آشنایی با لوله مانیسمان 12 اینچ

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله مانیسمان 12 اینچ

لوله‌ها قطعاتی دایره‌ای شکل هستند که به صورت توخالی و بدون هیچ گونه زاویه‌ای ساخته می‌شوند. از لوله‌ها برای انتقال و جابه‌جایی مواد گوناگون صنعتی و شیمیایی استفاده می‌کنند. یکی از انواع لوله‌ها که از قدرت استحکام بالایی برخوردار است، لوله مانیسمان 12 اینچ نامیده می‌شود. در نوشتۀ امروز از وب سایت مهد فولاد قصد داریم به معرفی لوله مانیسمان 12 اینچ پرداخته و شما را با ویژگی‌های آن آشنا سازیم. اگر قصد دارید از قیمت لوله مانیسمان اطلاع یابید، تنها کافی‌ست از طریق منوی سایت ما وارد دسته آهن آلات شده و در بخش لوله ها، لوله مانیسمان را انتخاب نمایید.

آشنایی با لوله مانیسمان 12 اینچ

لوله مانیسمان را ابتدا راینهارد و مکس مانیسمان که برادرانی آلمانی بودند، اختراع کردند. آن دو برای اولین بار توانستند از نورد برای ساخت لوله بدون درز استفاده کنند، و پس از آن تولید این دسته از لوله‌های ‌فولادی مستحکم و بدون جوش آغاز شد. در حال حاضر از 3 روش سنبه‌کاری چرخشی، ریخته‌گری از طریق نیروی گریز از مرکز، و ریخته‌گری پاششی برای ساخت لوله مانیسمان 12 اینچ استفاده می‌شود.

لوله بدون‌درز 12 اینچ لوله‌ای کربنی و بدون درز است که غالباً به رنگ سیاه دیده می‌شود و از آن‌جایی که یک‌دست بوده و درز و جوشی روی آن به چشم نمی‌خورد، از استحکام بالایی نسبت به سایر لوله‌های فولادی برخوردار است.

لوله‌های مانیسمان طی فرایندی چند مرحله‌ای و با ابزاری کاملاً پیشرفته تولید می‌شوند. ساختار یکنواخت این لوله‌ها آن‌ها را در برابر زدگی، خوردگی، فشار و حرارت بالا مقاوم می‌سازد، و به همین دلیل است که از لوله مانیسمان 12 اینچ در صنایع مهم و حساس استفاده می‌کنند.

لوله مانیسمان 12 اینچ

فرایند ساخت لوله مانیسمان 12 اینچ

  1. در اولین مرحله از ساخت این لوله‌ها ‌شمش فولادی را در ابعاد مورد نظر برش می‌دهند.
  2. پس از آن شمش را وارد کوره کرده و تا درجۀ سرخ شدن به آن گرما می‌دهند.
  3. در این قسمت شمش فولادی لوله مانیسمان 12 اینچ را با استفاده از لخ پرس سوراخ می‌کنند.
  4. در این مرحله دستگاه اللنگاتور وارد کار شده و این فولاد سرخ شده را گرد می‌کند.
  5. اکنون به جالب‌ترین بخش کار می‌رسیم. در این قسمت با سرعت بسیار بالایی سمبه 12 متری را به درون شمش فولادی وارد می‌کنند.
  6. پس از آن اگر لوله مانیسمان تاب برداشته باشد آن را صاف می‌کنند.
  7. اکنون سمبه‌ای را که در مرحلۀ 5 به داخل لوله شلیک کرده بودند، از آن خارج می‌سازند.
  8. اکنون باید ابتدا و انتهای لوله را بگیرند تا لوله به شکل کروی درآید.
  9. در این مرحله لوله به‌وسیلۀ آب و طی فرایند ویژه‌ای سرد می‌شود.
  10. حال لوله را به اندازه مورد نظر برش می‌دهند. 
  11. سپس به‌وسیلۀ کامپیوتر آن را آزمایش می‌کنند تا ضایعاتش جدا گردد.
  12. اکنون به دلیل سهولت در فرایند جوش‌کاری، ابتدا و انتهای لوله را از طریق دستگاه کونیک یک‌دست می‌کنند.
  13. در نهایت نوبت به بسته‌بندی لوله 12 اینچ مانیسمان می‌رسد.

قیمت لوله مانیسمان 12 اینچ

در نوشتۀ امروز از وب سایت مهد فولاد به معرفی لوله مانیسمان 12 اینچ پرداختیم و کاربردها و ویژگی‌های ‌آن را با شما به اشتراک گذاشتیم. همان‌طور که می‌دانید، لوله‌های مانیسمان در شرایط سخت‌تری تولید شده و به‌تبع آن از کیفیت بالاتری نیز برخوردارند. بنابراین، طبیعی است که قیمت لوله 12 اینچ بدون‌درز نیز نسبت به سایر لوله‌های فولادی بالاتر باشد. علاوه‌براین، عواملی مانند نوسانات ارز خارجی، تقاضای بازار، و واردات این دسته از لوله‌های فولادی نیز می‌توانند بر تغییر قیمت لوله‌ها تأثیر بگذارند.

اگر قصد دارید از قیمت لوله مانیسمان 12 اینچ اطلاع یابید تنها کافی‌ست از طریق منوی سایت ما وارد دسته آهن آلات شده و در بخش لوله‌ها، لوله مانیسمان را انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید به‌سادگی اقدام به خرید لوله مانیسمان مورد نظر خود نمایید.

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.