ابعاد ورق روغنی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

بررسی ابعاد ورق روغنی

ورق روغنی یا ورق سرد، نوعی ورق فولادی است که در ابعاد مختلف و بر اساس استانداردهای مشخصی تولید می‌شود. بررسی ابعاد ورق روغنی می‌تواند در هنگام خرید این محصول از اهمیت بالایی برخوردار باشد؛ زیرا هر یک از انواع این ورق با ابعاد مختلف، برای کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد قصد داریم به بررسی ابعاد ورق روغنی و ضخامت استاندارد این محصول بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله، برای مشاهده قیمت ورق روغنی به صفحه این محصول در سایت ما مراجعه کنید و پس از کسب مشاوره‌های لازم، محصول خود را با ابعاد مشخص و موردنیاز خریداری کنید.

آشنایی با ورق روغنی

ورق روغنی که با نام ورق سرد یا ورق آهن نیز در صنعت شناخته می‌شود، در طی فرآیند نورد سرد تولید می شود. این ورق با توجه به مراحل تولید و روغن‌کاری‌های انجام شده بر روی آن، مقاومت مناسبی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارد. این ورق‌ها با توجه به ویژگی‌ها و مزایای خاصی که دارند، در کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون مانند اتومبیل‌سازی، تولید لوازم خانگی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابعاد ورق روغنی

بررسی ابعاد ورق روغنی

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، ورق‌های روغنی در ابعاد مختلفی برای کاربردهای متفاوت تولید می‌شوند. این ابعاد بر اساس استانداردهای خاص موجود در نظر گرفته می‌شوند. این ورق‌ها دارای طول‌، عرض و ضخامت‌های مختلفی هستند. البته این مقادیر در یک بازه خاص قرار دارند.

به طور مثال این ورق‌ها می‌توانند ضخامتی بین 0.2 تا 3 میلی‌متر داشته باشند. همچنین طول این ورق‌ها بین 4 تا 6 متر و عرض آن‌ها می‌تواند بین 60 سانتی‌متر تا 2 متر باشد.

ابعاد ورق روغنی معرفی شده جز رایج‌ترین ورق‌های روغنی هستند؛ اما امکان تولید ورق سرد روغنی برای کاربردهای خاص با دیگر ابعاد نیز وجود دارد. در ادامه می‌توانید به مشاهده جدول ابعاد ورق روغنی بر اساس استانداردهای موجود بپردازید.

ابعاد ورق روغنی

-

طول (m)

عرض (m)

ضخامت (mm)

وزن (kg)

1

2

1

0.5

8

2

2

1

0.6

10

3

2

1

0.7

11

4

2

1

0.8

13

5

2

1

0.9

14

6

2

1

1

16

7

2

1

1.25

20

8

2

1

1.5

24

9

2.5

1.25

0.5

13

10

2.5

1.25

1.25

31

11

2.5

1.25

1.5

38

کدام سایز ورق روغنی را خریداری کنیم؟

اگر قصد خرید هر نوع ورق فولادی به ویژه ورق روغنی را دارید، اطلاع از بهترین ابعاد ورق روغنی بر حسب کاربرد موردنیاز شما می‌تواند یکی از چالش‌های مهم پیش روی شما باشد. برای حل این مسئله و پیشگیری از خرید قطعات بدون استفاده و نامناسب، بهتر است پیش از هر کاری با کارشناسان متخصص در این حوزه مشورت کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره ابعاد ورق روغنی و استانداردهای طول، عرض و ضخامت این محصول پرداختیم. اکنون شما می‌توانید در صورت نیاز به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و به مشاهده قیمت این ورق با ابعاد مختلف بپردازید و پس از آن برای کسب مشاوره و خرید ورق روغنی با کارشناسان متخصص ما در مجموعه مهدفولاد کیان تماس بگیرید.

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.