تفاوت لوله api و مانیسمان

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

فرق لوله api و مانیسمان

لوله های فولادی و فلزی یکی از پرکاربردترین لوله های موجود در صنعت می باشد که از جمله آن ها می توان به لوله های مانیسمان وapi اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا پس از توضیح کوتاهی درباره ی این دو نوع لوله به تفاوت لوله api و مانیسمان برای شما عزیزان بپردازیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان به صفحه این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید این محصول با کارشناسان تخصصی ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

آشنایی با لوله api و لوله مانیسمان

پیش از آن که به بررسی تفاوت لوله api و مانیسمان بپردازیم. بهتر است کمی با این دو نوع لوله صنعتی آشنا شویم. لوله مانیسمان به لوله های بدون درز گفته می شود که توسط یک مهندس آلمانی با همین نام اختراع شده است. این لوله ها هیچگونه درزی بر روی خود ندارد و برای ساخت نیاز به جوشکاری ندارند. لوله های مانیسمان دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر حرارت، فشار و خوردگی هستند.

لوله api (api pipe) لوله ای درز دار است که از انجام فرآیندی بر روی ورق های فولادی تولید می شود. در این فرآیند ورق های فولادی به شکل رول هایی در آمده و سپس با عملیات جوشکاری لبه های انتها و ابتدای ورق را جوش می دهند. این لوله ها در کاربردهایی همچون تاسیسات ساختمانی و موتورخانه ها و نیز برای انتقال آب و گاز مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بررسی کامل تفاوت های لوله های api و مانیسمان می پردازیم.

تفاوت لوله api و مانیسمان در چیست؟

بررسی تفاوت لوله api و مانیسمان

لوله های مانیسمان و ای پی آی ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و بر اساس این ویژگی ها و مشخصات در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل ما در این بخش قصد داریم تا به ارائه تفاوت های لوله api و مانیسمان بپردازیم.

  1. لوله مانیسمان لوله ای بدون درز است؛ اما لوله api دارای درز می باشد و فرآیند تولید آن ها با یکدیگر متفاوت است؛
  2. استحکام لوله مانیسمان از لوله api بیشتر است و درصد احتمال ترک خوردگی لوله های مانیسمان از محل جوش بیشتر است؛
  3. لوله های مانیسمان از ضخامت بسیار بالاتری نسبت به لوله های درزدار api برخوردار می باشند؛
  4. قیمت لوله مانیسمان با توجه به ویژگی ها و مشخصات آن از لوله api بیشتر است؛
  5. دیگر تفاوت لوله api و مانیسمان در کاربرد آن ها می باشد. از لوله مانیسمان در موتورخانه ها و خطوط انتقال نفت و گاز استفاده می شود؛ اما لوله api در مصارف خانگی و ساخت و سازها مورد استفاده قرار می گیرد؛
  6. به طور معمول وزن لوله مانیسمان از api بیشتر است؛
  7. جنس لوله مانیسمان از شمش فولادی و جنس لوله api از ورق های فولادی است؛
  8. تحمل لوله های مانیسمان در برابر فشار بیشتر از لوله api است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی تفاوت لوله api و مانیسمان پرداختیم و دانستیم که این لوله ها در مشخصات و ویژگی هایی همچون ضخامت، وزن، جنس، میزان تحمل فشار، استحکام و مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، قیمت، فرآیند تولید و در نتیجه کاربرد با یکدیگر تفارت دارند. شما می توانید قیمت انواع این لوله ها را در سایت ما مشاهده کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید لوله مانیسمان با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید. همچنین می توانید سوالات خود را در پایان این مقاله برای ما کامنت کنید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.