آشنایی با لوله مانیسمان رده 40 کاوه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله مانیسمان رده 40 کاوه

لوله مانیسمان که به آن لوله بدون درز نیز گفته می‌شود، نوعی از لولۀ فولادی است که به دلیل سطح صاف و یکنواختی که دارد، نسبت به سایر لوله‌ها استحکام بیشتری داشته و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. نوشتۀ امروز وب‌سایت مهد فولاد را اختصاص داده‌ایم به آشنایی با لوله مانیسمان رده 40 کاوه که از پرکاربردترین لوله‌های بدون درز به شمار می‌رود. اگر قصد دارید با این دسته از لوله‌های مهم و کاربردی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با نوشتۀ امروز با ما همراه باشید. شما همچنین می‌توانید برای تهیۀ لوله مانیسمان مورد نظر خود به بخش مربوطه در وب‌سایت ما مراجعه نمایید.

لوله مانیسمان رده 40 کاوه چیست؟

بیایید در این قسمت کمی جزئی‌تر به ماجرا نگاه کنیم و ببینیم که اصلاً رده لوله مانیسمان چیست؟ رده لوله مانیسمان یا Seamless Schedule نوعی مؤلفه است که برای دسته‌بندی و تعیین نوع لوله مانیسمان به کار می‌رود. برای انجام این رده‌بندی‌ها معمولاً مواردی مانند جنس، وزن، قابلیت تحمل و ویژگی‌های منحصربه‌فرد لوله در نظر گرفته می‌شود.

لوله مانیسمان که معمولاً در دو اندازۀ 6 و 12 متری تولید می‌شود، دارای رده‌های 20، 40، 60، 80، 120 و 160 است که دو ردۀ 20 و 40 نسبت به سایر رده‌ها کاربرد بیشتری دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید رده‌بندی استاندارد این لوله‌های بدون درز، عموماً توسط استانداردهای ASME و API تعیین می‌گردند.

اتصالات جوشی لوله مانیسمان رده 40 کاوه

در جدول زیر برخی از اتصالات جوشی را که برای لوله مانیسمان مناسب هستند، با شما به اشتراک می‌گذاریم:

زانو جوشی مانیسمان

در این روش از زانو استفاده می‌کنند تا جهت جریان مورد استفاده را تغییر دهند.

تبدیل جوشی مانیسمان

در این روش لوله‌هایی را که قطرهای متفاوتی دارند به یکدیگر متصل می‌کنند.

سه‌راهی جوشی مانیسمان

این رویه برای اتصال لوله‌هایی کاربرد دارد که قطرهای یکسان یا متفاوت دارند.

کپ جوشی مانیسمان

از این روش استفاده می‌کنند تا مسیر و خطوط لوله مانیسمان را مسدود سازند.

چهارراهی جوشی مانیسمان

کاربرد این روش نیز درست مانند سه‌راهی جوشی، برای اتصال لوله‌ای به لوله‌های دیگر است.

سردنده جوشی مانیسمان

در این روش لوله مانیسمان را به تجهیزات و شیرآلات دیگری متصل می‌کنند.

بوشن جوشی مانیسمان

روشی است برای اتصال دو لوله با قطرهای متفاوت یا یکسان.

لوله مانیسمان رده 40 کاوه

قیمت لوله مانیسمان رده 40 کاوه

 قیمت این دسته از لوله‌ها به‌صورت شاخه‌ای تعیین شده و براساس اندازۀ مورد نظر مشخص می‌شود. عوامل زیادی می‌توانند روی قیمت لوله مانیسمان کاوه تأثیر بگذارند؛ یکی از این موارد نرخ ارز و دلار است. اگرچه لوله مانیسمان رده 40 کاوه ایرانی است، اما به این دلیل که شمش فولاد براساس بازار جهانی قیمت‌گذاری می‌شود، مستقیماً تحت‌تأثیر نوسانات ارز و دلار است. همچنین مواردی چون موجودی لوله مانیسمان و میزان عرضه و تقاضای بازار نیز می‌توانند از عوامل تأثیرگذار بر قیمت لوله مانیسمان 1 اینچ رده 40 کاوه به شمار روند.

شما می‌توانید برای اطلاع از به‌روزترین و دقیق‌ترین قیمت این دسته از لوله‌های بدون درز، وارد دستۀ لوله‌های سایت مهد فولاد شوید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از سایت مهد فولاد به آشنایی با لوله مانیسمان رده 40 کاوه پرداختیم و شما را با قیمت لوله مانیسمان رده 40 کاوه و ویژگی‌های آن آشنا ساختیم. شما می‌توانید با مطالعۀ دقیق این صفحه به پاسخ تمامی پرسش‌های خود در زمینۀ لوله مانیسمان کاوه دست یابید. شما همچنین می‌توانید با ورود به بخش لوله مانیسمان سایت ما علاوه بر اطلاع از قیمت این دسته از لوله‌های فولادی، اقدام به خرید آسان و اینترنتی لوله بدون درز مورد نظر خود نمایید.

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.