کاربرد ورق رنگی در صنایع چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

کاربرد ورق رنگی بسیار گسترده و متنوع است و در بسیاری از صنایع و مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر کاربردهای ورق رنگی به دلیل ویژگی مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و اکسیداسیون و نیز زیبایی این ورق‌ها است. ما در این مقاله قصد داریم تا به ارائه کاربردهای مختلف ورق رنگی برای شما عزیزان بپردازیم. شما می‌توانید در صورت نیاز به خرید این محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید تا از جدیدترین قیمت ورق رنگی به صورت روزانه مطلع شوید.

بررسی کاربرد ورق رنگی

ورق‌های رنگی در ادامه خط تولید ورق گالوانیزه ساخته و تولید می‌شوند. این ورق‌ها به طور معمول در ضخامت‌های بین 0.16 تا 0.7 میلی‌متر و دارای عرض 1 یا 1.25 متری هستند. البته برخی کارخانه‌های داخلی و خارجی به تولید ورق رنگی با ضخامت‌های بالاتر نیز می‌پردازند. این کار سبب استحکام و زیبایی ورق رنگی می‌شود و به همین دلیل از این ورق‌ها در کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. تولید درهای فلزی
  2. ساخت و تولید مبلمان فلزی
  3. استفاده در ساخت کرکره‌ها
  4. تولید کمد، میز و صندلی فلزی
  5. استفاده به عنوان سقف‌های شیروانی
  6. استفاده در ساخت سوله‌ها و ورزشگاه‌ها
  7. ساخت و تولید لوازم خانگی همچون یخچال فریزر و ماشین لباسشویی

کاربرد ورق رنگی در ساخت و تولید لوازم خانگی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ورق رنگی در کارخانه‌های تولید لوازم خانگی است. بسیاری از لوازم خانگی به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض آب و رطوبت به متریالی نیاز دارند که مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی داشته باشد و همچنین علاوه بر آن ظاهر زیبایی داشته باشد. در اینجا بهترین انتخاب ورق رنگی است.

ورق‌های رنگی در ساخت بدنه یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ... کاربرد بسیار زیادی دارند؛ زیرا لوازم خانگی به طور مستقیم با آب در ارتباط هستند و نیازمند مقاومت بالایی در برابر آن هستند. به همین دلیل ورق‌های رنگی به کار رفته در صنعت تولید لوازم خانگی باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند و استفاده از ورق بی‌کیفیت و نامرغوب می‌تواند به خرابی زود هنگام بدنه لوازم خانگی منجر شود.

کاربرد ورق رنگی در تولید مبلمان خانگی

همانطور که می‌دانید ورق‌های رنگی از تنوع بالایی برخوردار هستند و زیبایی منحصر به فردی دارند. به همین دلیل این ورق‌ها می‌توانند برای ساخت مبلمان‌های فلزی، کمدهای فلزی و میزها مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین به دلیل سطح صاف و یکپارچه‌ای که دارند انتخاب مناسبی برای این کاربردها هستند و زیبایی دوچندانی به مبلمان‌های فلزی می‌دهند. البته این تنها کاربرد ورق‌های رنگی نیست و از این ورق‌ها برای ساخت و تولید میزها و کمدهای فلزی نیز استفاده می‌شود.

امروزه میزان محبوبیت مبلمان‌های مدرن فلزی بسیار افزایش یافته است و ساخت این مبل و میزهای فلزی به وسیله ورق‌های رنگی انجام می‌شود و می‌تواند سبب تضمین کیفیت این محصولات مبلمان خانگی شود.

کاربرد ورق رنگی در ساختمان‌سازی

در بسیاری از شهرهای شمالی به دلیل بارندگی زیاد، سقف خانه‌ها به صورت شیروانی ساخته می‌شود. ورق‌های استفاده شده در این سقف‌ها در واقع همان ورق‌های رنگی هستند که در ابعاد و انواع مختلف تولید و فرم‌دهی می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر باران و زنگ‌زدگی از خود نشان می‌دهند.

همچنین این ورق‌ها در سقف سوله‌ها و ورزشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر کاربردهای این ورق‌ها در ساختمان‌سازی می‌توان به استفاده در زیباسازی بخش‌ها و نماهای داخلی و بیرونی و نیز تولید انواع درها و کرکره‌ها اشاره کرد.

این ورق‌ها انتخاب بسیار مناسبی برای سقف‌های شیروانی هستند و از جمله مزایای کاربرد ورق رنگی در ساختمان‌سازی می‌توان به قیمت مناسب، زیبایی بصری، عایق در برابر دما و رطوبت، وزن سبک، جابه‌جایی و نصب آسان اشاره کرد. 

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید ورق رنگی به دلیل مزایا و ویژگی‌های فوق‌العاده در کاربردهای بسیار زیادی از جمله صنایع لوازم خانگی، مبلمان‌سازی، ساختمان‌سازی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکنون که با کاربرد ورق رنگی و موارد استفاده این ورق در صنایع و مشاغل مختلف آشنا شدید، می‌توانید برای مشاهده لیست قیمت ورق رنگی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و پس از آن در صورت نیاز به کسب مشاوره رایگان و راهنمایی جهت خرید و یا داشتن هرگونه سوال درباره کاربرد ورق رنگی، با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را در پایان این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق رنگی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.