چرا از لوله مانیسمان استفاده کنیم؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

چرا از لوله مانیسمان استفاده کنیم؟

لوله مانیسمان به لوله‌های بدون درزی گفته می‌شود که در فرآیند تولید آن‌ها از هیچ عملیات جوشکاری استفاده نشده باشد. این لوله‌ها به عنوان بهترین انواع لوله‌های موجود در بازار شناخته می‌شوند. اما چرا از لوله مانیسمان استفاده کنیم و این لوله‌ها چه مزایایی دارند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم. اما بهتر است پیش از آن کمی بیشتر با این لوله صنعتی پرکاربرد آشنا شویم.

شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت و خرید لوله مانیسمان به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی جهت خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آشنایی با لوله بدون درز و ویژگی‌های آن

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، برخی لوله‌های صنعتی به صورت بدون درز تولید می‌شوند و برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها که با نام لوله مانیسمان شناخته می‌شوند در رده‌های مختلفی در بازار ایران موجود هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این لوله‌ها می‌توان به تحمل بسیار بالا در برابر فشار اشاره کرد. علاوه بر این، این لوله‌ها نسبت به سایر لوله‌ها از مقاومت بیشتری در برابر خوردگی برخوردار هستند.

این لوله‌ها در کاربردهایی همچون خطوط فشار قوی، خطوط هیدرولیک، خطوط صنایع غذایی و دارویی و خطوط نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لوله مانیسمان و کاربردهای آن به مقاله "لوله مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد؟" در سایت ما مراجعه کنید.

چرا از لوله مانیسمان استفاده کنیم؟ این لوله‌ها چه مزایایی دارند؟

لوله‌های صنعتی به دو دسته ی لوله‌های درزدار و بدون درز تقسیم می‌شوند. لوله‌های درزدار دارای مقاومت کمتری در برابر فشار و دما هستند و در برخی موارد که فشار بالایی به بدنه آن‌ها وارد شود، ممکن است دچار آسیب و مشکل شوند. این مسئله می‌تواند سبب ایجاد خطرات جانی و مالی در صنایع شود. به همین دلیل در مواردی که دما و فشار بالا است به سراغ لوله‌های بدون درز مانیسمان می‌رویم.

لوله‌های مانیسمان دارای مزایای بیشماری هستند که سبب استفاده از آن‌ها در کاربردهای متعددی شده است. از جمله مهم‌ترین مزایا و دلایل استفاده از لوله مانیسمان در صنایع مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یکپارچه بودن لوله مانیسمان

لوله‌های مانیسمان (Mannesmann pipe) به صورت بدون درز و جوش تولید می‌شوند و هیچگونه برش یا عملیات جوشکاری بر روی سطح آن‌ها وجود ندارد و به همین دلیل از یکپارچگی فوق‌العاده‌ای نسبت به سایر لوله‌های صنعتی برخوردار هستند.

 

چرا از لوله مانیسمان استفاده کنیم؟ این لوله‌ها چه مزایایی دارند؟

 

  1. دوام و طول عمر بالا

این لوله‌ها از فولاد با مقاومت و استحکام بالا ساخته می‌شوند و به همین دلیل می‌توانند تا مدت‌های طولانی در محیط‌های با شرایط جوی نامناسب دوام بیاورند. همین موضوع سبب شده است تا از لوله‌های مانیسمان در صنایعی همچون کشتی‌سازی و صنایع نفت و گاز استفاده شود.

  1. مقاومت بالا در برابر خوردگی

داشتن مقاومت بالا در برابر خوردگی و دما، دیگر مزیت استفاده از لوله‌های مانیسمان در صنایع است. این لوله‌ها به راحتی در برابر دمای بالا مقاوم هستند و به راحتی دچار آسیب نمی‌شوند.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی پیرامون لوله مانیسمان و دلایل استفاده از آن پرداختیم و به سوال چرا از لوله مانیسمان استفاده کنیم؟ پاسخ دادیم. اکنون که با مزایای بیشمار این قطعات صنعتی آشنا شدید، می‌توانید برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر درباره این لوله‌ها با کارشناسان تخصصی ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.