لوله مانیسمان گالوانیزه چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله مانیسمان گالوانیزه

لوله مانیسمان گالوانیزه نوعی از لوله فولادی است که علاوه بر تولید به روش بدون‌درز، به وسیله لایه‌ای از جنس روی پوشانده شده است. این لوله‌ها با توجه به سیملس بودن و نیز گالوانیزه بودن دارای طول عمر بسیار طولانی هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی لوله مانیسمان گالوانیزه و کاربردهای مختلف آن برای شما عزیزان بپردازیم. پس از آن شما می‌توانید برای خرید انواع لوله مانیسمان از طریق مجموعه مهدفولاد اقدام کنید.

آشنایی با لوله مانیسمان گالوانیزه

لوله گالوانیزه مانیسمان دارای دو ویژگی مهم و قابل توجه است که سبب کیفیت بالای این محصول شده است. اولین ویژگی بدون‌درز بودن لوله است. لوله‌های بدون‌درز هیچگونه درز و جوشی بر روی سطح خود ندارند و به همین دلیل دارای مقاومت بالایی در برابر هرگونه فشار هستند.

دومین ویژگی این لوله‌ها، گالوانیزه بودن آن‌ها است. فرآیند گالوانیزاسیون به پوشش‌دهی لوله به وسیله لایه‌ای از جنس فلز روی گفته می‌شود. این پوشش سبب می‌شود تا لوله مانیسمان مقاومت بالایی در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ‌زدگی از خود نشان دهد و در شرایط آب‌و‌هوایی نامناسب به راحتی دچار آسیب یا خرابی نشود.

کاربرد لوله مانیسمان گالوانیزه چیست؟

با توجه به ویژگی‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده لوله‌های مانیسمان گالوانیزه، این لوله‌ها در کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این لوله‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. لوله‌های انتقال آب منازل شهری و روستایی
  2. لوله‌های انتقال آب صنایع و تاسیسات
  3. انتقال و محافظت از سیم‌ها و کابل‌های برق
  4. لوله‌‌کشی‌های گاز
  5. انتقال مایعات در صنایع نفت و پتروشیمی
  6. خودروسازی
  7. صنایع دارویی

کاربرد لوله مانیسمان گالوانیزه چیست؟

روش تولید لوله مانیسمان گالوانیزه

بهتر است پیش از آن که به سراغ روش تولید این لوله‌ها برویم، بررسی کنیم که این لوله‌ها از چه ماده اولیه و متریالی ساخته می‌شوند؟

به طور معمول در ساخت لوله‌های فلزی مانیسمان از آلیاژ فولاد استفاده می‌شود. فولاد به طور معمول از آهن تشکیل شده است؛ اما ممکن است از آلیاژهای آلومینیوم، تیتانیوم، منگنز، وانادیوم و زیرکونیوم در این متریال استفاده شود.

برای تولید این لوله‌ها در ابتدا لوله مانیسمان با فروبردن یک میله فلزی درون شمش فولادی و سپس انجام فرآیند کشش ساخته شده و سپس این لوله به وسیله ماده روی پوشش داده می‌شود تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. این پوشش‌دهی به طور معمول به وسیله فرآیند گالوانیزه گرم و غوطه‌وری در حمام مذاب انجام می‌شود.

انجام پوشش‌دهی گالوانیزه به وسیله گالوانیزاسیون سرد نیز قابل انجام است؛ اما در این روش لایه روی ایجاد شده بر روی لوله نازک‌تر است و به همین دلیل لوله دارای مقاومت و طول عمر کمتری خواهد بود. البته قیمت لوله‌های مانیسمان گالوانیزه شده به روش نورد سرد کمتر از نورد گرم است.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره لوله گالوانیزه مانیسمان، کاربرد، ویژگی‌ها و روش‌های تولید آن برای شما عزیزان پرداختیم و دانستیم که لوله مانیسمان گالوانیزه از طول عمر و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل در کاربردهای دارای اهمیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید برای خرید لوله مانیسمان تهران از طریق شرکت مهدفولاد با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت اقدام کنید و از مشاوره رایگان برای خرید این محصول بهره‌مند شوید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.