آشنایی با انواع لوله مانیسمان

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

انواع لوله مانیسمان (mannesmann pipe) جز دسته‌ لوله‌های فولادی هستند که در صنایع و مشاغل مختلف به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند. این دسته‌بندی بر اساس رده لوله و نیز شیوه تولید آن انجام می‌شود. ما در این مقاله از وبسایت مهدفولاد قصد داریم تا شما را با انواع لوله مانیسمان و رده‌های مختلف آن آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. همچنین شما می‌توانید برای خرید و مشاهده لیست قیمت لوله مانیسمان، به صفحه مربوط به این محصول در وبسایت ما مراجعه کنید.

معرفی انواع لوله مانیسمان

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، انواع لوله مانیسمان در سایزها و رده‌های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن‌ها در کاربردهای متفاوتی استفاده می‌شوند. لوله‌هایی با رده بالا در صنایع نفت، گاز و پالایشگاه‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما لوله‌هایی که رده پایین‌تری دارند، بیشتر در مصارف ساختمانی استفاده می‌شوند.

از جمله انواع لوله مانیسمان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

لوله مانیسمان رده 20

این نوع از انواع لوله مانیسمان جز لوله‌های مانیسمان سبک هستند. کاربرد لوله رده 20 در مواردی است که لوله نیاز به تحمل فشار و تنش بسیار زیادی ندارد؛ مانند لوله‌های گازرسانی ساختمان‌ها و نیز لوله‌کشی موتورخانه‌ها.

مشخصات "SCH 20" به ضخامت دیواره لوله، به طور خاص در زمینه اندازه لوله (SCH) اشاره دارد. لوله رده ۲۰ به این معنی است که لوله در مقایسه با لوله هایی با شماره برنامه بالاتر، دیواره نسبتا نازکی دارد.

لوله مانیسمان رده 40

این دسته از انواع لوله مانیسمان را می‌توان پرکاربردترین انواع لوله مانیسمان نام‌گذاری کرد. میزان تقاضا و عرضه این لوله رده 40 نسبت به سایر لوله‌ها در بازار آهن‌آلات بیشتر است. قطر این لوله‌ها به طور معمول 2.1 تا 16 اینچ است و از وزن استاندارد شاخص STD برخوردار هستند. کاربرد این نوع لوله‌ها در پروژه‌های انتقال گاز، صنایع گازی، نفت و پتروشیمی، خطوط آتش‌نشانی و ساخت مخازن مختلف است.

لوله مانیسمان رده 60

لوله مانیسمان رده 60 به لوله‌های فولادی بدون درز اشاره دارد که مطابق با استانداردهای مشخصی تولید می‌شوند. این استانداردها عموماً توسط سازمان‌ها و مؤسسات صنعتی برای تضمین کیفیت و استفاده صحیح از لوله‌ها تعیین می‌شوند. مشخصات لوله مانیسمان رده 60 ممکن است به تفاوت‌های کشوری و استانداردهای مختلف وابسته باشد. اما در کل، این لوله‌ها از جنس فولاد کربنی با کیفیت بالا تولید می‌شوند.

رده ۶۰ در این لوله‌ها نشان دهنده استحکام کششی ماده موردنظر است. در اینجا، رده 60 به استحکام کششی حداقل 60,000 پوند بر اینچ مربع اشاره دارد. همچنين قطر داخلی، قطر خارجی و ضخامت دیواره لوله مانیسمان رده ۶۰ بر اساس استانداردهای خاصی مشخص می‌شود.

لوله‌های مانیسمان رده 60 عموماً در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، ساختمان و سایر صنایع استفاده می‌شوند. آنها به خاطر مقاومت، قدرت و تحمل فشار بالا خود برای انتقال سیالات و گازها در شرایط سخت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله مانیسمان رده 80

این محصول یکی دیگر از انواع لوله مانیسمان پرکاربرد در بازار ایران است که در سایزهای 1.2 تا 24 اینچ تولید و ساخته می‌شود. لوله‌های فولادی مانیسمان رده 80 از استاندارد ASME B36.10 پیروی می‌کنند. وزن این لوله‌ها در بازه 10 کیلوگرم تا 792 کیلوگرم قرار دارد. این محصول هم در مصارف صنعتی و هم در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله مانیسمان رده 120

لوله‌های مانیسمان با رده 120 عموماً به عنوان لوله‌های فولادی بدون درز با ضخامت دیواره بالا تولید می‌شوند. این لوله‌ها برای استفاده در شرایط با فشار و دماهای بالا و نیازمندی‌های صنایع حساس به استحکام و پایداری مناسب هستند. این لوله‌ها بسته به نیازمندی‌ها از جنس فولاد کربنی یا فولاد آلیاژی تولید می‌شوند.

رده 120 نشان‌دهنده ضخامت دیواره لوله است. این رده نسبت به رده‌های پایین‌تر SCH، دیواره‌ای با ضخامت بیشتر را نشان می‌دهد، که باعث می‌شود لوله مقاومت بیشتری در برابر فشار و نیرو داشته باشد.

لوله مانیسمان رده 160

لوله مانیسمان رده 160 یک نوع لوله فولادی است که برای انتقال سیالات و گازها در فشار بالا استفاده می‌شود. در اینجا "رده 160" نشان دهنده ضخامت دیواره لوله است و نشان می‌دهد که دیوارهٔ این لوله به اندازهٔ 160 اینچ (4 میلیمتر) است. این نوع لوله برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر فشار دارند، مناسب است. همچنین، لوله مانیسمان رده 160 معمولاً دارای استانداردها و مشخصات فنی خاصی است که بسته به نیاز و مقصد استفاده، می‌توانند متغیر باشند.

خرید انواع لوله مانیسمان از مهدفولاد

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون انواع لوله مانیسمان پرداختیم تا شما را با این نوع از لوله‌های بدون درز صنعتی آشنا کنیم. اکنون شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید لوله مانیسمان به صفحه ی مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی برای خرید و نیز کسب مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. تمام تلاش تیم ما در راستای ارائه بهترین خدمات، پاسخگویی و راهنمایی در اسرع وقت به شما و نیز تسهیل فرآیند خرید برای شما است.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.