آشنایی با انواع ورق روغنی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

آشنایی با انواع ورق روغنی یکی از موضوعاتی است که به شما کمک می کند تا در هنگام خرید این محصولات بتوانید انتخاب درست تر و مناسب تری برای کاربرد مورد نظر خود داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع ورق روغنی و کاربرد ها و ویژگی های هر یک از انواع آن بپردازیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت راهنمایی و مشاوره جهت خرید این محصول با ما تماس بگیرید و با به مشاهده لیست قیمت ورق روغنی در سایت مهدفولاد بپردازید.

همچنین ببینید:           

راهنمای خرید ورق روغنی

آشنایی با انواع ورق روغنی

ورق های روغنی با توجه به ویژگی ها و مشخصات آن ها در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند. این دسته بندی ها و انواع به شرح زیر است:

  1. ورق روغنی معمولی یا St12؛
  2. ورق روغنی نیمه کششی یا St13؛
  3. ورق روغنی فوق کششی یا St14؛
  4. ورق روغنی با کیفیت فوق فوق کششی یا St16.

این انواع ورق روغنی ویژگی های متفاوتی در میزان استحکام و کشش دارند و با توجه به این موضوع قیمت این انواع نیز با یکدیگر متفاوت است.

همچنین ببینید:           

جدول وزن ورق روغنی

ورق روغنی معمولی St12

این نوع ورق روغنی یکی از متداول ترین انواع ورق روغنی است که در صنایع و مشاغل بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. بازه استحکام کششی این ورق بین 270 تا 410 مگاپاسکال است و در مواردی که نیاز به استحکام بالایی می باشد از آن استفاده می شود. از جمله ویژگی های این نوع از انواع ورق روغنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سطح نورد سرد صاف و روغنی؛
  2. تحمل بالاتر نسبت به ورق های تولید شده به وسیله نورد گرم.

ورق روغنی نیمه کشش St13

این ورق به حالت نیمه کشسان تولید می شود و کشش آن بین 270 تا 370 مگاپاسکال می باشد. نقطه تسلیم ورق St13 نسبت به St12 کمتر است و این موضوع به دلیل میزان ترکیب عناصر موجود در آن است. ویژگی های این نوع ورق به شرح زیر است.

  • خاصیت جوش پذیری بالا؛
  • سطح براق و صاف؛
  • استحکام و تحمل بالاتر نسبت به ورق های نورد گرم.

ورق روغنی فوق کشش St14

گرید St14 مقاومت کششی بسیار بالایی نسبت به دو نوع قبلی ورق روغنی دارد و مقاومت کششی آن در حدود 270 تا 350 مگاپاسکال می باشد. ساختار این ورق با توجه به عناصر به کار رفته در آن نرم تر است. از جمله ویژگی های ورق روغنی فوق کشش St14 می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. تحمل بسیار بالاتر؛
  2. سطح روغنی و صاف؛
  3. قابلیت جوشکاری بالا.

ورق روغنی فوق فوق کششی یا St16

گرید St16 از انواع ورق‌های روغنی به ورقی با بیشترین میزان کشش اشاره دارد. این نوع ورق کشش بیشتری در برابر سه ورق معرفی شده پیشین دارد و در کاربردهایی که نیاز به کشش بیشتری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت انواع ورق روغنی

انواع ورق های روغنی که در این مقاله معرفی کردیم ویژگی ها و مشخصات متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و به همین دلیل قیمت متفاوتی نیز با یکدیگر دارند، زیرا عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی زیاد هستند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انواع ورق روغنی و نیز برخورداری از مشاوره رایگان و راهنمایی جهت خرید این محصول با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید. همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق روغنی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و پس از مشاهده لیست قیمت این محصول به خرید آن از طریق تماس با ما بپردازید.

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.