لوله های مانیسمان در اتومبیل سازی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله های مانیسمان در اتومبیل سازی

یکی از کاربردهای مهم لوله های مانیسمان در اتومبیل سازی است. این لوله‌های بدون درز بدون استفاده از هیچگونه عملیات جوشکاری و با سطحی صاف و یکنواخت تولید می‌شوند. تولید این لوله‌ها سبب ایجاد تحول عظیمی در بسیاری از صنایع شد و صنعت اتومبیل‌سازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون کاربرد لوله های مانیسمان در اتومبیل سازی پرداختیم.

شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان در رده‌های مختلف به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

لوله های مانیسمان در اتومبیل سازی چه کاربردی دارند؟

لوله‌های مانیسمان به لوله‌هایی بدون‌درز و جوش گفته می‌شود که در فرآیند تولید آن‌ها از هیچگونه جوشکاری استفاده نمی‌شود و به دلیل بدون‌درز بودن از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند.

این لوله‌های مانیسمان دارای ویژگی‌ها، مشخصات و رده‌های مختلفی هستند. این لوله‌ها در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از آن‌ها صنعت خودروسازی است. لوله‌های مانیسمان در ساخت اتومبیل و خودروسازی کاربردهای بسیار زیادی دارند که ما قصد داریم در ادامه به برخی از مهم‌ترین کاربردهای این لوله‌ها در صنعت اتومبیل‌سازی اشاره کنیم.

شما می‌توانید برای مشاهده کامل کاربرد لوله مانیسمان و آشنایی با این لوله به مقاله "لوله مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد؟" در سایت ما مراجعه کنید!

  • استفاده در خطوط تزریق سوخت فشار بالا

خطوط تزریق سوخت فشار بالا وظیفه دارند تا سوخت را بدون ایجاد هیچگونه افت فشار و یا ایجاد هرگونه اختلال در عملکرد تزریق سوخت از پمپ‌های فشار قوی به موتور احتراق انتقال دهند. سوخت‌های گاز و بنزین بدون هیچگونه مشکل در این لوله‌ها با داشتن مقاومت بالا در برابر فشار منتقل می‌شوند.

دلیل استفاده از لوله‌های مانیسمان برای انتقال این است که هرگونه اختلال در این فرآیند سوخت‌رسانی می‌تواند کارکرد بهینه و درست خودرو را زیر سوال ببرد و به همین دلیل لوله‌های مانیسمان با استحکام بالا می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری را به تولیدکنندگان صنعت خودرو ارائه دهند.

  • لوله مانیسمان به عنوان پرس سیلندری سیستم چرخ عقب

یکی دیگر از کاربردهای لوله‌ های مانیسمان در اتومبیل‌ سازی، استفاده به عنوان پرس سیلندری سیستم چرخ عقب است. این کاربرد در هنگام هدایت هیدرولیکی چرخ‌های جلو و عقب بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ زیرا دو سیلندر در یک ردیف هیدرولیکی به هم متصل می‌شوند و زاویه فرمان به هر دو بخش انتقال داده می‌شود و سبب ایجاد زاویه یکسان در چرخ‌های جلو و عقب می‌شود.

 

کاربرد لوله های مانیسمان در اتومبیل سازی

  • لوله‌های مانیسمان سیستم EGR

شاید برایتان جالب باشد که بدانید لوله اگزور خودروها همان لوله مانیسمان است که در سیستم EGR خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. همانطور که می‌دانید خروجی اگزور ماشین دارای آلاینده‌های زیادی همچون اکسیدهای نیتروژن است. EGR System مقداری از گازهای خروجی اگزوز را به ورودی سیلندر تزریق می‌کند و با این کار سبب کاهش دمای احتراق سیلندر و کاهش سطح اکسیدهای نیتروژن در خروجی موتور می‌شود.

  • استفاده به عنوان لوله‌های ریلی

لوله‌های مانیسمان بدون درز در ابعاد و سایزهای مختلفی در صنعت اتومبیل‌سازی به عنوان لوله‌های ریلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • لوله‌های مانیسمان به عنوان خطوط cng-line

در اتومبیل‌سازی برای تزریق سیستم‌های سوخت گاز طبیعی فشرده یا همان CNG و نیز تزریق مستقیم سوخت بنزینی از لوله‌های مانیسمان ضد زنگ استفاده می‌شود.

  • لوله مانیسمان دهانه موتور engine mount

دهانه‌ی موتور در واقع به بخشی از سیستم خودرو گفته می‌شود که موتور را درون اتومبیل نگه می‌داند. این دهانه که وظیفه‌ی نگهداری گیربکس را نیز دارد به نام سوئیچ گیربکس شناخته می‌شود. این بخش از سیستم خودرو نیز به وسیله لوله‌های مانیسمان ساخته شده است. 

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی پیرامون لوله های مانیسمان در اتومبیل سازی پرداختیم و دانستیم که این لوله‌ها در صنعت ساخت خودرو بسیار کاربرد دارند که از جمله این کاربردها می‌توان به مواردی همچون استفاده از لوله مانیسمان در خطوط تزریق سوخت فشار بالا، پرس سیلندری سیستم چرخ عقب، خطوط CNG، سیستم‌های EGR، لوله‌های ریلی، دهانه موتور و غیره اشاره کرد.

خرید لوله مانیسمان با کیفیت مناسب یکی از نیازهای اصلی در صنایع خودروسازی است و به همین دلیل ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین انواع لوله مانیسمان برای شما می‌پردازیم. شما می‌توانید برای مشاهده لیست قیمت این محصول به صفحه مربوطه در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید آن بپردازید. همچنین می‌توانید نظرات و سوالات خود را در پایان این مقاله برای ما کامنت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.