مزایا و معایب لوله مانیسمان

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

مزایا و معایب لوله مانیسمان

لوله‌های مانیسمان یا لوله‌های بدون درز از انواع لوله‌های صنعتی پرکاربرد هستند. مزایا و معایب لوله مانیسمان یکی از مسائلی است که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه کامل این مقاله برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید. اما بهتر است پیش از آن کمی بیشتر با این لوله‌های صنعتی بدون درز آشنا شویم.

آشنایی با لوله مانیسمان بدون درز

لوله بدون‌درز مانیسمان (mannesmann pipe) یکی از لوله‌های صنعتی است که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها بدون انجام هرگونه جوشکاری بر روی سطح لوله ساخته می‌شوند و سطحی کاملا یکدست، بدون درز و جوش دارند. این لوله‌ها به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می‌شوند و در صنعت کاربرد دارند. این لوله‌ها می‌توانند در ابعاد مختلف و طول‌های 6 و 12 متری تولید شوند.

حال که با لوله مانیسمان و ویژگی‌های آن آشنا شدید، وقت آن است تا به بررسی مزایا و معایب لوله مانیسمان بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

بررسی مزایا و معایب لوله مانیسمان

لوله مانیسمان به عنوان یکی از بهترین لوله‌ها در صنعت شناخته می‌شود. این موضوع به دلیل مزایای بیشمار این نوع از لوله‌ها است که در ادامه قصد داریم تا به بررسی کامل آن بپردازیم.

مزایا لوله مانیسمان

  1. عدم درز و یکپارچه بودن سطح لوله

لوله‌های مانیسمان بر خلاف سایر لوله‌های صنعتی هیچگونه درزی بر روی سطح خود ندارند و در تولید آن‌ها از هیچ گونه ابزار جوشکاری استفاده نمی‌شود. این لوله ها دارای سطحی یکپارچه و یکنواخت بر روی سطح خود هستند و ظاهری زیبا دارند.

 

بررسی مزایا و معایب لوله مانیسمان

 

  1. دوام بالا لوله مانیسمان

تولید لوله مانیسمان به روش بدون درز و استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب سبب افزایش دوام و طول عمر لوله های مانیسمان شده است. این لوله‌ها می‌توانند در مدت طولانی با قرارگیری در شرایط جوی و محیطی متفاوت، بدون هیچ‌گونه آسیب بر روی سطح و بدنه لوله مورد استفاده قرار بگیرند.

این مزیت لوله‌های بدون‌درز سبب استفاده از این لوله‌ها در صنایعی همچون کشتی‌سازی شده است. دلیل این موضوع آن است قطعات موجود در کشتی‌ها و زیردریایی‌ها به سرعت تعویض نمی‌شوند و تعویض آن‌ها می‌تواند هزینه‌های بسیار سرسام‌آوری را رقم بزند. به همین دلیل در ساخت قطعات این کشتی‌ها و زیردریایی‌ها از لوله مانیسمان با دوام و طول عمر بالا استفاده می‌شود.

  1. مقاومت بالا در برابر خوردگی و دما

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، لوله‌های مانیسمان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارند. دلیل این موضوع آن است که این لوله‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و تغییرات دمایی هستند و به راحتی می‌توانند در برابر دمای بالا مقاوم باشند.

معایب لوله مانیسمان

در هنگام استفاده از لوله مانیسمان در صنایع، در برخی موارد نیاز است تا بخش‌هایی از لوله مانیسمان به سایر اتصالات به وسیله جوش متصل شود. این موضوع سبب می‌شود تا مقاومت و استحکام لوله مانیسمان در این نقاط جوشکاری شده کاهش یابد.

با توجه به این موضوع، شما باید در هنگام خرید لوله مانیسمان به میزان مقاومت موردنیاز توجه کنید و لوله‌ای را انتخاب کنید که از مقاومت مناسبی برای کاربرد موردنظر برخوردار باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباه لوله‌های مانیسمان پرداخته و شما را با مزایا و معایب لوله مانیسمان بدون درز آشنا کردیم. این لوله‌ها دارای بالاترین میزان استحکام در بین لوله‌های صنعتی هستند و در مواردی که نیاز به مقاومت بالا وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای خرید لوله مانیسمان و مشاهده قیمت این محصولات به صفحه مربوط به آن در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر یا راهنمایی جهت خرید با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.