ورق روغنی ابعادی چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ورق روغنی ابعادی چیست؟

ورق روغنی ابعادی چیست و چه تفاوتی با ورق معمولی دارد؟ این ورق‌ها در چه اندازه‌ها و ابعادی تولید می‌شوند؟ ما در این مقاله قصد داریم به ارائه توضیحات کاملی راجع به ورق روغنی ابعادی و ویژگی‌ها و مزایا آن بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید ورق روغنی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

ورق روغنی ابعادی چیست؟

یکی از انواع ورق روغنی موجود در بازار، ورق روغنی ابعادی است. این نوع از ورق‌ها در واقع همان ورق‌های روغنی موجود در بازار هستند؛ اما ابعادی متفاوت دارند. ورق‌های روغنی موجود در بازار در اندازه‌ها و ابعاد مشخصی تولید و برش داده می‌شوند. اما آیا این ورق‌ها می‌توانند نیاز صاحبان صنایع به ورق روغنی را برطرف کنند؟

صاحبان صنایع و مشاغل در بسیاری از موارد به دنبال خرید ورق روغنی در ابعاد موردنظر خود هستند. در این شرایط ورق‌های روغنی ابعادی به میان می‌آیند. این افراد می‌توانند ورق‌های روغنی را بر اساس سایز و اندازه موردنظر خود سفارش دهند و دیگر به دنبال ابعاد مناسب ورق روغنی در محصولات موجود در بازار نباشند.

بررسی ویژگی‌های ورق روغنی ابعادی

اکنون که به سوال ورق روغنی ابعادی چیست پاسخ دادیم، وقت آن است تا به بررسی ویژگی‌ها و مزایا این محصول بپردازیم. این ورق‌های فولادی تحت فرآیند نورد سرد تولید می‌شوند و دارای سطحی صاف، براق و یکدست هستند. همچنین این ورق‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر کشش هستند. البته این میزان مقاومت بسته به نوع ورق می‌تواند متفاوت باشد.

کاربرد ورق روغنی ابعادی چیست؟

با توجه به امکان تولید ورق روغنی ابعادی در اندازه‌های دلخواه مشتریان، این ورق‌ها در کاربردهای گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. صاحبان صنایع و مشاغل به سفارش ورق روغنی در ابعاد موردنیاز بر حسب کاربرد موردنظر می‌پردازند و از این ورق‌ها در کاربردهایی همچون تولید مبلمان فلزی، صنایع خودروسازی، تولید لوازم خانگی، تولید محصولات فولادی و ... استفاده می‌کنند.

کاربرد ورق روغنی ابعادی چیست؟

وزن و ابعاد استاندارد ورق روغنی

ورق‌های روغنی در اندازه‌های استاندارد در کارخانه تولید می‌شوند. رعایت استانداردهای وزنی در این ورق‌ها یکی از الزامات تولید ورق روغنی است. این ورق‌ها به طور معمول با ضخامت حدود 3 میلی‌متر و عرض 1000 یا 1250 میلی‌متر در بازار ایران به فروش می‌رسند. با این وجود شما می‌توانید به سفارش ورق روغنی ابعادی با توجه به نیاز خود بپردازید. همچنین برای اطلاع از وزن ورق روغنی در ابعاد مختلف میتوانید به جدول وزن ورق روغنی مراجعه کنید.

این ورق‌ها بر اساس استاندارد در سه نوع ورق معمولی ST12، ورق نیمه کششی ST13 و ورق فوق کششی ST14 تولید و در بازار ارائه می‌شوند. البته نمونه‌های دیگری نیز از انواع ورق روغنی ابعادی در بازار موجود است؛ اما این سه نوع از پرکاربردترین ورق‌های روغنی مورد استفاده در صنایع هستند.

همچنین ببینید:      

جدول استاندارد ورق روغنی

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون انواع ورق‌های روغنی ابعادی و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم و به سوال ورق روغنی ابعادی چیست و چه کاربردی دارد؟ پاسخ دادیم. ورق‌های روغنی ابعادی به ورق‌های روغنی تولید شده در ابعاد و اندازه‌های موردنیاز مشتری گفته می‌شود. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق روغنی در ابعاد و انواع مختلف به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید این محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.