ورق st14 چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ورق st14 چیست؟

اگر شما هم کمی با حوزه فولاد و ورق‌های فولادی آشنا باشید، احتمالا تاکنون نام ورق روغنی ST14 به گوشتان خورده است! اما این ورق st14 چیست و چه کاربردی دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ داده و به بررسی ویژگی‌ها، کاربرد، روش‌های تولید و ابعاد ورق st14 بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت ورق st14 به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ورق روغنی با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

ورق st14 چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق فوق کششی st14 یکی از گریدهای ورق روغنی است که جز پرکاربردترین انواع این ورق‌ها نیز شناخته می‌شود. این ورق طبق استاندارد جدید DC04 تولید می‌شود و دارای قابلیت کشش بسیار بالا است. استحکام کششی این محصول بین 270 تا 350 مگاپاسکال و استحکام تسلیم آن بیش از 210 مگاپاسکال است.

ورق روغنی st14 دارای سطحی صاف، صیقلی و یکنواخت است و به همین دلیل در کاربردهای گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید بتوان مهم‌ترین کاربرد ورق st14 را در صنعت خودروسازی دانست؛ زیرا برای تولید بدنه و فیلتر بسیاری از اتومبیل‌ها از ورق st14 استفاده می‌شود.

اما دیگر کاربردهای ورق st14 چیست؟ از ورق روغنی فوق کششی در صنایع و کاربردهای متعددی از جمله موارد زیر استفاده می‌شود.

  1. صنایع تولید مبلمان اداری
  2. تولید لوازم خانگی
  3. صنایع خودروسازی
  4. تولید ابزار و یراق‌آلات
  5. ساخت تانکرهای آب و مخازن سوخت
  6. ساخت انواع پروفیل و قطعات صنعتی

مشخصات ورق روغنی st14

ورق‌های st14 به دو شکل رول و فابریک در بازار ارائه می‌شوند. از ورق‌های رول شده در صنایع خودروسازی و از ورق‌های فابریک در صنایع تولید لوازم خانگی استفاده می‌شود. این ورق از ترکیب عناصر آلومینیوم، گوگرد، فسفر، منگنز و کربن تشکیل شده است. از جمله قابلیت‌های انواع ورق روغنی می‌توان به قابلیت رنگ‌پذیری، قابلیت خم‌کاری، قابلیت برش‌کاری و قابلیت نوردکاری اشاره کرد. ضخامت این ورق‌ها بین 0.3 تا 3 میلی‌متر است و در عرض‌های 100 و 125 سانتی‌متری ارائه می‌شوند.

محاسبه وزن این ورق روغنی با استفاده از فرمول زیر امکان‌پذیر است.

وزن (کیلوگرم) = طول (متر) * عرض (متر) * ضخامت (میلی‌متر) * 7.85

ورق st14 چیست و چه کاربردی دارد؟

کارخانه‌های تولیدکننده ورق st14 در ایران

با توجه به کاربرد گسترده این ورق‌ها در صنایع مختلف، تولید ورق روغنی فوق کشش در ایران روز‌به‌روز در حال افزایش است. همچنین بخشی از نیاز بازار ایران به ورق روغنی توسط واردات این محصول از کشورهای مختلفی از جمله چین تامین می‌شود. از برترین تولیدکنندگان ورق روغنی st14 در ایران می‌توان به کارخانه‌های فولاد غرب، فولاد مبارکه و هفت الماس اشاره کرد.

شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق روغنی تولید شده توسط این کارخانه‌ها و نیز ورق‌های وارداتی از کشور چین به صفحه مربوط به این محصولات در سایت مهدفولاد مراجعه کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون ورق فوق کشش روغنی st14، ویژگی‌ها، مشخصات و کارخانه‌های تولیدکننده آن پرداختیم و به سوال ورق st14 چیست و چه کاربردی دارد پاسخ دادیم. شما می‌توانید برای خرید این محصولات و نیز کسب راهنمایی جهت خرید با کارشناسان تخصصی ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید و از مشاوره رایگان جهت خرید این محصول بهره‌مند شوید.

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.