تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 40

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 40

لوله مانیسمان نوعی لوله فولادی بدون درز است که در رده‌های مختلفی تولید می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 40 بپردازیم. اما بهتر است پیش از آن کمی بیشتر با لوله مانیسمان و رده‌های مختلف آن آشنا شویم. پس اگر شما هم می‌خواهید تا اطلاعات دقیقی درباره تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 40 به دست آوردید، تا پایان این مقاله از سایت مهدفولاد با ما همراه باشید. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان تهران به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس به خرید انواع مختلف لوله مانیسمان بپردازید.

آشنایی با لوله مانیسمان و رده‌های مختلف آن

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین لوله‌های فولادی، لوله بدون‌درز یا مانیسمان است. این لوله‌ها هیچگونه درز یا جوشی بر روی سطح خود ندارند و این موضوع سبب ایجاد استحکام و مقاومت فوق‌العاده‌ای در این لوله‌ها شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله‌های مانیسمان می‌توان به طول عمر بالا و مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی اشاره کرد.

لوله‌های مانیسمان در رده‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ اما رده لوله مانیسمان به چه معناست؟ رده لوله مانیسمان یا Seamless Schedule یک پارامتر برای دسته‌بندی لوله‌های بدون‌درز است. این دسته‌بندی بر اساس ویژگی‌های مختلف این لوله‌ها انجام می‌شود. در واقع می‌توان گفت که رده لوله مانیسمان نشان دهنده مشخصات فنی لوله است. این رده‌بندی به طور معمول توسط استانداردهای API و ASME تعیین می‌شود.

در ادامه قصد داریم شما را با دو رده مهم در لوله‌های مانیسمان و تفاوت آن‌ها آشنا کنیم.

بررسی تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 40

لوله‌های مانیسمان رده 20 و 40 با توجه به تفاوت در رده، دارای تفاوت در برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلیدی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تفاوت در میزان قطر و ضخامت لوله

لوله‌های بدون‌درز رده 20 و 40 می‌توانند دارای قطر خارجی یکسانی باشند؛ اما این به معنی داشتن ضخامت یکسان نیست! بلکه با وجود قطر خارجی یکسان، ضخامت لوله رده 40 بیشتر از رده 20 است.

تفاوت کاربرد لوله مانیسمان رده 20 و 40

  • تفاوت در مقاومت و تحمل فشار

میزان تحمل و مقاومت در برابر فشار، دیگر تفات لوله مانیسمان رده 20 و 40 است. لوله‌های رده 40 با توجه به ضخامت بالاتر می‌توانند دارای مقاومت بیشتری در برابر فشار باشند. این در حالی است که لوله‌های رده 20 تحمل فشار کمتری دارند و برای کاربردهای سبک و کم فشار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • تفاوت در کاربرد

لوله‌های مانیسمان رده 20 و 40 با توجه به تفاوت در ضخامت، قطر و مقاومت، دارای تفاوت در کاربرد نیز هستند. لوله‌های بدون‌درز رده 20 به طور معمول در کاربردهای سبک خانگی و سیستم‌های موتورخانه‌ای و تاسیسات به کار می‌روند. اما لوله‌های رده 40 علاوه بر کاربردهای خانگی، برای برخی از کاربردهای صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • تفاوت قیمت

دیگر تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 40، تفاوت در قیمت این لوله‌ها است. با توجه به ضخامت و مشخصات فنی این لوله‌ها، لوله مانیسمان رده 40 به طور معمول دارای قیمت بیشتری نسبت به لوله‌های رده 20 است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و 40 پرداختیم. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان رده 20 و 40 به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، راهنمایی جهت خرید و یا خرید این محصولات با کارشناسان تخصصی ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.