نحوه تولید ورق روغنی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

نحوه تولید ورق روغنی

ورق روغنی یکی از انواع ورق های فولادی پرکاربرد در صنعت است که در صنایع مختلفی همچون خودروسازی، ساختمان سازی، ساخت لوازم خانگی، صنایع گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. ما در این مقاله قصد داریم به نحوه تولید ورق روغنی به صورت مرحله به مرحله بپردازیم و مواد اولیه تولید ورق روغنی را بررسی کنیم. شما پس از مطالعه این مقاله به طور کامل را روند و نحوه تولید ورق روغنی آشنا خواهید شد و می توانید برای خرید و مشاهده قیمت ورق روغنی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از طریق سایت مهدفولاد کیان اقدام کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی جهت خرید این محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.

همچنین ببینید:           

جدول وزن ورق روغنی

مواد اولیه برای تولید ورق روغنی

شاید بهتر باشد تا پیش از آشنایی با نحوه تولید ورق روغنی، با مواد اولیه در تولید این ورق فولادی آشنا شویم. ماده اولیه برای تولید ورق روغنی، ورق سیاه است. ورق سیاه در فرآیند تولید تحت فرآیندهای نورد و آنیلینگ قرار می گیرد و به ورقی با ضخامت کمتر و دارای سطحی صاف تر و صیقلی تر تبدیل می شود.

نحوه تولید ورق روغنی چگونه است؟

تولید ورق روغنی در طی فرآیند نورد سرد و در طی چندین مرحله متوالی صورت می گیرد. ما در اینجا فرآیند تولید ورق روغنی را در طی 8 مرحله برای شما شرح خواهیم داد.

  1. اسیدشویی ورق

در شروع فرایند تولید ورق روغنی باید ورق با استفاده از یک ترکیب اسیدی شسته شود تا اکسید آهن و دیگر آلودگی های روی ورق از روی آن پاک و شسته شود.

  1. شستشوی آبشاری ورق

در این مرحله ورق در طی دو فرآیند تانک و سیر کوله شسته می شود و پس از آن باید منتظر بود تا ورق به طور کامل خشک شود.

همچنین ببینید:           

ورق روغنی چیست

  1. نورد سرد

در این بخش رول های ورق توسط دستگاه های مخصوص باز شده و سپس غلتک هایی به صورت رفت و برگشتی بر روی سطح ورق در گردش می باشند. این کار سبب می شود تا ورق روغنی تحت کشش و فشار قرار گرفته و ضخامت آن کاهش یابد.

  1. شستشوی الکترولیتی

نحوه تولید ورق روغنی چگونه است

در این مرحله آلودگی های ایجاد شده بر روی سطح ورق در مرحله ی نورد سرد با استفاده از شستشوی الکتریکی شسته می شوند.

  1. بازپخت هیدروژنی

ورق های روغنی پس از خارج شدن از فرآیند نورد سرد و شستشو تحت عملیات بازپخت قرار می گیرند. این کار سبب می شود تا کیفیت محصول افزایش یافته و زمان عملیات حرارتی کاهش یابد.

  1. نورد پوسته ای

در این مرحله موج مورد در ورق ها و تغییرات فرم ناخواسته ی ایجاد شده در مراحل قبلی برطرف شده و خواص مکانیکی ورق بهبود می یابد.

  1. بازرسی و اصلاح کلاف

در این مرحله در ابتدا ورق های روغنی تولید شده مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات موجود در سطح برطرف می شود. سپس سطح ورق به صورت کامل روغن کاری می شود.

  1. بسته بندی

در مرحله ی آخر تمامی ورق های روغنی بسته بندی شده و برای عرضه در بازار آماده می شوند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی پیرامون مواد اولیه و نحوه تولید ورق روغنی برای شما عزیزان پرداختیم و دانستیم که این ورق ها در طی چندین مرحله و با گذر از فرآیند نورد سرد تولید می شوند. ما در شرکت مهدفولاد به ارائه ی بهترین ورق های روغنی بر اساس جدیدترین استانداردهای روز دنیا می پردازیم. شما می توانید برای مشاهده قیمت ورق روغنی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به راهنمایی جهت خرید این محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.