تشخیص ورق روغنی باکیفیت

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تشخیص ورق روغنی باکیفیت

ورق روغنی از دسته ورق‌های فولادی است که توسط فرآیند نورد سرد تولید می‌شود. فرایند نورد سرد به کاهش ضخامت ورق روغنی و کشش آن منجر می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل در زمان خرید ورق روغنی، ضخامت آن است.

شما می‌توانید جهت خرید هر یک از انواع ورق روغنی باکیفیت بدون واسطه و به صورت مستقیم از طریق سایت مهد فولاد اقدام کنید. ما در ادامه روش‌های تشخیص ورق روغنی با‌کیفیت را برای شما ارائه خواهیم داد تا خریدی مطمئن داشته باشید،پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین ببینید:           

جدول وزن ورق روغنی

ورق روغنی چیست؟

در ابتدا بهتر است که به صورت کامل و کلی بدانید که ورق روغنی چیست؛ چرا که در زمان خرید برای تشخیص ورق روغنی با کیفیت دانستن این موضوع به شما کمک زیادی خواهد کرد. در واقع ورق روغنی به ورق‌هایی گفته می‌شود که با فرایند نورد سرد تولید می‌شوند و سطح آن‌ها برای جلوگیری از فرسایش و زنگ‌زدگی روغن‌کاری می‌شود. در زمان خرید ورق روغنی باید توجه داشته باشید، ورق‌هایی که با فرایند نورد گرم به تولید می‌رسند از دسته ورق سیاه هستند.

همچنین برای تولید ورق گالوانیزه و رنگی از ورق روغنی استفاده می‌شود و پس از آن عملیات گالوانیزاسیون و رنگ‌کاری روی آن‌ها صورت می‌گیرد. ورق روغنی از دسته ورق‌هایی است که برای استفاده در پروژه‌های حساس کاربرد دارد؛ زیرا ورق روغنی دارای فرم‌پذیری خوبی است و به دلیل داشتن این ویژگی از ورق روغنی برای ساخت لوازم خانگی، کابینت و... استفاده می‌شود که دارای مقاومت بالاتری نسبت به ورق سیاه است.

آشنایی با انواع ورق روغنی

در ابتدا در نظر داشته باشید، برای تشخیص ورق روغنی باکیفیت باید با انواع ورق‌های روغنی آشنا باشید؛ زیرا هر یک از این نوع ورق‌ها دارای خواص فیزیکی و شیمیایی مختص به خود هستند که همین ویژگی‌ها می‌شود تا هر کدام تنها برای صنایع و کاربرد‌های مختص به خود مناسب باشند.

  • ورق سرد st12

ورق روغنی کششی یا معمولی دارای سه نقطه تسلیم معیار تشخیص حد الاستیک، بازه استحکام کششی و درصد کشیدگی است. میزان درصد کشیدگی در این ورق‌ها بالا است و بازه استحکام کششی آن بین ۲۷۰-۴۲۰ مگاپاسکال است.

  • ورق روغنی st13

این ورق که با نام ورق نیمه کششی یا نیمه کشسانی نیز معروف است، دارای استحکام کششی (370-270 مگاپاسکال) و نقطه تسلیم پایین‌تری نسبت به ورق st12 است و میزان کربن و منگنز آن نیز پایین‌تر است. وجود کربن در این ورق‌ها سبب افزایش استحکام می‌شود.

  • ورق روغنی st14

ورق روغنی st14 از دسته ورق‌های فوق کششی است که مقاومت کششی آن بین 270 تا 350 مگاپاسکال و پایین تر از دو گرید قبلی است. این ورق دارای ساختاری نرم‌تر نسبت به دو نوع دیگر است.

نحوه تشخیص ورق روغنی باکیفیت

چگونگی تشخیص ورق روغنی باکیفیت

تا اینجا تا حدودی با مزایای ورق سرد به طور اجمالی آشنا شدید. با توجه به مشخصات شیمیایی، فیزیکی و خصوصیات ظاهری بهتر این ورق نسبت به ورق سیاه، استفاده از آن در محصولات زیادی ترجیح داده می‌شود. همچنین به علت اینکه دقت ابعادی در این ورق‌ها زیاد است در پروژه هایی که نیاز به ایجاد فرم‌های ظریف و با دقت بالا دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استحکام کششی ورق‌های روغنی نیز در مقایسه با ورق‌های سیاه بیشتر است و از این جهت می‌توان با اعمال فرم‌دهی کششی به تولید محصولات زیادی از ورق‌های سرد پرداخت. شاید بتوان نحوه تولید آسان این ورق‌ها را نیز به عنوان یکی از مزیت‌های این ورق در نظر گرفت. به طور کلی این ورق جایگاه ویژه‌ای در طرح‌های مهندسی دارد و از این رو قیمت ورق روغنی می‌تواند همواره به عنوان پارامتری تاثیرگذار در هزینه‌های تمام شده یک پروژه محسوب شود.

با توجه به مشخصات شیمیایی و فیزیکی گفته شده، استفاده از ورق روغنی بسیار بیشتر از ورق سیاه است. ورق روغنی باکیفیت ورقی است که با ظرافتی بسیار بالا به تولید می‌رسد و استحکام کششی فوق العاده‌ای نسبت به دیگر گرید‌ها دارد. این ورق به دلیل داشتن استحکام کششی بالا برای ساخت بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت ورق روغنی امروز در فروشگاه اینترنتی مهد فولاد

ورق روغنی جایگاه ویژه‌ای در صنعت ساخت‌و‌ساز دارد. یکی از مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت این نوع ورق، کیفیت تولید بالای آن است. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت ورق روغنی با گریدهای متفاوت با کارشناسان فروش سایت مهدفولاد ارتباط برقرار کنید و بهترین محصولات را با قیمت مناسب خریداری کنید. اکنون که این مقاله را مقاله کرده‌اید، می‌توانید با تشخیص ورق روغنی باکیفیت، خریدی مطمئن‌تر و آگاهانه‌تر داشته باشید.

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.