مزیت ورق روغنی سرد نسبت به دیگر ورق های فولادی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

مزیت ورق روغنی سرد نسبت به دیگر ورق های فولادی

ورق روغنی سرد دارای کاربردهای متمزیت ورق روغنی سرد نسبت به دیگر ورق های فولادیعددی است و این موضوع به دلیل مزیت ورق روغنی سرد نسبت به دیگر ورق های فولادی است. مهم‌ترین مزیت این ورق‌های روغنی سرد نسبت به سایر ورق‌های فولادی موجود در صنعت، مقاومت و استحکام بالای آن است. ما در این مقاله از سایت مهدفولاد قصد داریم تا با شما به این مزایای ورق روغنی بپردازیم تا بتوانید با خیال راحت به خرید این محصول بپردازید. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق روغنی به صفحه این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

آشنایی با ورق‌های فولادی

ورق‌های فولادی را می‌توان از مهم‌ترین متریال‌ها در صنایع مختلف دانست. ورق‌های فولادی بر اساس کاربرد در صنایع دارای مشخصات فیزیکی و ساختاری متفاوتی هستند. از جمله ورق‌های فولادی پرکاربرد می‌توان به ورق سیاه، ورق آجدار، ورق آلیاژی، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق روغنی، ورق اسیدشویی، ورق آلومینیوم و ... اشاره کرد.

آشنایی با ورق روغنی و مزیت ورق روغنی نسبت به دیگر ورق های فولادی

ورق روغنی (Cold Rolled Steel Sheet) نوعی از ورق فولادی است که به وسیله فرآیند نورد سرد تولید می‌شود. فرآیند نورد سرد سبب اعمال فشار و کشش بر روی ورق فولادی شده و منجر به کاهش ضخامت ورق می‌شود. شاید گمان کنید که کاهش ضخامت ورق سبب کاهش استحکام آن می‌شود؛ اما فرآیند نورد سرد سبب می‌شود تا علاوه بر کاهش ضخامت ورق، ورق از استحکام و سختی بیشتری برخوردار شده و امکان فرم‌دهی آن کمتر شود. مهم‌ترین مزیت ورق روغنی سرد نسبت به دیگر ورق های فولادی را می‌توان همین استحکام و قدرت بالاتر دانست.

ورق‌های روغنی علاوه بر ویژگی‌های گفته شده سبب می‌شوند تا بتوان ضخامت، شکل، سطح ظاهری و خصوصیات کیفی ورق را با دقت بالاتری کنترل کرد. مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای ورق روغنی نسبت به سایر ورق‌های فولادی به اختصار به شرح زیر است:

  1. قابلیت شکل‌پذیری بالا
  2. استقامت بالای ورق
  3. خصوصیات مغناطیسی کاربردی
  4. امکان پاکسازی مناسب ورق
  5. قابلیت کشش بالا
  6. مقاومت در برابر نفوذ

مزایای ورق روغنی نسبت به سایر ورق‌های فولادی

بررسی کاربردهای مختلف ورق روغنی

امروزه ورق روغنی در حوزها و صنایع مختلفی مورد استفاده می‌شوند و بسیاری از صنایع و مشاغل وابستگی شدیدی به ورق‌های روغنی دارند. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، این موضوع به دلیل مزیت ورق روغنی سرد نسبت به دیگر ورق های فولادی است. از جمله مهم‌ترین کاربردهای ورق روغنی می‌توان به صنایع مبلمان‌سازی، ساخت کمدهای فلزی، صنایع خودروسازی و ساخت قطعات خودرو از جمله اگزور خودرو، صنایع ساختمان‌سازی، صنایع تولید لوازم خانگی و ... اشاره کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره مزیت ورق روغنی سرد نسبت به دیگر ورق های فولادی و کاربردهای مختلف این محصولات پرداختیم. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، استحکام، مقاومت و سطح ظاهری مناسب این ورق‌ها از مهم‌ترین مزیت‌های این ورق نسبت به دیگر ورق‌های روغنی است. ما در شرکت مهدفولاد به ارائه بهترین انواع ورق روغنی با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب می‌پردازیم و شما می‌توانید به خرید این محصول از مجموعه مهدفولاد بپردازید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.