هر آنچه باید درباره تاریخچه لوله مانیسمان بدانید!

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تاریخچه لوله مانیسمان

لوله مانیسمان یکی از انواع لوله‌های فولادی است که این روزها نام آن بر سر زبان‌ها افتاده است و افراد بسیاری به دنبال خرید آن هستند. اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که لوله مانیسمان از چه زمانی ساخته و تولید می‌شود و تاریخچه لوله مانیسمان به چه زمانی برمی‌گردد. ما در این مقاله قصد داریم تا نگاهی اجمالی به تاریخچه لوله مانیسمان بیندازیم و بررسی کنیم که دلیل نامگذاری این لوله‌ها به لوله مانیسمان چیست. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان در سایت مهدفولاد کیان به صفحه مربوط به این محصول مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با تماس با کارشناسان ما از مشاوره و راهنمایی جهت خرید این محصول بهره‌مند شوید.

درباره لوله مانیسمان بیشتر بدانید!

لوله‌های مانیسمان لوله‌هایی بدون درز هستند که بر روی سطح آن‌ها هیچگونه ناپیوستگی وجود ندارد و برای تولید آن‌ها از هیچگونه فرآیند جوشکاری استفاده نمی‌شود. این لوله‌ها در کاربردهایی همچون انتقال مواد با فشار و دمای بالا و نیز انتقال مواد سمی و خورنده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله‌های مانیسمان در انواع مختلفی تولید می‌شوند و این لوله‌ها در رده‌های 20، 40، 60، 80، 120 و ... به فروش می‌رسند. هر یک از این لوله‌ها در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. رده فاکتوری برای بیان ضخامت این لوله‌ها است و لوله‌های با رده 20 و رده 40 دارای بالاترین میزان مصرف در صنایع در بین لوله‌های مانیسمان هستند.

نگاهی به تاریخچه لوله مانیسمان

نگاهی به تاریخچه لوله مانیسمان

در سال 1815 یک مخترح اسکاتلندی برای اتصال لوله‌های انتقال گاز به چراغ‌ها از لوله‌های فولادی بدون درز استفاده کرد. پس از آن حق تولید این لوله‌ها به روش اکستروژن در اختیار کشور انگلستان بود و این فرآیند تا سال 1885 ادامه داشت.

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین بار چه کسانی موفق به تولید لوله مانیسمان به روش‌های امروزی شدند؟ در برادر به نام ریچارد و ماکس مانیسمان (Max Mannesmann) در سال 1886 موفق به تولید لوله‌هایی بدون درز و بدون جوشکاری شدند. آن‌ها نام مانیسمان را برای این نوع لوله‌ها انتخاب کردند و این لوله‌ها با این نام در بین فعالان حوزه‌ی فولاد شناخته شدند.

بین سال‌های 1887 تا 1889 میلادی برادران مانیسمان با شراکت با برخی صاحبان صنعت موفق به تولید چندین کارخانه لوله مانیسمان در شهرهای مختلف آلمان شدند. در سال 1890 ماکس مانیسمان به ابداع یک روش تولید مستقل برای لوله‌های بدون درز پرداخت و توانست جهشی عظیم در صنعت تولید لوله مانیسمان ایجاد کند. تولید این لوله‌ها سبب ایجاد انقلاب و دگرگونی در صنایع مهندسی، لوله کشی، ساخت وسایل نقلیه و غیره شد.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه‌ی اطلاعاتی پیرامون تاریخچه لوله مانیسمان پرداختیم. دانستیم که این لوله‌ها برای اولین بار در سال 1886 و توسط ماکس مانیسمان تولید شدند و تاکنون نیز با همین نام در بازار جهانی شناخته می‌شوند. اکنون که با تاریخچه لوله مانیسمان به طور کامل آشنا شدید می‌توانید برای خرید لوله مانیسمان با کیفیت در رده‌های مختلف و با نازل‌ترین قیمت از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید و همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت خرید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.