راهنمای خرید ورق روغنی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

راهنمای خرید ورق روغنی

داشتن راهنمای خرید ورق روغنی یکی از ملزومات در هنگام خرید این محصول است. ورق‌های روغنی در انواع مختلف و با مشخصات و ویژگی‌های متفاوتی در بازار موجود و هر کدام برای چندین کاربرد مشخص مناسب هستند. به همین دلیل خرید این محصول ممکن است افراد را با سردرگمی‌هایی در انتخاب بهترین نوع ورق روبرو کند. ما در این مقاله به ارائه یک راهنمای خرید ورق روغنی برای شما عزیزان می‌پردازیم تا بتوانید بدون دغدغه و با خیالی آسوده به خرید این محصول بپردازید. پس تا پایان این مقاله از سایت مهدفولاد با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع ورق روغنی پیش از خرید

بدون شک اولین قدم در هنگام خرید یک محصول، آشنایی با انواع آن و انتخاب مناسب‌ترین نوع آن است. به همین دلیل ما در اینجا قصد داریم تا اطلاعاتی پیرامون انواع ورق‌ روغنی را با شما به اشتراک بگذاریم تا به خوبی با این ورق‌ها و ویژگی‌ها و مشخصات هر یک از انواع آن آشنا شوید. انواع مختلف این محصول در ادامه این مقاله به شما معرفی و ارائه می‌شود.

  1. ورق روغنی ST12

ورق‌های st12 با نام ورق روغنی کششی یا ورق معمولی نیز شناخته می‌شوند و در صنایعی همچون پتروشیمی، گاز، ساختمان‌سازی و خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق بر اساس استاندارد DIN 1623-1 در کارخانه‌های مختلف داخلی و خارجی تولید می‌شود. کیفیت تولید این ورق در سطح مطلوبی است و قابلیت جوش‌پذیری بسیار مناسبی دارد.

  1. ورق روغنی ST13

ورق‌های نیمه کششی یا st13 جز ورق‌های روغنی باکیفیت هستند که سطحی بسیار صاف و عاری از هرگونه عیب و نقص دارند. این ورق‌ها در کاربردهای خودروسازی، لوازم خانگی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند و تاریخ انقضایی در حدود 6 ماه دارند.

  1. ورق روغنی ST14

ورق st14 از نوعی فولاد کم کربن و بر اساس استاندارد DC04 تولید می‌شود. این ورق‌ها که با نام ورق‌های فوق کششی نیز در بازار موجود هستند، در ساخت و تولید بدنه اتومبیل‌ها و فیلترها مورد استفاده قرار می‌گیرند. حداکثر مدت زمانی که باید این ورق‌ها مورد استفاده قرار بگیرند بین 6 تا 8 ماه است.

  1. ورق روغنی St16

ورق فوق فوق کششی یا st16 قابلیت کشش‌پذیری و خم شدن بسیار بالایی دارد. این ورق به طور معمول برای کاربردهایی با کشش عمیق و شکل‌دهی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این ورق می‌توان به ساخت کانتینرها، مخازن ذخیره آب، خودروسازی، کشتی‌سازی و ساخت پل‌ها اشاره کرد.

  1. ورق روغنی QSTE

ورق QSTE نوعی ورق روغنی ضد سایش است و مانند ورق st14 در صنعت خودروسازی و برای ساخت قطعات زیرین خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. ورق روغنی EK2 و EK4

خاصیت ویژه این ورق‌های روغنی‌ لعاب‌پذیری بالای آن‌ها است که سبب استفاده از آن‌ها در کاربردهایی همچون ساخت اجاق گاز می‌شود.

راهنمای خرید ورق روغنی st12

بررسی مشخصات ورق روغنی

یکی از موارد مهم در راهنمای خرید ورق روغنی، شناخت مشخصات و ویژگی‌های این محصول است. ورق‌های روغنی دارای ضخامت، مشخصات فنی و مکانیکی، وزن، ترکیب شیمیایی و عناصر تشکیل‌دهنده متفاوتی هستند. عدم توجه به این موارد در هنگام خرید می‌تواند شما را با مشکلاتی در کاربرد ورق روغنی خریداری شده روبرو کند. به همین دلیل شما باید پیش از خرید این محصول تمامی مشخصات آن را به طور کامل بررسی نمایید تا از کاربرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

ورق‌های روغنی دارای سطحی صاف، باکیفیت و یکنواخت هستند و شکل ظاهری بسیار زیبایی دارند. ضخامت این ورق‌ها به طور معمول بین 0.12 تا 3 میلی‌متر است و عرض آن می‌تواند 100 یا 125 میلی‌متر باشد.

کارخانه‌های تولید کننده ورق روغنی

در ادامه مقاله راهنمای خرید ورق روغنی به ارائه اطلاعاتی پیرامون کارخانه‌های تولیدکننده این محصول می‌پردازیم. ورق روغنی در ایران در کارخانه‌هایی همچون فولاد مبارکه، فولاد غرب، هفت الماس و ... با بالاترین کیفیت تولید می‌شود و شما می‌توانید ورق روغنی تولید شده توسط این کارخانه‌ها را با کیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه از طریق سایت مهدفولاد خریداری کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه مطالبی پیرامون راهنمای خرید ورق روغنی پرداختیم و شما را با انواع ورق روغنی و کاربردهای هر یک از آن‌ها و نیز کارخانه‌های تولیدکننده این محصول آشنا کردیم. اکنون شما می‌توانید با کسب این اطلاعات با خیالی آسوده تر برای خرید ورق روغنی موردنیاز خود اقدام کنید. همچنین در صورتی که پس از مطالعه این مقاله با ابهام و سوالی روبرو شدید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.