بررسی مزایای ورق روغنی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

مزایای ورق روغنی

ورق روغنی یکی از انواع ورق‌های فولادی سرد است که در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما امروز قصد داریم تا به موضوع مزایای ورق روغنی بپردازیم و بررسی کنیم که چه مزایایی سبب استفاده از ورق روغنی در کاربردهای مختلف و متفاوت شده است؟ اما پیش از آن بهتر است کمی با ورق روغنی و کاربردهای آن آشنا شویم.

پس تا پایان این مقاله از سایت مهدفولاد با ما همراه باشید. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق روغنی در انواع مختلف از طریق صفحه مربوط به این محصول در سایت ما اقدام کنید و سپس برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان تخصصی ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

آشنایی با ورق روغنی و کاربردهای آن

یکی از ورق‌های فولادی که به روش نورد سرد تولید می‌شود، ورق روغنی است. این ورق با روش نورد سرد تولید شده و پس از آن عملیات روغن‌کاری بر روی آن انجام می‌شود. این ورق‌ها در کاربردهای مختلفی از جمله مبلمان‌سازی، خودروسازی، ساخت‌و‌ساز، تولید لوازم خانگی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این ورق‌ها در انواع مختلفی از جمله ورق معمولی ST12، ورق نیمه کششی ST13 و ورق فوق کششی ST14 اشاره کرد. تفاوت عمده این ورق‌ها در میزان آلیاژ به کار رفته و نیز عملیات حرارتی صورت گرفته بر روی آن‌ها است و میزان خاصیت کششی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

اگر می‌خواهید با این محصول فولادی پرکابرد بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به مقاله "ورق روغنی چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید!

 

بررسی مزایای ورق روغنی

بررسی مزایای ورق روغنی

ورق‌های روغنی دارای ویژگی‌ها و مزایایی هستند که استفاده از آن‌ها در صنایع مختلف را به بالاترین میزان ممکن رسانده است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این ورق‌ها می‌توان به قابلیت شکل‌پذیری بالا، مقاومت بالا در برابر نفوذ، کشش بالا و خصوصیات مغناطیسی مناسب اشاره کرد.

با توجه به خصوصیات بی‌نظیر و مزایای ورق روغنی، در مواردی که نیاز به دقت بالایی وجود دارد و شکل ظاهری محصول نهایی دارای اهمیت است از این ورق‌ها استفاده می‌شود. این ورق‌ها هم شکل ظاهری زیباتری دارند و هم در کاربردهایی که نیاز به ظرافت و دقت در فرم‌دهی وجود دارد، بهتر از سایر ورق‌ها عمل می‌کنند.

ورق‌های روغنی استاندارد دارای مقاومت بالاتری نسبت به ورق‌های سیاه هستند و مقاومت کششی و مقاومت در برابر تغییر شکل از بارزترین ویژگی‌های آن‌ها است. علاوه بر این، فرآیند ساخت و تولید ورق روغنی بسیار سریع و راحت است و هزینه‌ی بسیار بالایی ندارد.

در زیر لیستی از مهم‌ترین مزایای ورق روغنی به اختصار ارائه شده است:

  • ظاهر زیبا

ورق روغنی نسبت به ورق سیاه دارای ظاهری زیباتر و براق‌تر است و به همین دلیل در کاربردهایی که ظاهر ورق در دید عموم قرار می‌گیرد از ورق روغنی استفاده می‌شود.

  • استحکام بالا

یکی از مهم‌ترین مزایای ورق روغنی، استحکام بالای این نوع ورق‌ها است. ورق‌های روغنی به راحتی دچار آسیب نمی‌شوند و از استحکام مناسبی برخوردار هستند.

  • مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی

ورق‌های رنگی به راحتی دچار زنگ‌زدگی و خوردگی نمی‌شوند. البته مقاومت این ورق‌های در برابر اکسیداسیون کمتر از ورق‌های گالوانیزه است و در شرایط آب‌وهوایی و صنعتی نامناسب کارایی بالایی ندارند.

  • تحمل وزن مناسب

با توجه به فلزی بودن این ورق‌ها، می‌توانند وزن بالا را تا حد زیادی تحمل کنند.

  • مقاومت بالا در برابر فشار

این ورق‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار از خود نشان می‌دهند و به همین دلیل در موارد متعددی کاربرد دارند.

  • امکان تولید انبوه و سریع

تولید ورق‌های روغنی نیاز به فرآیند و دستگاه‌های پیچیده و پیشرفته ندارد. البته این کار نیازمند تخصص و دانش کافی است.

  • قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه

قیمت مناسب را می‌توان یکی دیگر از مزایای ورق روغنی دانست. این ورق‌ها نسبت به مزایا و کارایی بالایی که دارند از قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار هستند.

  • سطح یکنواخت و صیقلی برای آب‌کاری و رنگ‌کاری
  • عدم وجود تغییرات فیزیکی زیاد در اثر انقباض و انبساط

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی پیرامون مزایای ورق روغنی پرداختیم و شما را به طور کامل با مشخصات، ویژگی‌ها و مزایای فوق‌العاده این ورق‌ها آشنا کردیم. اکنون می‌دانیم که ورق‌های روغنی دارای ظاهر مناسب، مقاومت بالا، استحکام بالا، فرآیند تولید مناسب و سطح یکنواخت هستند. حال که با مزایای این گونه ورق‌ها آشنا شدید، می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید ورق روغنی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر یا راهنمایی جهت خرید با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.