کاربرد ورق روغنی در صنعت چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ورق روغنی یکی از ورق های فولادی است که در کارخانه های بسیاری تولید می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره کاربرد ورق روغنی در صنایع مختلف اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. اما پیش از آن بهتر است تا کمی با این محصول و ویژگی های آن آشنا شویم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله در صورت هرگونه سوال یا ابهام و یا کسب مشاوره برای خرید ورق روغنی با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

ورق روغنی و ویژگی های آن

ورق روغنی یکی از انواع ورق های فولادی است که به وسیله ی فرآیند نورد سرد در کارخانه های مختلفی تولید می شود. این محصول با نام ورق سرد نیز در بازار ایران به فروش می رسد. کاربرد ورق روغنی به دلیل ویژگی ها و مشخصات بسیار خوب این نوع محصول می باشد. این ورق ها استحکام بسیار بالایی دارند و می تواند فشار و وزن بالایی را تحمل کنند.

علاوه بر ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی، این محصول ظاهر بسیار زیبایی دارد و نسبت به سایر ورق ها از سطحی صیقلی تر و صاف تر برخوردار است. همچنین این ورق را می توان رنگ کرد و یا تحت فرآیند گالوانیزاسیون آن را به ورق گالوانیزه تبدیل نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ورق‌های روغنی می‌توانید به مقاله "ورق روغنی چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید!

همچنین ببینید:           

راهنمای خرید ورق روغنی

آشنایی با کاربرد ورق روغنی

اکنون که با ورق روغنی و ویژگی های آن آشنا شده اید، بهتر است به سراغ کاربرد ورق روغنی برویم. این ورق ها با توجه به مشخصات فیزیکی و ویژگی هایی که دارند در صنایع بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرند.

صنایعی همچون ساختمان سازی، خودروسازی، ساخت و تولید لوازم خانگی، ساخت مخزن و ... به دلیل استحکام بالای این ورق ها، قدرت تحمل فشار بالا و نیز ظاهر زیبای آن ها از این ورق ها استفاده می کنند. ما در مهدفولاد به ارائه ی ورق روغنی با کیفیت و با نازل ترین قیمت می پردازیم و شما می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و ورق روغنی موردنیاز خود را مطابق با کاربرد موردنظر خود پس از کسب مشاوره و راهنمایی های لازم از ما خریداری کنید.

همچنین ببینید:         

جدول استاندارد ورق روغنی

در ادامه به شرح انواع کاربرد ورق روغنی می پردازیم:

ورق روغنی یک نوع ورق فلزی است که با استفاده از یک لایه روغنی محافظت شده است. این نوع ورق معمولاً از فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم ساخته می شود و در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. در زیر به برخی از کاربردهای مختلف ورق روغنی اشاره خواهم کرد:

صنایع خودروسازی

استفاده از ورق روغنی در صنایع خودروسازی بسیار رایج است. یکی از مهم ترین کاربردهای این نوع ورق ها در ساخت اگزوز خودروها است.

تولید محصولات فولادی

ساخت پروفیل های ساختمانی، درب و پنجره و ... را می توان یکی از مهم ترین و رایج ترین کاربردهای ورق های روغنی دانست. مثلا یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز پروفیل مبلی است که به وسیله ی ورق روغنی ساخته و تولید می شود.

ساخت مبلمان فلزی

بسیاری از مبلمان های موجود در ادارات و سازمان ها از نوع فلزی است. این فلزات در واقع همان ورق های روغنی است که در ساخت این مبلمان ها از آن ها استفاده شده است.

ساخت لوازم خانگی

یخچال فریزر، اجاق گاز، یراق آلات، مایکروفر، کابینت های فلزی، کمدهای فلزی خانگی و ... از محصولاتی هستند که در صنعت ساخت و تولید لوازم خانگی با استفاده از ورق های روغنی ساخته می شوند.

کاربرد ورق روغنی و خرید آن

ما در این مقاله به ارائه ی انواع کاربرد ورق روغنی در صنایع گوناگون پرداختیم. این موارد تنها بخشی از کاربردهای این محصول می باشد و از ورق های روغنی در موارد بسیار متعددی استفاده می شود. شما می توانید با مراجعه به صفحه ی این محصول در سایت مهد فولاد به مشاهده لیست قیمت ورق روغنی بپردازید و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمایی و یا خرید محصول با ما تماس بگیرید.

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.