ویژگی ها و مشخصات ورق روغنی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

مشخصات ورق روغنی

ورق روغنی یکی از محصولات فولادی پرکاربرد در صنعت است که با استفاده از ورق سیاه و تحت فرآیند نورد سرد تولید می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به ارائه اطلاعاتی پیرامون مشخصات ورق روغنی برای شما بپردازیم و شما را بیش از پیش با جزئیات، ویژگی‌ها و مشخصات این ورق فولادی آشنا کنیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده لیست قیمت ورق روغنی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

پیش از آنکه به سراغ بررسی مشخصات ورق روغنی برویم، بهتر است کمی بیشتر با ورق روغنی و کاربردهای مختلف آن آشنا شویم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق روغنی و کاربردهای مختلف آن

همانگونه که پیش از این نیز گفته شد، ورق‌های روغنی نوعی از ورق‌های فولادی نورد سرد هستند که در بیشتر صنایع مرتبط با حوزه فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق‌ها دارای سطحی یکنواخت و صاف هستند و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به مقاومت در برابر کشش اشاره کرد. این ورق‌ها با توجه به درصد آلیاژ به کار رفته در آن‌ها در انواع مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. از جمله مهم‌ترین انواع این ورق‌ها می‌توان به ورق‌های معمولی St12، ورق‌های نیمه کشش St13 و ورق‌های فوق کشش St14 اشاره کرد.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این ورق‌ها، به مقاله ما تحت عنوان "ورق روغنی چیست و چه کاربردی دارد؟" مراجعه کنید!

بررسی مهم‌ترین مشخصات ورق روغنی

ماده اولیه تولید ورق روغنی، ورق سیاه است. ورق‌های سیاه در فرآیند تولید ورق روغنی تحت عملیات حرارتی نورد سرد قرار می‌گیرند و این موضوع سبب تغییر در خواص مکانیکی آن‌ها می‌شود. این خواص مکانیکی جدید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خاصیت مقاومت کششی اشاره کرد سبب شده است تا از این ورق‌ها در صنایع تولید لوازم خانگی، خوردروسازی و غیره استفاده شود.

خاصیت کششی ورق‌های روغنی پس از فرآیند نورد سرد در حدود 20 درصد افزایش می‌یابد و در پایان کار ورقی با کیفیت‌تر و دارای سطحی صاف‌تر و یکنواخت‌تر تولید می‌شود. با توجه به ظاهر زیبای این ورق‌ها از آن‌ها بیشتر در مواردی استفاده می‌شود که شکل ظاهری ورق در دید عموم قرار گرفته و از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی ها و مشخصات ورق روغنی

ضخامت ورق روغنی

دیگر مشخصه‌ی مهم در بررسی مشخصات ورق روغنی، توجه به ضخامت آن است. ضخامت این ورق‌ها با عبور غلتک‌هایی از روی آن‌ها تعیین می‌شود و با هر بار عبور غلتک از روی ورق، عرض آن در حدود 50 تا 90 درصد کاهش می‌یابد و در نهایت به ضخامتی بین 0.12 الی 3 میلی‌متر می‌رسد. البته ضخامت این ورق‌ها بر اساس استانداردهای معرفی شده باید بین 0.35 تا 3 میلی‌متر باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد کیان در ابتدا به ارائه اطلاعاتی درباره‌ی ورق‌های روغنی و کاربردهای مختلف آن‌ها پرداختیم و سپس مشخصات ورق روغنی را به طور کامل و دقیق بررسی نمودیم. اکنون دانستیم که ورق‌های روغنی بسته به نوع، دارای مشخصات متفاوتی هستند و بنا بر این مشخصات در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید اکنون و پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت و خرید انواع ورق روغنی به صفحه مربوط به این محصول در وبسایت ما مراجعه کنید و نیز در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت خرید با کارشناسان متخصص ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.