مهد فولاد

تفاوت لوله مانیسمان رده 40 و 80

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت لوله مانیسمان رده 40 و 80

لوله مانیسمان یکی از انواع لوله‌های فولادی است که در رده‌های مختلف 20، 40، 60 ، 80 و ... در کارخانه تولید می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت لوله مانیسمان رده 40 و 80 بپردازیم و شما را با ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو نوع لوله صنعتی آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله از سایت مهدفولاد با ما همراه باشید! شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان تهران در رده‌های مختلف به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید!

آشنایی با لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز رده 40 که با نام لوله Sch40 نیز در صنعت شناخته می‌شود، یکی از رده‌های لوله مانیسمان است که در کارهای ساختمانی و خطوط آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها می‌توانند از جنس کربن استیل و استنلس استیل و بر اساس استانداردهای مختلف و با روش‌های متفاوتی تولید شوند.

آشنایی با لوله مانیسمان رده 80

لوله رده 80 مانیسمان (Sch80) یکی دیگر از انواع لوله‌های مانیسمان است که تحمل بالایی در برابر فشار دارد و به همین دلیل در صنایعی همچون نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها نیز مانند لوله‌های رده 40 بر اساس استانداردهای مختلفی تولید می‌شوند.

تفاوت رده‌بندی لوله مانیسمان رده 40 و رده 80

همانطور که می‌دانید، لوله‌های بدون درز رده 40 و 80 دو نوع از لوله‌های مانیسمان پرکاربرد در صنعت هستند. این لوله‌ها دارای تفاوت در ضخامت دیواره، ابعاد و مقاومت در برابر فشار هستند و این موضوع سبب تفاوت در قیمت آن‌ها نیز می‌شود. هر چه رده لوله مانیسمان بیشتر باشد، مقاومت، ضخامت دیواره و قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

تفاوت رده‌بندی لوله مانیسمان رده 40 و رده 80

6 تفاوت لوله مانیسمان رده 40 و 80

لوله‌های بدون درز رده 40 و رده 80 از پرکاربردترین انواع لوله‌های مانیسمان هستند. اما دلیل این محبوبیت چیست؟ این دو رده لوله مانیسمان از ظرفیت فشار بالایی برخوردار هستند و همین موضوع سبب شده است تا صاحبان صنایع به دنبال خرید و استفاده از این لوله‌ها در کاربردهای مختلف باشند.

لوله‌های رده 40 و 80 در برخی موارد دارای تفاوت‌هایی هستند. این موضوع سبب شده است تا این لوله‌ها در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های لوله‌های رده 40 و 80 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. لوله مانیسمان رده 80 از رده 40 سنگین‌تر و ضخیم‌تر است.
  2. استحکام لوله رده 80 بیشتر از لوله مانیسمان رده 40 است.
  3. لوله‌های رده 40 بیشتر از رده 80 در کاربردهای ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  4. وزن لوله مانیسمان رده 40 از لوله رده 80 کمتر است.
  5. لوله‌های بدون درز رده 80 تحمل بالاتری در برابر فشار دارند.
  6. مواد اولیه مورد استفاده در لوله مانیسمان رده 80 بیشتر از رده 40 است.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه 6 تفاوت لوله مانیسمان رده 40 و 80 پرداختیم و این لوله‌ها را از نظر میزان مقاومت در برابر فشار، ضخامت، کاربرد، وزن، استحکام و ... مورد بررسی و مقایسه قرار دادیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت و خرید لوله مانیسمان به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت خرید این محصول با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.