بررسی تاریخ انقضای ورق روغنی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تاریخ انقضای ورق روغنی

یکی از سوالات متداولی که خریداران ورق‌های روغنی همواره به دنبال پاسخ آن هستند این است که آیا ورق‌های روغنی تاریخ انقضا دارند؟ جواب ما به این سوال "بله" است. ورق‌های روغنی نیز مانند سایر محصولات موجود در بازار از تاریخ انقضا برخوردار هستند و عدم دقت به این موضوع می‌تواند سبب ایجاد زیان‌های مالی برای خریداران شود. ما در این مقاله به بررسی تاریخ انقضای ورق روغنی و زیان‌های ناشی از استفاده از ورق روغنی با تاریخ انقضای گذشته می‌پردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ما در مجموعه مهدفولاد به عرضه انواع ورق روغنی با ویژگی‌های متفاوت می‌پردازیم و شما می‌توانید با خیال راحت به مشاهده قیمت ورق روغنی و خرید این محصول از سایت ما بپردازید و دیگر نگران تاریخ انقضای این محصولات نباشید. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره با کارشناسان تخصصی ما تماس بگیرید.

تاریخ انقضای ورق روغنی چقدر است؟

ورق‌های روغنی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و میزان درصد عناصر استفاده شده در آن‌ها متفاوت است. کربن، سیلیسیم، منگنز و فسفر از عناصر موجود در ورق‌های روغنی هستند که درصد آن‌ها می‌تواند سبب بروز مشخصات و ویژگی‌های متفاوتی برای ورق شود. کیفیت ورق روغنی در کاربردهای متفاوت بسیار مهم است.

نکته جالب توجه درباره این ورق‌ها این است که ورق‌های روغنی دارای تاریخ انقضا هستند و گذشت تاریخ انقضای آن‌ها می‌تواند سبب کاهش کیفیت ورق شود. همچنین انواع مختلف ورق روغنی تاریخ انقضای متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  1. تاریخ انقضای ورق روغنی St12

ورق‌های کششی یا St12 یکی از پرمصرف‌ترین انواع این ورق‌ها هستند که بیشتر از همه در کابردهای ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق‌ها دارای 0.1 درصد کربن و 0.5 درصد منگنز هستند. تاریخ انقضای این ورق‌های روغنی از سایر انواع آن بیشتر و بیش از 18 ماه است. این موضوع را می‌توان یکی از مزایای استفاده از این نوع ورق‌ها دانست.

  1. تاریخ انقضای ورق روغنی St13

این ورق‌ها در کاربردهای ساخت سازه‌های صنعتی و غیر صنعتی از جمله ساخت لوازم خانگی و خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و با نام ورق‌های روغنی نیمه کششی در بازار شناخته می‌شوند. حداکثر میزان تاریخ انقضای این ورق‌ها 8 ماه است. نقطه تسیلم این ورق‌ها کمتر از 240 مگاپاسکال و استحکام کششی آن بین 270 تا 370 مگاپاسکال است.

ورق های روغنی تاریخ انقضا دارند؟

  1. تاریخ انقضای ورق روغنی St14

ورق‌های روغنی St14 نسبت به سایر ورق‌ها از انعطاف‌پذیری و کشش بیشتری برخوردار هستند و در صنایع خودروسازی بسیار پرکاربرد هستند. تاریخ انقضای این ورق‌ها نیز همانند ورق‌های نیمه کششی در حدود 8 ماه است؛ اما بازه‌ی استحکام کششی آن‌ها کمی کمتر از ورق‌های st13 و بین 270 تا 350 مگاپاسکال است. همچنین نقطه تسلیم این ورق‌ها نیز کمتر از ورق‌های نیمه کششی و پایین‌تر از 210 مگاپاسکال است.

چرا نباید از ورق روغنی با تاریخ انقضای گذشته استفاده کنیم؟

همانطور که پیش از این نیز گفتیم توجه به تاریخ انقضای ورق‌های روغنی می‌تواند یکی از نکات مهم در هنگام خرید این محصول باشد. دلیل این امر آن است که اگر از ورق روغنی با تاریخ انقضای گذشته استفاده کنیم ممکن است ورق روغنی در هنگام فرآیند پرسکاری یا ماشین‌کاری پاره شده و شما را با مشکلاتی روبرو کند. در واقع می‌توان گفت ورق‌های فولادی تاریخ انقضا گذشته دیگر امکان استفاده و کاربرد مناسب را ندارند.

البته در برخی موارد ممکن است تاریخ انقضای ورق روغنی نگذشته باشد، اما این ورق دارای کیفیت مناسبی نباشد و باز هم شما را با مشکلات گفته شده روبرو کند. به همین دلیل شما باید ورق‌های فولادی را از مراکز معتبر فروش این محصولات خریداری کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون تاریخ انقضای ورق روغنی پرداختیم و تاریخ انقضا انواع ورق‌های روغنی را بررسی کردیم. همچنین به سوال آیا ورق‌های روغنی تاریخ انقضا دارند پاسخ دادیم. توجه به تاریخ انقضای این محصولات در هنگام خرید بسیار مهم است و عدم توجه به آن می‌تواند سبب آسیب ورق روغنی در هنگام کار شود. همچنین ورق روغنی خریداری شده باید دارای استانداردهای لازم و باکیفیت بالا باشد. به همین دلیل ما به شما خرید از مجموعه مهدفولاد را پیشنهاد می‌کنیم.

شما می‌توانید از طریق شرکت مهدفولاد به خرید ورق روغنی با کیفیت بپردازید و دیگر نگرانی از بابت تاریخ انقضای ورق روغنی نداشته باشید. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید و یا در پایان این مقاله نظرات و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.