مهم ترین گریدهای ورق روغنی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

گریدهای ورق روغنی

ورق روغنی یکی از ورق های فولادی با کیفیت و با استحکام بالا است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. گریدهای ورق روغنی دارای ویژگی های مختلفی هستند که هر کدام دارای یک کاربرد خاص می باشند. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی مهم ترین گریدهای ورق روغنی برای شما بپردازیم و شما را با این گریدها آشنا کنیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت انواع گریدهای ورق روغنی به وبسایت ما مراجعه کنید و در صورت تمایل به خرید ورق روغنی و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

معرفی ویژگی ها و کاربرد گریدهای ورق روغنی

ورق های روغنی دارای دسته بندی های متفاوتی مطابق با استاندارد DIN می باشند. این گریدهای مختلف با عبارت St که مخفف کلمه Stahl (به معنای فولاد) است معرفی می شوند. ما در ادامه این مقاله با در نظر گرفتن پارامترهایی همچون کیفیت سطحی ورق، خواص مکانیکی و ترکیب شیمیایی به معرفی هر یک از گریدهای ورق روغنی می پردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

  1. ورق روغنی St12

ورق روغنی St12 که به آن ورق کششی یا معمولی نیز گفته می شود دارای استحکام کششی و نقطه تسلیم بالایی نسبت به سایر گریدها می باشد. دلیل این موضوع استفاده از مقدار زیادی کربن و منگنز در ساختار این ورق می باشد. این ورق یکی از پرکاربردترین انواع این ورق ها است.

این نوع ورق در کاربردهایی همچون ساخت قطعات الکترونیکی، خودروسازی، کشتی سازی، عمران و ساخت و ساز، ساخت کانتینر، پوسته کوره ها و تولید بشقاب برای مخازن تحت فشار مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. ورق روغنی St13

معرفی مهم ترین گریدهای ورق روغنی

این ورق که با نام ورق نیمه کشسان یا نیمه کششی نیز در بازار شناخته می شود به دلیل کاهش میزان کربن و منگنز به کار رفته در آن، از سطح استحکام پایین تری نسبت به گرید St12 برخوردار است.

از ورق های St13 در ساخت لوازم خانگی و لوازم اداری، سازه های ساختمانی و صنعتی و نیز ساخت قطعات موردنیاز خودروها استفاده می شود.

  1. ورق روغنی St14

ورق St14 که به آن ورق فوق کششی نیز گفته می شود یکی دیگر از مهم ترین گریدهای ورق روغنی می باشد. به همین دلیل این نوع ورق روغنی در مقایسه با ورق های St12 و St13 از مقاومت کششی پایین تری برخوردار است.

از این ورق در کاربردهایی همچون ساخت قطعات موردنیاز خودرو مانند فیلتر، تولید و ساخت لوازم خانگی همچون یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف شویی و نیز برای پرسکاری با عمق زیاد در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.

  1. ورق های روغنی EK2 و EK4

این دو نوع از گریدهای ورق روغنی دارای استانداردهای متفاوتی نسبت به ورق های مجموعه St می باشند. این ورق ها از مقاومت و لعاب پذیری بالایی در برابر سایش برخوردار هستند و دارای قابلیت جوشکاری می باشند. از این گریدها در صنعت خودروسازی و صنایع ساخت لوازم خانگی استفاده می شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی پیرامون مهم ترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی ها و مشخصات آن ها پرداختیم. هر یک از گریدهای ورق روغنی با توجه به ویژگی هایی همچون استحکام و میزان مقاومت کششی در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. ما در شرکت مهدفولاد به ارائه ی انواع گریدهای ورق روغنی با کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه می پردازیم. شما می توانید برای مشاهده قیمت این محصولات به صفحه مربوط به قیمت ورق روغنی در وبسایت ما مراجعه کنید و پس از مشاهده لیست قیمت این محصولات در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.