بررسی ویژگی های ورق روغنی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ویژگی های ورق روغنی

نام ورق روغنی، نامی آشنا برای افراد در صنعت فولاد است. این ورق یکی از بهترین و پرکاربردترین ورق‌های فولادی در صنعت است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ویژگی های ورق روغنی بپردازیم و بررسی کنیم که چه ویژگی‌هایی سبب محبوبیت هر چه بیشتر این ورق‌های فولادی شده است. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. البته بهتر است پیش از آن کمی بیشتر با این دسته از انواع ورق‌های فولادی آشنا شویم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت ورق روغنی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر یا خرید، با کارشناسان تخصصی ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

کمی بیشتر درباره‌ی ورق‌های روغنی بدانیم!

پیش از آن که به سراغ بررسی ویژگی های ورق روغنی برویم، بهتر است کمی با این ورق فولادی پرکاربرد آشنا شویم. یکی از انواع ورق‌های فولادی که در طی فرآیند نورد سرد تولید می‌شود، ورق روغنی است. این ورق در سه نوع ورق معمولی، ورق کششی و ورق فوق کششی ساخته و تولید می‌شود. عناصر به کار رفته در ورق روغنی شامل عناصری همچون آلومینیوم، گوگرد، فسفر، منگنز، کربن و غیره است. این ورق در کاربردهایی همچون خودروسازی، ساختمان‌سازی، کشتی‌سازی، ساخت قطعات الکترونیکی و ساخت و تولید لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما چه ویژگی‌هایی سبب شده است تا این محصول تا این حد پرکاربرد بوده و در صنایع مختلف استفاده شود؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

شما می‌توانید برای آشنایی هر چه بیشتر با ورق روغنی، مقاله‌ی ما تحت عنوان "ورق روغنی چیست و چه کاربردی دارد؟" را مطالعه کنید.

 

بررسی ویژگی های ورق روغنی

بررسی ویژگی های ورق روغنی

ویژگی‌های منحصر به فرد ورق‌های روغنی (oiled sheet) سبب شده است تا این محصولات در کاربردهای متعددی مورد استفاده قرار گرفته و همواره جز پرکاربردترین ورق‌های فولادی در صنایع عنوان شوند. سطح صاف و یکنواخت، قابلیت شکل‌پذیری بالا و مقاومت بالا در برابر کشش از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این ورق‌های روغنی است.

این ورق‌ها دارای شکل ظاهری بسیار مناسبی هستند و به همین دلیل در ساخت بدنه خودروها یا لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع می‌توان گفت در مواردی که شکل ظاهری ورق یا محصول نهایی دارای اهمیت چندانی نباشد، به طور معمول از این ورق‌ها استفاده نشده و به جای آن از ورق‌های سیاه استفاده می‌شود.

فرآیند تولید ورق روغنی پیچیده نیست و با سرعت بالایی انجام می‌شود. به همین دلیل این ورق‌ها با دارا بودن ویژگی‌هایی همچون قابلیت کشش، ضد سایش بودن و لعاب‌پذیری در تعداد زیادی در بازار ایران عرضه می‌شوند و از آن‌ها در فرآیند تولید سایر ورق‌های فولادی نیز استفاده می‌شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون ویژگی های ورق روغنی از جمله سطح یکنواخت و صاف، مقاومت و شکل‌پذیری بالا، قابلیت کشسانی، لعاب‌پذیری، ضد سایش بودن و ظاهر زیبا پرداختیم و شما را با این ویژگی های ورق روغنی آشنا نمودیم. اکنون شما می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید ورق روغنی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و لیست به‌روز قیمت این ورق‌ها را مشاهده نمایید. همچنین کارشناسان تخصصی ما در مجموعه مهدفولاد آماده خدمت‌رسانی به شما و ارائه مشاوره تلفنی و راهنمایی جهت خرید این ورق‌های روغنی هستند.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.