مشخصات فنی ورق روغنی st12

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

مشخصات فنی ورق روغنی st12

ورق st12 یکی از انواع ورق روغنی است که ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی دارد و در کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی ورق روغنی st12 برای شما عزیزان بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله و آشنایی با مشخصات این ورق فولادی پرکاربرد، برای مشاهده قیمت و خرید ورق روغنی به صفحه مربوطه در منوی سایت ما مراجعه کنید. همچنین می‌توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت خرید، با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

آشنایی با ورق روغنی st12

بهتر است پیش از آن که به سراغ بررسی مشخصات فنی ورق روغنی st12 برویم، کمی بیشتر درباره این ورق بدانیم! ورق st12 که با نام ورق کششی یا معمولی نیز در بازار شناخته می‌شود یکی از انواع ورق روغنی است که بر اساس استاندارد DIN 1623-1 تولید می‌شود و در کاربردهای عمومی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ها و مشخصات فنی ورق روغنی st12

ورق کششی معمولی دارای گرید نسبتاً پایین و کیفیت بسیار بالایی است. کیفیت بالای این محصول به دلیل مشخصات فنی بی‌نظیر آن است که در ادامه این مقاله به شرح آن می‌پردازیم.

  1. سطح صاف و صیقلی ورق

ورق ST12 دارای سطحی کاملا صاف، یکدست و صیقلی است و هیچگونه فرورفتگی و برآمدگی بر روی آن دیده نمی‌شود. سطح ورق روغنی کششی از بالاترین کیفیت در سطوح فولادی برخوردار است.

  1. استحکام کششی مناسب

این محصول که با نام ورق کششی روغنی نیز در بازار شناخته می‌شود دارای استحکام کششی نسبتاً مناسبی است. استحکام کششی ورق st12 بین 270 تا 410 مگاپاسکال است.

  1. قابلیت شکل‌پذیری

ورق روغنی معمولی دارای شکل‌پذیری مناسبی است و می‌تواند به شکل‌های مختلفی فرم‌دهی شود. میزان شکل‌دهی این ورق در سطح بسیار مطلوبی است.

  1. سطح روغنی ورق

بدون شک ورق روغنی کششی، سطحی روغنی دارد!! شما می‌توانید با نگاه کردن به سطح ورق روغنی، بازتاب نور بر روی آن را ببینید.

ویژگی‌ها و مشخصات فنی ورق روغنی st12

  1. دارا بودن خاصیت ضد زنگ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق st12، ضد زنگ بودن آن است. ورق‌های روغنی دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی هستند و می‌توانند تا مدت‌های طولانی در برابر رطوبت مقاومت کرده و طول عمر بالایی داشته باشند.

  1. درصد فولاد بالا

درصد فولاد موجود در این محصول بالا است و همین موضوع سبب افزایش استحکام ورق روغنی st12 می‌شود.

  1. مقاومت در برابر حرارت

ورق‌های روغنی تولید شده به روش نورد گرم دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما هستند و به همین دلیل در کاربردها و صنایعی که نیاز به تحمل دمای بالا وجود دارد از آن‌ها استفاده می‌شود.

  1. نقطه تسلیم مناسب

به نقطه‌ای که منجر به از بین رفتن خاصیت کششی ماده می‌شود نقطه تسلیم گفته می‌شود. نقطه تسلیم ورق روغنی کششی st12 حدود 280 مگاپاسکال است و این ورق از نقطه تسلیم نسبتا بالایی برخوردار است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون ورق‌های روغنی st12 پرداختیم و شما را با ویژگی‌ها و مشخصات فنی ورق روغنی st12 آشنا کردیم. اکنون که با ویژگی‌ها و مشخصات این ورق‌ها آشنا شدید، می‌توانید با مراجعه به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد به مشاهده قیمت ورق روغنی در انواع مختلف پرداخته و سپس بر اساس نیاز و کاربرد موردنظر خود به خرید این محصول بپردازید. شما می‌توانید جهت دریافت راهنمایی برای خرید این محصول یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.