، افزایش مقاومت در خوردگی و نیز افزایش دوام محصول در شرایط محیطی نامناسب می‌شود.

این ورق‌ها در طی چندین مرحله رنگ آمیزی می‌شوند:

  1. ورق فولادی تمیز شده تا هرگونه ناخالصی یا آلودگی بر روی سطح آن از بین برود.
  2. سپس یک آستر یا پوشش پایه برای اطمینان از چسبندگی مناسب رنگ یا پوشش اعمال می‌شود.
  3. در نهایت یک لایه رنگ بر روی سطح ورق موردنظر قرار می‌گیرد.

این ورق‌ها در رنگ‌ها و الگوهای مختلفی در بازار به فروش می‌رسند و بر این اساس در کاربردهای مختلفی مانند ساختمان‌سازی، خودروسازی، لوازم خانگی و تولید برای کاربردهایی مانند سقف، روکش فلزی، پانل های دیواری، درب های گاراژ و اهداف تزئینی استفاده می‌شوند.

از مهم‌ترین مزایای این ورق‌ها که سبب کاربرد گسترده آن‌ها در صنایع مختلف شده است می‌توان به ظاهر زیبا، مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف پذیری، دوام عالی، کارکرد طولانی مدت و سهولت نگهداری اشاره کرد.

شما می‌توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول، به مقاله "ورق رنگی چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید!

وزن هر متر مربع ورق رنگی

بررسي وزن هر متر مربع ورق رنگی

وزن هر متر مربع ورق فولادی رنگی بسته به ضخامت و نیز نوع پوشش یا رنگ اعمال شده بر روی آن می‌تواند متفاوت باشد. وزن این ورق‌ها بر حسب کیلوگرم بر متر مربع (kg/m²) محاسبه می‌شود. شما می‌توانید با اطلاع از مشخصات ورق موردنظر خود، وزن تقریبی آن را به دست آورید.

در اینجا چند محدوده وزن تقریبی برای ورق های فولادی رنگی آورده شده است:

جدول وزن هر متر مربع ورق رنگی

ضخامت تقریبی

وزن تقریبی

0.5 تا 1.0 میلی‌متر

4.0 تا 8.0 کیلوگرم بر متر مربع

1.0 تا 2.0 میلی‌متر

8.0 تا 16.0 کیلوگرم بر متر مربع

2.0 تا 3.0 میلی‌متر

16.0 تا 24.0 کیلوگرم بر متر مربع

 

این محدوده وزنی تقریبی است و بسته به ترکیب خاص ورق فولادی و نوع پوشش مورد استفاده می‌تواند متفاوت باشد. همچنین شما می‌توانید برای محاسبه دقیق‌تر هر متر مربع وق رنگی از فرمول‌های موجود یا سایت‌های آنلاین محاسبه وزن استفاده کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره وزن هر متر مربع ورق رنگی پرداختیم و جدول وزن تقریبی این محصول را برای شما ارائه دادیم. اما اگر می‌خواهید از اطلاعات دقیق وزن یک محصول به ویژه ورق فولادی رنگی و قیمت آن مطلع شوید، با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید و سپس به خرید ورق فولادی رنگی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت بپردازید.

قیمت روز ورق رنگی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.