تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 80

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 80

اگر از آن دسته افرادی باشید که در زمان خرید، ابتدا تمامی جوانب یک محصول را می‌سنجند، قطعا هیچگاه از خرید خود پشیمان نخواهید شد. خرید لوله مانیسمان نیازمند تخصص است؛ چرا که این نوع لوله با رده‌های مختلفی تولید می‌شود و رده آن می‌تواند تعیین‌کننده نوع کاربرد آن باشد. در واقع از هر سایز لوله مانیسمان نمی‌توان در هر صنعتی استفاده کرد. به همین دلیل ما در ادامه به بررسی تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 80 برای شما عزیزان می‌پردازیم.

شرکت مهدفولاد از دسته شرکت‌های معتبر داخلی در زمینه فروش لوله مانیسمان بدون‌درز است که تمامی محصولات خود را با قیمت کف کارخانه به فروش می‌رساند و کارشناسان فروش این سایت در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته پاسخگوی شما هستند. شما می‌توانید جهت خرید لوله مانیسمان از طریق سایت اقدام کرده یا با کارشناسان تخصصی این مجموعه تماس بگیرید.

آشنایی با لوله مانیسمان بدون‌درز و جوش

لوله مانیسمان بدون‌درز از دسته لوله‌های فولادی است که در زمان تولید هیچگونه درز و جوشی روی سطح آن‌ ایجاد نمی‌شود. عدم وجود درز و جوش سبب افزایش مقاومت لوله در برابر فشار بالا، مواد شیمیایی و سیالات داغ می‌شود که این عوامل سبب شده است تا از این نوع لوله‌های بدون‌درز در صنایع مختلفی استفاده کنند. بدون شک هر یک از رده‌های لوله مانیسمان تنها برای نوع کاربردی خود مناسب هستند.

لوله‌های مانیسمان به دلیل داشتن مراحل تولید پیچیده، دارای قیمت بالاتری نیز هستند و هر چه رده لوله بالاتر باشد، قیمت لوله نیز بیشتر می‌شود. ما در این مطلب تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 80 را به صورت جداگانه ذکر کرده‌ایم تا به صورت جامع و کامل با آن آشنا شوید و دلیل این تفاوت قیمت را بدانید!

آشنایی با لوله مانیسمان رده 20

لوله مانیسمان رده 20 یکی از انواع لوله‌های بدون‌درزی است که به صورت کاملا یکپارچه تولید می‌شود و با نام لوله سیملس (seamless pipe) نیز در بازار شناخته می‌شود. برای ساخت لوله مانیسمان از شمش استفاده می‌شود. روش تولید لوله مانیسمان به این صورت است که برای تولید، شمش فولادی را تحت حرارت بالایی قرار می‌دهند و پس از آن با استفاده از سمبه و قالب‌های مخصوص، شکل خاصی به لوله می‌دهند. در مرحله بعد، برای اینکه لوله به سایز و اندازه موردنظر برسد، آن را تحت نورد و کشش قرار می‌دهند.

کاربرد لوله مانیسمان رده ۲۰

مهم‌ترین کاربرد لوله مانیسمان رده ۲۰، برای بنا کردن تاسیسات و در صنعت ساختمان‌سازی است. در مکان‌هایی که امکان وقوع حوادث طبیعی وجود دارد از لوله مانیسمان رده ۲۰ استفاده می‌شود. این لوله با توجه به استحکام و ضخامت پایین‌تر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کمتر از سایر لوله‌های رده بالاتر استفاده می‌شوند.

در واقع موارد استفاده از لوله مانیسمان بدون‌درز رده ۲۰ به شرح زیر است:

  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع کشتی‌سازی
  • صنعت ساختمان‌سازی
  • ساخت جک‌های سبک
  • انتقال انواع سیالات به خصوص آب و فاضلاب

شما می‌توانید برای مشاهده کامل کابردهای لوله مانیسمان رده 20 به مقاله مربوط به آن در سایت ما مراجعه کنید!

بررسی تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 80

آشنایی با لوله مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده 80 از دسته لوله‌های بدون‌درزی است که قابلیت تحمل فشار بسیار بالایی دارد. لوله مانیسمان رده ۸۰ از سایز ۱/۲ تا ۲۴ اینچ به صورت بدون‌درز و از سایز ۲۸ اینچ به بعد به صورت درز مستقیم مخفی به تولید می‌رسد.

کاربرد لوله مانیسمان رده ۸۰

  1. لوله رده ۸۰ دارای مقاومتی بالا است؛ چرا ‌که قطر، ضخامت و وزن آن بالاتر از لوله رده 20 است.
  2. استفاده از لوله مانیسمان رده ۸۰ در پروژه‌هایی که تحت فشار و دما بالا هستند، بسیار مناسب است.
  3. از این لوله در فضای رو باز و آزاد نیز استفاده می‌شود.
  4. از لوله بدون‌درز در مبدل‌های حرارتی و خطوط فشار قوی نیروگاه‌ها نیز استفاده می‌شود.

بررسی تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 80

اکنون به با لوله مانیسمان رده 20 و 80 آشنا شدید، می‌خواهیم با هم به بررسی تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 80 بپردازیم. بدون شک تا الان متوجه شده‌اید که هر چه رده و ضخامت لوله افزایش پیدا کند، وزن و ضخامت آن نیز افزایش می‌یابد و استحکام لوله به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد. از لوله رده ۲۰ مانیسمان عمدتا در خطوط آب و فاضلاب استفاده می‌شود و از لوله رده ۸۰ مانیسمان در مکان‌های روباز و قسمت‌هایی که حرارت زیادی وجود دارد می‌توان استفاده کرد.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نوع لوله بدون‌درز در این است که هر چه ضخامت و رده لوله افزایش پیدا کند، قطعا روی قیمت آن نیز تاثیرگذار خواهد بود و قیمت لوله نیز افزایش می‌یابد.

سخن پایانی

با توجه به تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 80 که در این مقاله به آن پرداختیم، حتما تا به حال متوجه اختلاف قیمت این دو نوع لوله شده‌اید؛ چرا که هر چه ضخامت لوله افزایش پیدا کند، متریال مصرفی برای ساخت آن نیز بیشتر شده و با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد. شما می‌توانید برای خرید انواع لوله مانیسمان با قیمت مناسب و از درب کارخانه، این محصول را با پرداخت کمترین هزینه و بالاترین کیفیت از طریق شرکت مهدفولاد خریداری کنید. همچنین می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.