لوله مانیسمان رده 160 چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله مانیسمان رده 160 چیست؟

لوله مانیسمان رده 160 یکی از انواع لوله‌های مانیسمان رده بالا و سنگین است که در کاربردهای مهمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به پاسخ سوال لوله مانیسمان رده 160 چیست پرداخته و شما را با ویژگی‌ها و کاربردهای مختلف این لوله آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان تهران از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید و به خرید این محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب بپردازید.

آشنایی با لوله مانیسمان رده 160

لوله مانیسمان رده 160 یکی از ضخیم‌ترین و سنگین‌ترین لوله‌های موجود در بازار است که به طور معمول از آلیاژ فولاد و کربن ساخته می‌شود. این لوله‌ها به دلیل اینکه هیچ درز و جوشی بر روی سطح خود ندارد دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار هستند.

از این لوله‌ها برای انتقال سیالات پرفشار استفاده می‌شود. لوله‌های بدون‌درز رده 160 ضخامت بیشتری نسبت به سایر رده‌های لوله مانیسمان دارد و در نتیجه وزن و استحکام آن نیز بیشتر است.

این لوله‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی و در ابعاد مشخصی تولید می‌شوند. این لوله‌ها می‌توانند در شاخه‌های 6 و 12 متری و ضخامت‌های بین 4.78 تا 59.54 میلی‌متری تولید می‌شوند. استانداردهای مورد استفاده در ساخت این لوله‌ها از استانداردهای ASME B36.19 و ASME B36.10 استفاده می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های لوله مانیسمان رده 160 چیست؟

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، لوله‌های بدون‌درز رده 160 دارای بالاترین میزان ضخامت، استحکام و وزن در بین لوله‌های مانیسمان هستند. با توجه به این مسئله، ساخت این لوله‌ها نیازمند ماشین‌آلات پیشرفته‌تر، مواد اولیه بیشتر، نیروی انسانی بیشتر و ... است و بدون شک این مسئله سبب افزایش قیمت این لوله‌ها نسبت به سایر رده‌های لوله نیز می‌شود.

از جمله ‌مهم‌ترین ویژگی‌های لوله مانیسمان رده 160 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. وزن بالای لوله
  2. ضخامت بالای لوله
  3. مواد اولیه فولاد کم کربن
  4. عدم زنگ‌زدگی یا خوردگی لوله
  5. کاربرد در انتقال سیالات و میعانات پرفشار
  6. استحکام و مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه

مهم‌ترین ویژگی‌های لوله مانیسمان رده 160 چیست؟

کاربرد لوله مانیسمان رده 160 چیست؟

لوله‌های مانیسمان بدون‌درز رده 160 به دلیل مقاومت و ضخامت بسیار بالا در کاربردهای مهم و حیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتقال سیالات پرفشار و پرخطر که دارای قابلیت اشتعال سریع هستند و به عنوان مواد سمی و پرخطر برای محیط زیست و انسان شناخته می‌شوند توسط این لوله‌های رده 160 انجام می‌شود.

در برخی موارد صاحبان صنایع به دلیل قیمت بالاتر این لوله‌ها به سراغ خرید لوله‌هایی با رده پایین‌تر می‌روند. اما باید بدانید که استفاده از لوله‌های با رده پایین‌تر برای انتقال سیالات مشتعل و سمی می‌تواند سبب بروز خسارات جبران‌ناپذیری شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره لوله‌های مانیسمان رده 160، ویژگی‌ها، کاربردها و ابعاد آن پرداختیم و به سوال لوله مانیسمان رده 160 چیست پاسخ دادیم. لوله‌های مانیسمان در رده‌های متفاوت دیگری نیز تولید می‌شوند که شما می‌توانید برای خرید لوله مانیسمان در رده موردنظر خود از طریق شرکت مهدفولاد اقدام کنید و این محصولات را با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت خریداری کنید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.