لوله مانیسمان رده 80 چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

لوله مانیسمان رده 80 چیست؟

لوله‌های مانیسمان بر اساس ضخامت به رده های مختلفی از جمله 20، 40، 80 و ... دسته بندی می‌شوند. لوله رده 80 یکی از پرکاربردترین لوله های مانیسمان است که در صنایع مختلفی از آن استفاده می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به سوال لوله مانیسمان رده 80 چیست پاسخ داده و شما را با این لوله پرکاربرد صنعتی آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان رده 80 به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

لوله مانیسمان رده 80 چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از انواع لوله‌های بدون‌درز، لوله مانیسمان رده 80 است. این لوله‌ها با توجه به عدم وجود درز بر روی آن‌ها از استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار برخوردار هستند و به همین دلیل در کاربردهای متعددی در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این لوله‌ها از فرو بردن یک میله درون شمش فولادی استوانه‌ای تولید می‌شوند. لوله‌های مانیسمان رده 80 در سایز‌های زیر 24 اینچ به صورت بدون‌درز و در سایزهای بالای 28 اینچ به صورت درز مستقیم تولید می‌شوند. این لوله‌ها دارای وزنی بین 10 الی 792 کیلوگرم هستند.

از لوله‌های بدون‌درز رده 80 در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می‌شود. همچنین در مبدل‌های حرارتی و خطوط فشار قوی از این نوع لوله‌های مانیسمان استفاده می‌شود.

مشخصات فنی لوله مانیسمان رده 80

اکنون که به سوال لوله مانیسمان رده 80 چیست پاسخ دادیم و به بررسی کاربردها و ویژگی‌های آن پرداختیم، وقت آن است تا کمی بیشتر درباره مشخصات فنی و ویژگی‌های این محصول بدانیم!

لوله‌های مانیسمان رده 80 در کارخانه‌های داخلی و خارجی بسیاری و بر اساس استانداردهای مشخصی تولید شده و مشخصات فنی یکسانی دارند. مهم‌ترین استانداردهای به کار رفته برای تولید لوله‌های مانیسمان رده 80 استیل و فولادی، استانداردهای ASME B36.19 و ASME B36.10 هستند. این استانداردها بازه‌های خاصی را برای ویژگی‌های مختلف لوله بدون‌درز رده 80 تعیین می‌کنند.

مشخصات فنی لوله مانیسمان رده 80

6 مزیت مهم لوله مانیسمان رده 80 چیست؟

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، لوله‌های بدون‌درز رده 80 در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و دلیل این موضوع مزایای بیشمار این لوله‌ها است. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این لوله‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. استحکام بالای لوله
  2. مقاومت بالا در برابر خوردگی
  3. دوام مناسب
  4. دیواره محکم و یکپارچه
  5. عدم داشتن درز و جوش
  6. تحمل فشار بالا

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره لوله‌های بدون‌درز رده 80 پرداختیم و به سوال لوله مانیسمان رده 80 چیست پاسخ دادیم. همچنین اطلاعاتی درباره مشخصات فنی، ویژگی‌ها و مزایای این لوله‌های صنعتی را با شما عزیزان به اشتراک گذاشتیم. اکنون شما می‌توانید در صورت تمایل به خرید انواع لوله مانیسمان با کیفیت بالا و قیمت مناسب با کارشناسان تخصصی ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید و از مشاوره رایگان جهت خرید این محصول بهره‌مند شوید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.