تعیین قیمت ورق روغنی در بورس کالا

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

قیمت ورق روغنی در بورس کالا

ورق روغنی که تحت عنوان ورق سرد نیز از آن یاد می‌کنند، یکی از گونه‌های ورق فولادی به شمار می‌رود. دلیل «سرد» نامیده شدن این دسته از محصولات این است که به‌وسیلۀ نورد سرد تولید می‌شوند. در نوشتۀ امروز از وب سایت مهد فولاد، قصد داریم کمی بیشتر با این دسته آشنا شده و از قیمت ورق روغنی در بورس کالا نیز اطلاع یابیم. بنابراین، اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری دربارۀ ورق های روغنی کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان نوشتۀ امروز با ما همراه باشید. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت ورق روغنی مورد نظر خود، از طریق منوی آهن آلات سایت ما وارد قسمت مربوطه شده و ورق مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

ورق روغنی چگونه تولید می‌شود؟

پیش از آنکه به قیمت ورق روغنی در بورس کالا بپردازیم، بهتر است کمی بیشتر با این ورق های فولادی آشنا شویم. ورق‌هایی که تحت تأثیر نورد سرد قرار می‌گیرند، روغن‌کاری می‌شوند تا از آسیب‌های خارجی مصون بمانند. به عنوان مثال، روغن‌کاری این ورق های فولادی موجب می‌شود مقاومت ورق در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی افزایش یافته و استحکام بیشتری به آن می‌بخشد.

به همین دلیل است که ورق های گالوانیزه را نیز از ورق سرد می‌سازند. به این صورت که ورق سرد را درون حمام مذابی از روی قرار می‌دهند تا تبدیل به ورق گالوانیزه شود.

آشنایی با کاربرد ورق روغنی در صنایع گوناگون

ورق های روغنی ظاهر بسیار زیبایی دارند. همین ویژگی محبوبیت بالایی در میان صنایع گوناگون، ازجمله خودروسازی و ساختمان‌سازی، به آن‌ها بخشیده است. این ورق های فولادی علاوه بر زیبایی، از مقاومت بالایی نیز برخوردارند که به موجب این ویژگی حائز اهمیت بسیاری در صنایع هستند.

ورق های سرد یا ورق های روغنی در داخل کشور تولید شده و به سهولت در دسترس همگان قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین کارخانه‌های تولید ورق روغنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت ورق روغنی در بورس کالا

بورس کالا چیست؟

اگر قصد دارید با قیمت ورق روغنی در بورس کالا آشنا شوید، لازم است ابتدا بدانید که بورس کالا چیست؟ بورس کالا به نوعی از فرایند معامله‌گری گفته می‌شود که در آن کالاهایی معین با روش‌های مشخصی، در دوره‌هایی منظم معامله می‌شوند. این بازار به‌ویژه برای محصولات آهن آلات رونق بسیاری دارد، و معاملات زیادی از این طریق میان عرضه‌کنندگان و متقاضیان بی‌شماری در حال شکل‌گیری است.

مزایای تجارت در دنیای بورس کالا موجب می‌شود سهامداران هم سود نقدی دریافت کنند و هم قیمت سهام خود را افزایش دهند. اما مسأله‌ای که وجود دارد، این است که میزان دقیق سودآوری قابل تخمین نیست؛ زیرا افت و خیز قیمت سهام سازمان‌ها همواره غیر قابل پیش‌بینی است.

قیمت ورق روغنی در بورس کالا چگونه تعیین می‌شود؟

شیوۀ تعیین قیمت برای این دسته از فلزهای فولادی محبوب به این صورت است که در آغاز کار، فروشنده پایین‌ترین نرخ را اعلام کرده و سپس خریداران به شیوۀ مزایده، بالاترین قیمت مورد نظر خود را برای خرید کالا پیشنهاد می‌دهند. در نهایت، با اعلام بالاترین پیشنهاد برای ورق روغنی، قیمت ورق روغنی در بورس کالا بسته شده و ورق فولادی به خریدار تعلق می‌گیرد. مزیت این دسته از معاملات نسبت به دیگر شیوه‌های معاملۀ آهن آلات، این است که هر دو طرف، یعنی خریدار و فروشنده، از تأثیر نوسانات بازار بر دادوستد خود، در امان هستند.

قیمت ورق روغنی در بورس کالا

در نوشتۀ امروز از وب سایت مهد فولاد به قیمت ورق روغنی در بورس کالا پرداختیم و شما را با نحوه قیمت‌گذاری ورق فولادی در بورس آشنا ساختیم. همان‌طور که در جریان هستید، محصولات فلزی جایگاه منحصربه‌فردی را در بازار سرمایه به خود اختصاص می‌دهند و معاملۀ ورق های روغنی در بورس کالا نیز با سازوکار معینی انجام می‌شود. اگر قصد دارید از قیمت ورق روغنی مورد نیاز خود اطلاع یافته و سپس اقدام به خرید ورق سرد مورد نظر خود نمایید، تنها کافی است از قسمت منوی بالایی سایت ما وارد دسته آهن آلات شده و سپس از بخش ورق سرد، کالای مورد نظر خود را به قصد خرید انتخاب کنید.

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.