تفاوت لوله مانیسمان و لوله گازی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت لوله مانیسمان و لوله گازی

لوله مانیسمان و لوله گازی از پرکاربردترین لوله های صنعتی موجود در بازار می باشد که هر کدام دارای ویژگی ها و خواص قابل توجهی می باشند. اما آیا می توان این لوله ها را به جای یکدیگر استفاده کرد؟ خیر. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت لوله مانیسمان و لوله گازی بپردازیم. اما بهتر است پیش از آن کمی بیشتر درباره ی هر یک این لوله ها بدانیم. شما می توانید برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان و نیز خرید این محصول به صفحه مربوط به آن در سایت مهدفولاد مراجعه کنید و نیز در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی برای خرید این محصول، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

لوله گازی چیست؟

لوله گازی در واقع لوله ای از جنس فولاد یا پلی اتیلن می باشد. این لوله ها برای منتقل کردن گاز از پالایشگاه به ایستگاه های گاز در ورودی شهرها مورد استفاده قرار می گیرند؛ جایی که فشار گاز برای توزیع به خانه ها کاهش می یابد. در ساخت این لوله های گازی فولادی از ورق های گالوانیزه استفاده می شود. دلیل این موضوع آن است که این لوله ها باید در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان بدهند و ورق های گالوانیزه دارای این ویژگی می باشند.

لوله های گازی در صنایعی همچون پتروشیمی، پالایشگاه ها، ساختمان سازی، سوله های صنعتی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها در دو دسته ی لوله تغذیه و لوله شبکه ی توزیع در خطوط لوله ی گازی قرار دارند که لوله ی تغذیه کار انتقال گاز را به داخل شهر انجام می دهد و لوله توزیع گاز را در خطوط لوله ی شهری توزیع می کند.

لوله مانیسمان چیست؟

بررسی تفاوت لوله مانیسمان و لوله گازی

پیش از آن که به تفاوت لوله مانیسمان و لوله گازی بپردازیم. بهتر است بدانید که لوله مانیسمان چیست و در چه مواردی استفاده می شود. لوله مانیسمان به لوله های صنعتی بدون درز گفته می شوند که طی یک فرآیند از فرو بردن یک لوله درون شمش استوانه ای تولید و ساخته می شود. ما در مقاله ای تحت عنوان "لوله مانیسمان چیست؟" به طور کامل به ارائه اطلاعاتی پیرامون این لوله ها پرداخته ایم که شما می توانید با مطالعه ی آن به طور کامل با این لوله های فولادی بدون درز آشنا شوید.

بررسی تفاوت لوله مانیسمان و لوله گازی

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، لوله های گازی لوله هایی فولادی و درز دار از جنس گالوانیزه می باشند که برای انتقال گاز مورد استفاده قرار می گیرند و مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند. اما لوله های مانیسمان درزی بر روی سطح خود ندارند و به همین دلیل از استحکام و مقاومت بسیار زیادی برخوردار می باشند. تفاوت اصلی این دو نوع لوله در درز دار و بدون درز بودن آن ها می باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد کیان به بررسی تفاوت لوله مانیسمان و لوله گازی برای شما عزیزان پرداختیم. ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه ی بهترین و با کیفیت ترین انواع لوله مانیسمان و لوله صنعتی برای شما عزیزان می پردازیم. شما می توانید برای مشاهده قیمت و خرید لوله مانیسمان با نازل ترین قیمت از طریق سایت ما اقدام کنید و نیز در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.