لوله مانیسمان رده 40 چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله مانیسمان رده 40 چیست؟

شاید شما هم تاکنون نام لوله مانیسمان و رده‌های مختلف آن را شنیده باشید و با این سوال روبرو شده باشید که لوله مانیسمان رده 40 چیست و چه کاربردی دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم شما را با لوله بدون‌درز رده 40 و ویژگی‌ها و کاربردهای مختلف آن آشنا کنیم. شما می‌توانید در پایان این مقاله برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان رده 40 به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

پیش از آن که به سراغ بررسی لوله مانیسمان رده 40 برویم، بهتر است با این لوله بدون‌درز و چگونگي رده‌بندی آن آشنا شويم.

آشنايي با لوله مانیسمان و رده‌بندی آن

لوله بدون‌درز يا مانيسمان نوعي لوله صنعتي است که هيچ گونه درزي بر روي سطح آن وجود ندارد و در فرآيند توليد آن از هيچگونه جوشکاري استفاده نمي‌شود. اين لوله داراي استحکام و مقاومت بسيار بالا است و به همين دليل در کاربردهاي صنعتي متنوعي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

رده‌بندي لوله که با علامت اختصاري SCH نشان داده مي‌شود، ارتباط مستقيمي با ضخامت آن دارد. شما با اطلاع از رده يک لوله و ويژگي‌هاي مختلف هر رده مي‌توانيد لوله مانيسمان مناسب براي کاربرد موردنظر خود را به خوبي انتخاب کنيد.

شايد برايتان جالب باشد که بدانيد هر چه رده لوله کم‌تر باشد، لوله سبک‌تر است و از آن براي کاربردهايي با تحمل فشار کمتر استفاده مي‌شود. لوله‌هاي مانيسمان در رده‌هاي 5، 10، 20، 40، 60، 80، 100، 120 و 160 توليد مي‌شوند. لوله مانيسمان رده 40 یکی از پرکاربردترین این لوله‌ها است.

لوله مانیسمان رده 40 چیست؟

لوله مانیسمان یا بدون‌درز رده 40 که به اختصار SCH40 نیز نوشته می‌شود یکی از انواع لوله‌های بدون‌درز است که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و برای کاربردهایی که نیاز به تحمل فشار بسیار بالایی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این لوله‌ها می‌توانند از جنس کربن استیل یا استنلس استیل باشند و به طور معمول از ایجاد حفره خالی درون شمش‌های استوانه‌ای فولادی تشکیل می‌شوند. لوله‌های مانیسمان رده 40 همچنین در خطوط آتش‌نشانی، کشتی‌رانی و ساختمان‌سازی کاربرد گسترده‌ای دارند.

لوله مانیسمان رده 40 چیست و چه کاربردی دارد

بررسی قیمت لوله بدون‌درز رده 40

اکنون که به سوال لوله مانیسمان رده 40 چیست پاسخ دادیم و با کاربردها و ویژگی‌های این لوله بدون‌درز آشنا شدیم، وقت آن است تا به بررسی قیمت این محصول نیز بپردازیم. رده لوله مانیسمان یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت لوله است و به همین دلیل قیمت لوله مانیسمان رده 40 یا لوله‌های مانیسمان رده‌ 20، 60، 80 و ... متفاوت است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر چه رده لوله مانیسمان بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود؛ زیرا لوله‌های رده بالاتر دارای ضخامت بیشتر و در نتیجه وزن بالاتری هستند و برای ساخت آن‌ها از مواد اولیه بیشتری استفاده شده است. همچنین لوله‌های رده بالاتر دارای تحمل فشار و حرارت بیشتری هستند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان رده 40 به صفحه این محصول در سایت ما مراجعه کنید.

سخن پایانی

اکنون که به سوال لوله مانیسمان رده 40 چیست و چه کاربردی دارد پاسخ دادیم، بهتر است به سراغ ارائه مرکزی برای خرید این لوله صنعتی بپردازیم. ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه برترین و باکیفیت‌ترین لوله‌های مانیسمان رده 40 تولید شده در برترین کارخانه‌های داخلی و خارجی می‌پردازیم و شما می‌توانید برای خرید این محصول به صورت 24 ساعته با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی برای خرید لوله بدون‌درز رده 40 بهره‌مند شوید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.