تفاوت لوله مانیسمان نورد سرد و نورد گرم

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت لوله مانیسمان نورد سرد و نورد گرم

تولید لوله مانیسمان به صورت روزانه و مداوم در بسیاری از کارخانه‌های داخلی و خارجی در حال انجام است. دلیل این امر، کاربرد گسترده این محصول و نیاز صنایع مختلف به لوله مانیسمان است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت لوله مانیسمان نورد سرد و نورد گرم بپردازیم و مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها را بررسی کنیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید لوله مانیسمان به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر یا راهنمایی جهت خرید، با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

پیش از بررسی تفاوت لوله مانیسمان نورد سرد و نورد گرم، بهتر است با لوله مانیسمان تولید شده به این دو روش آشنا شوید. پس با ما همراه باشید!

معرفی لوله مانیسمان نورد سرد

لوله‌های مانیسمان نورد سرد با روش آبکاری سرد در کارخانه تولید می‌شوند و دقت بسیار بالایی در تولید آن‌ها وجود دارد. این لوله‌ها از عملکرد مناسب در سطح و دقت چند بعدی بالا برخوردار هستند. از جمله مزایا تولید لوله مانیسمان به روش نورد سرد می‌توان به سرعت شکل‌گیری بالا، عدم آسیب سطح لوله و بازدهی بالا لوله اشاره کرد.

معرفی لوله مانیسمان نورد گرم

این لوله‌ها در دمای بالای تبلور آبکاری شده و در فرآیند تولید به دمای بسیار بالایی نیاز دارند. این لوله‌ها به طور معمول با قطر خارجی بالای 32 میلی‌متر و ضخامت دیواره بین 2.5 تا 75 میلی‌متر تولید می‌شوند.

از لوله‌های مانیسمان تولید شده به روش نورد گرم (hot rolling) در کاربردهایی از جمله لوله‌های تقطیر نفت، لوله‌های بخار، لوله‌های زمین‌شناسی و ... استفاده می‌شود.

بررسی تفاوت لوله مانیسمان نورد سرد و نورد گرم

بررسی تفاوت لوله مانیسمان نورد سرد و نورد گرم

لوله‌های مانیسمان به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می‌شوند. لوله‌های تولید شده به این دو روش دارای شباهت‌ها و تفاوت‌هایی هستند و در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های لوله مانیسمان نورد سرد و نورد گرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. دقت لوله تولید شده با نورد سرد بالاتر از لوله‌های تولید شده به روش نورد گرم است.
  2. قیمت لوله مانیسمان نورد سرد از لوله مانیسمان با روش نورد گرم بیشتر است.
  3. امکان خمیدگی در لوله مانیسمان نورد سرد بیشتر از نوع نورد گرم این لوله است.
  4. اثر فشار باقیمانده در لوله‌ها در این دو روش متفاوت است. به همین دلیل توزیع فشار در نقطه اتصال لوله نیز با یکدیگر متفاوت است.
  5. قطر لوله مانیسمان تولید شده به روش نورد سرد از لوله مانیسمان تولید شده به روش نورد گرم کمتر است.
  6. لوله تولید شده به روش نورد گرم از کالیبر بیشتری نسبت به لوله مانیسمان نورد سرد برخوردار است.
  7. لوله‌های نورد گرم دارای مقاومت بیشتری در برابر فشار پیچشی هستند.
  8. قطر بیرونی لوله‌های تولید شده به روش نورد گرم بیشتر از 32 میلی‌متر است. این در حالی است که قطر بیرونی لوله‌های نورد سرد می‌تواند 6 میلی‌متر باشد.
  9. ضخامت دیواره لوله نورد سرد می‌تواند تا 0.25 میلی‌متر باشد؛ در حالی که این مقدار برای لوله نورد گرم بین 2.5 تا 75 میلی‌متر است.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به بررسی تفاوت لوله مانیسمان نورد سرد و نورد گرم برای شما پرداختیم و شما را با روش‌های مختلف این لوله‌ها آشنا کردیم. اکنون شما می‌توانید برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت خرید انواع مختلف این لوله با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.