بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

ورق روغنی یکی از انواع ورق سرد فولادی است که در صنایعی همچون خودروسازی، تولید لوازم خانگی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت ورق روغنی تحت عوامل مختلفی تغییر می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی بپردازیم و بررسی کنیم که این عوامل چه تاثیری بر قیمت ورق‌های روغنی دارند. اما پیش از آن بهتر است کمی بیشتر درباره‌ی این ورق‌ها و ویژگی‌ها و کاربرد آن‌ها بدانیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده لیست قیمت این محصول به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و در صورت نیاز به کسب راهنمایی برای خرید ورق روغنی، با کارشناسان تخصصی ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

همچنین ببینید:           

انواع ورق روغنی

بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

قیمت ورق روغنی همواره در حال نوسان است و این موضوع به دلیل تغییر و نوسان در قیمت ارز، مواد اولیه، قیمت ورق سیاه، میزان تقاضا برای این محصول، روش تولید و ... است. در ادامه به بررسی دقیق هر یک از این عوامل می‌پردازیم.

  1. روش تولید ورق

بدون شک فرآیند تولید ورق روغنی و نوع عملیات حرارتی آن در قیمت ورق روغنی تاثیرگذار است. ورق‌های روغنی با توجه به عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن‌ها به سه دسته ورق معمولی st12، ورق نیمه کشش st13 و ورق فوق کششی st14 تقسیم می‌شوند.

  1. هزینه‌های حمل و نقل

هزینه حمل و نقل به ویژه در مواردی که مواد اولیه یا محصول تحت واردات یا صادرات قرار می‌گیرد می‌تواند بر قیمت تمام شده‌ی ورق روغنی تاثیرگذار باشد.

  1. قیمت مواد اولیه

سنگ آهن یکی از مواد اولیه در تولید ورق روغنی است و به همین دلیل قیمت جهانی این ماده می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت ورق روغنی بگذارد.

همچنین ببینید:           

تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی

بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

  1. کارخانه تولید کننده ورق

ورق روغنی در ایران و خارج از کشور توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف و متعددی تولید می‌شود و در برخی موارد قیمت محصول تولیدی یک کارخانه با کارخانه دیگر متفاوت است و برند کارخانه نیز می‌تواند از عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی برشمرده شود.

  1. قیمت ارز

قیمت ارز به صورت مستقیم بر قیمت ورق روغنی تاثیرگذار است و نوسان در بازار ارز، سبب ایجاد نوسان در بازار ورق‌های فولادی می‌شود.

  1. قیمت ورق سیاه

برخی از کارخانه‌های تولید ورق روغنی از ورق سیاه برای تولید این محصول استفاده می‌کنند و ورق سیاه را تحت فرآیندهای مختلف قرار داده و به ورق روغنی تبدیل می‌کنند. به همین دلیل قیمت ورق سیاه از دیگر عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی است.

  1. میزان عرضه و تقاضا در بازار جهانی

بدون شک میزان تقاضا برای خرید ورق روغنی در قیمت جهانی این محصول تاثیرگذار است. افزایش تقاضا برای ورق روغنی سبب افزایش قیمت این محصول می‌شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی پرداختیم و دانستیم که عواملی همچون روش تولید ورق روغنی، حمل و نقل، قیمت مواد اولیه، قیمت ارز، میزان عرضه و تقاضا در بازار و غیره بر قیمت نهایی این محصول تاثیرگذار است. به دلیل وجود نوسان در قیمت ورق روغنی و تغییر روزانه در قیمت این محصولات، ما در سایت مهدفولاد به ارائه‌ قیمت به روز این محصول می‌پردازیم و شما می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی مربوط به این محصول به مشاهده این لیست قیمت بپردازید. همچنین می‌توانید برای خرید و یا در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.