آشنایی با لوله بدون درز 20 اینچ

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله بدون درز 20 اینچ

لوله مانیسمان را دو برادر آلمانی تقریباً در اواخر قرن نوزدهم ابداع کردند، و از آن‌جایی که نام مخترع آن مانیسمان بود، این دسته از لوله‌های بدون درز نیز مانیسمان نام گرفتند. در نوشتۀ امروز از وب‌سایت مهد فولاد قصد داریم دربارۀ لوله بدون درز 20 اینچ صحبت کنیم و شما را با این رده از لوله های مانیسمان آشنا سازیم. اگر قصد دارید از قیمت لوله مانیسمان اطلاع یابید، کافی است از طریق منوی سایت ما وارد دسته آهن آلات شده و سپس از بخش لوله‌ها، لوله مانیسمان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

آشنایی با لوله بدون درز 20 اینچ

لوله مانیسمان 20 اینچ به لوله‌هایی فولادی گفته می‌شود که هیچ سوراخی و درزی روی آن‌ها وجود نداشته و به‌صورت کاملاً یکپارچه طراحی و تولید می‌شوند. برای تولید لوله‌های بدون درز یا seamless شمش را تحت فشار زیاد حرارت می‌دهند و در قالب‌های ویژه‌ای به آن شکل می‌دهند.

از آن‌جایی که لازم است شکل و ابعاد لوله‌ها دقیقاً مطابق با تقاضای مشتری باشد، شمش‌ها را در معرض نورد و کشیدگی قرار می‌دهند تا به اندازۀ مورد نظر برسند. لوله بدون درز 20 اینچ در مقایسه با لوله مانیسمان 40 اینچ و بالاتر، دارای وزن و ضخامت کمتری است؛ و به همین دلیل قادر به تحمل فشار کمتری در برابر عوامل خارجی است.

چه عواملی بر قیمت لوله مانیسمان 20 اینچ تأثیر می‌گذارند؟

عوامل متعددی بر قیمت این دسته از لوله‌های فولادی تأثیرگذار هستند؛ ازجمله:

عوامل داخلی:

  • ابعاد و ضخامت لوله بدون درز
  • کشور سازندۀ این دسته از لوله‌های مانیسمان
  • فرایند ساخت لوله مانیسمان 20 اینچ
  • کاربردهای گوناگون لوله
  • رده لوله مانیسمان

عوامل خارجی:

  • نوسانات ارز خارجی
  • تحریم‌های خارجی
  • تورم بالا
  • تغییرات سیاسی
  • شرایط واردات لوله مانیسمان
  • و...

لوله بدون درز 20 اینچ

کارخانه‌های سازندۀ لوله بدون درز 20 اینچ

بهترین لوله های بدون درز در ایران توسط کارخانه‌های زیر در ابعاد و ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شوند:

  1. کارخانه نورد و لوله اهواز

این کارخانه در سال 1346 با تولید لوله‌های سیاه، گالوانیزه، فولادی و... آغاز به کار کرد. این شرکت حدود نیم قرن در زمینۀ ساخت محصولات فولادی با کیفیتی بالا و مطابق با استانداردهای بین‌المللی تجربه کسب کرده است. اصلی‌ترین هدفی که این کارخانه دنبال می‌کند، این است که کیفیت فعالیت‌ها و تولیدات خود را افزایش داده و بتواند بیش از پیش رضایت مشتریان را جلب نماید.

  1. کارخانه لوله‌های دقیق کاوه ایرانیان

این شرکت را می‌توان اولین تولیدکنندۀ لوله های بدون درز فولادی به شمار آورد. کارخانه دقیق کاوه هر سال تقریباً 15 هزار تن لوله مانیسمان را به شیوۀ کشش سرد و نیز 75 هزار تن لوله مانیسمان را با فرایند نورد گرم تولید می‌کند.

  1. کارخانه نورد و پروفیل ساوه

این شرکت فعالیت‌های خود را در راستای دستیابی به تولیدات فولادی و لوله های بدون درز 20 اینچ ، در سال 1354 آغاز کرد. از اهداف اساسی این شرکت می‌توان به افزایش تنوع محصولات فولادی و نفوذ بیشتر به عرصۀ صادرات اشاره کرد. نتیجۀ تلاش‌های تیم کارخانۀ ساوه، تولید سالانه دو میلیون تن قطعات فولادی در ابعاد گوناگون و با کاربردهای متفاوت است.

  1. کارخانه گستر اسفراین

از دیگر کارخانه‌های تولید لوله بدون درز گروه گستر اسفراین است که در سال 1384 احداث شد. این شرکت جزء کارخانه‌های برتر ایران شناخته می‌شود و از بهترین سازندگان لوله‌های فولادی، ازجمله لوله مانیسمان است.

قیمت لوله بدون درز 20 اینچ

در نوشتۀ امروز از سایت مهد فولاد به معرفی لوله بدون درز 20 اینچ پرداختیم و شما را با ویژگی‌ها و کاربردهای این دسته از لوله‌های فولادی آشنا ساختیم. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، قیمت لوله مانیسمان 20 اینچ به عوامل گوناگون داخلی و خارجی بستگی دارد و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گفت. بنابراین، اگر قصد دارید از قیمت لوله مانیسمان مورد نیاز خود اطلاع یافته و اقدام به خرید لوله فولادی مورد نظر خود نمایید، لازم است از طریق منوی بالایی این صفحه، وارد دسته آهن آلات شده و سپس با ورود به بخش لوله‌ها، لوله مانیسمان را انتخاب کنید.

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.