تفاوت لوله مانیسمان و درزدار

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت لوله مانیسمان و درزدار

شاید شما هم با این سوال روبرو شده باشید که تفاوت لوله مانیسمان و درزدار چیست؟ لوله های مانیسمان نوعی از لوله های فولادی هستند که هیچگونه درزی بر روی سطح خود ندارند. در حالی که بسیاری دیگر از لوله های صنعتی دارای درز بر روی سطح خود هستند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت لوله مانیسمان و درزدار برای شما عزیزان بپردازیم و شما را با مهم ترین تفاوت های این دو نوع لوله مهم و کاربردی آشنا کنیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان و نیز مشاهده لیست قیمت لوله صنعتی درزدار به صفحات مربوط به این محصولات در منوی لوله سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید این لوله ها با کارشناسان تخصصی ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

آشنایی با لوله مانیسمان یا بدون درز

این لوله ها نوعی از لوله های بدون درز هستند که از جنس فولاد و به صورت استوانه ای بدون درز ساخته می شوند. این لوله ها بدون انجام هیچ گونه جوشکاری بر روی سطح آن ها تولید می شوند. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این محصول به مقاله ی "لوله مانیسمان چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید.

آشنایی با لوله های درزدار

این لوله های صنعتی به نام لوله های درز جوش نیز در بازار شناخته می شوند. ساخت این لوله ها از ورق های فولادی و با جوشکاری لبه های ورق صورت می گیرد. این لوله ها به شکل استوانه ای هستند که محل اتصال دو لبه ی ورق روی سطح لوله جوش خورده است.

بررسی 5 تفاوت لوله مانیسمان و درزدار

لوله های مانیسمان و درزدار دارای تفاوت های زیادی با یکدیگر هستند که مهم ترین آن ها درزدار و بدون درزدار بودن آن ها می باشد. به طور کلی تفاوت لوله مانیسمان و درزدار در موارد زیر خلاصه می شود:

  1. روش تولید لوله مانیسمان و درزدار

لوله های درزدار (Seam Pipe) با استفاده از لوله کردن ورق های فولادی و جوشکاری لبه آن ها ساخته می شوند؛ در حالی که لوله مانیسمان از شلیک یک میله درون شمش فولادی استوانه ای و ایجاد حفره در درون آن تولید می شود.

  1. میزان مقاومت در برابر فشار و دما

لوله های مانیسمان به دلیل عدم داشتن درز دارای تحمل بیشتری در برابر دما و فشار می باشند.

  1. کاربرد این لوله ها

تفاوت لوله مانیسمان و لوله درزدار

لوله های درزدار در مواردی همچون انتقال سیالات گاز، نفت و آب، تولید قطعات صنعتی، صنایع دریایی و کشتی سازی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. اما از جمله کاربرد لوله های مانیسمان به مواردی همچون خطوط فشار قوی، خطوط هیدرولیک، انتقال گاز و مایعات، خطوط تزریق مواد شیمیایی و ... اشاره کرد.

  1. ظاهر لوله ها

سطح داخلی لوله درزدار به دلیل انجام جوشکاری دارای برآمدگی هایی می باشد و این درز بر روی سطح بیرونی لوله نیز قابل مشاهده است. این در حالی است لوله های مانیسمان دارای هیچ سطح برآمده ای به دلیل جوشکاری نیستند.

  1. قیمت لوله ها

لوله مانیسمان با توجه به ویژگی های مطلوب از قیمت بالاتری نسبت به لوله های درزدار برخوردار است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی پیرامون تفاوت لوله مانیسمان و درزدار پرداختیم و 6 تفاوت اصلی لوله مانیسمان و لوله درزدار را برای شما ارائه دادیم. همانطور که گفته شد لوله های درزدار و بدون درز در مواردی همچون روش تولید، قیمت، میزان استحکام و مقاومت، وزن، کاربرد، ظاهر و برخی دیگر از ویژگی ها با یکدیگر تفاوت دارند. شما می توانید برای خرید لوله مانیسمان و خرید لوله درزدار از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.