تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه

ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه بپردازیم و شما را با ویژگی‌های هر یک از این لوله‌ها آشنا کنیم. این دو لوله دارای تفاوت‌هایی از نظر کاربرد و ویژگی هستند و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در درزدار و بدون درز بودن آن‌ها است. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان تهران به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

لوله مانیسمان چیست؟

لوله مانیسمان به نوعی از لوله‌های صنعتی گفته می‌شود که بر روی سطح خود دارای هیچگونه درز، شکاف یا جوشکاری نیستند و سطحی کاملا یکپارچه دارند. این لوله‌ها بر اساس سایز و ضخامت به رده‌های 10، 20، 30، 40، 60، 80، 120 و 160 تقسیم می‌شوند.

لوله سیاه چیست؟

لوله سیاه نوع دیگری از لوله‌های صنعتی است که علاوه بر داشتن درز بر روی آن، هیچگونه عملیات گالوانیزه‌ای نیز بر روی آن انجام نشده است. دلیل نامگذاری این لوله‌ها به نام لوله سیاه، رنگ این لوله‌ها است. لوله سیاه دارای پوششی از اکسید آهن است که سبب ایجاد رنگ تیره بر روی لوله می‌شود.

بررسی تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه

لوله مانیسمان و لوله سیاه دارای تفاوت‌های زیادی در کاربرد، ویژگی، ساختار و روش تولید هستند. ما در این بخش قصد داریم تا به بررسی مهم‌ترین تفاوت‌های لوله مانیسمان و لوله سیاه برای شما عزیزان بپردازیم. پس با ما همراه باشید!

  1. تفاوت لوله مانیسمان درزدار و لوله سیاه بدون درز

مهم‌ترین تفاوت بین لوله سیاه و مانیسمان، درزدار و بدون درز بودن این لوله‌ها است. لوله‌های مانیسمان هیچگونه درزی بر روی سطح خود ندارد؛ این در حالی است که ورق‌های سیاه دارای درز هستند و عملیات جوشکاری بر روی آن‌ها انجام می‌شود.

بررسی تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه

  1. تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه در کاربرد

لوله‌های مانیسمان به طور معمول در کاربردهایی همچون خطوط انتقال گاز و نفت و نیز صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین به دلیل مقاومت و استحکام بالا می‌توانند به گزینه مناسبی برای ساخت تجهیزات نیروگاه‌های حرارتی تبدیل شوند.

  1. تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه در روش تولید

فرآیند تولید لوله مانیسمان و لوله سیاه با یکدیگر متفاوت است. در تولید لوله مانیسمان یک شی میله‌ای به شمش استوانه‌ای وارد شده و یک سوراخ درون آن ایجاد می‌شود. سپس کشش در لوله فولادی به وسیله دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌شود؛ اما لوله‌های سیاه با لوله کردن یک ورق سیاه و اتصال دو طرف آن با جوشکاری تولید می‌شود.

  1. تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه در ظاهر

ظاهر لوله‌های مانیسمان و سیاه نیز تفاوت بسیار زیادی با هم دارند. لوله‌های سیاه دارای ظاهری سیاه رنگ و کدر هستند؛ این در حالی است که لوله‌های مانیسمان به طور معمول رنگی نقره‌ای و روشن دارند. همچنین وجود درز در لوله‌های سیاه می‌تواند سبب تفاوت در ظاهر این لوله‌ها با لوله‌های بدون درز مانیسمان شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه پرداختیم و به مقایسه این لوله‌ها از نظر روش تولید، کاربرد، درز دار بودن و بدون درز بودن و ظاهر آن‌ها پرداختیم. شما می‌توانید برای خرید لوله مانیسمان باکیفیت و با قیمت مناسب از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید و نیز در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی برای خرید این محصول با کارشناسان متخصص ما در این مجموعه تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.