آشنایی با لوله مانیسمان 8 اینچ

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله مانیسمان 8 اینچ

لوله های مانیسمان یا بدون درز لوله‌های آهنی سیاه‌رنگی هستند که به دلیل صاف و بدون درز بودنشان، قیمت بالاتری نسبت به لوله‌های دیگر، ازجمله لوله‌های درزدار دارند. در نوشتۀ امروز از وب‌سایت مهد فولاد قصد داریم اطلاعاتی را دربارۀ لوله مانیسمان 8 اینچ در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد دارید با این دسته از لوله‌های فولادی بیشتر آشنا شده و از قیمت لوله مانیسمان 8 اینچ نیز اطلاع یابید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان نوشتۀ امروز با ما همراه باشید. شما همچنین می‌توانید برای خرید لوله مانیسمان مورد نظر خود وارد بخش مربوط به لوله‌های سایت شده و لوله مانیسمان را انتخاب کنید.

لوله مانیسمان 8 اینچ چیست؟

این رده از لوله های مانیسمان طی فرایندی که در آن شمش فولاد به لوله بدون درز تبدیل می‌شود، تولید شده و از استحکام بالایی برخوردار هستند. در ایران کارخانۀ مانیسمان اولین تولیدکنندۀ این دسته از لوله‌ها شناخته می‌شود، و در بازار هم این محصول را به همین نام، یعنی لوله مانیسمان، می‌شناسند. قطر لوله مانیسمان از 1 تا 24 اینچ متفاوت است و رده‌های گوناگونی مانند 10، 20، 30، 40، 60، و 80 را شامل می‌شود.

لوله مانیسمان 8 اینچ در رده 20 قطری برابر با 1/219 داشته و در هر صنعتی که نیاز باشد فشار بالایی از جانب لوله تحمل شود، مانند صنعت خودروسازی، نفت و گاز و... کاربرد دارد. اگر قصد دارید از قیمت لوله مانیسمان مورد نظر خود اطلاع یابید، می‌توانید با کارشناسان سایت مهد فولاد تماس حاصل نمایید.

استانداردهای لوله مانیسمان 8 اینچ را بشناسید

ASTM A106

مناسب برای استفاده در مصارفی با دمای بالا

ASTM A179

مناسب برای استفاده در کندانسرها، به دلیل میزان کربن کمتر

ASTM A192

مناسب برای استفاده در دیگ بخار

GB 3087

مناسب برای استفاده در بویلرها

API 5L

مناسب برای استفاده در لوله‌کشی‌هایی که نیازمند آزمایش گاز هستند

لوله مانیسمان 8 اینچ

قیمت لوله مانیسمان 8 اینچ

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز دارای کاربردهای متنوعی است که به تناسب آن قیمت‌های متفاوتی را نیز شامل می‌شود. این دسته از لوله‌ها در مواردی مانند:

  • مبدل‌های گرمایی و حرارتی
  • لوله‌کشی‌های گاز و آتش‌نشانی
  • خط تولید صنایع گوناگون
  • عایق‌کاری کابل‌های برق پرفشار در نیروگاه‌های انرژی
  • و...

به کار گرفته می‌شوند و طبیعتاً در هر یک از این موارد قیمت منحصربه‌فردی خواهند داشت. اگر قصد دارید از قیمت دقیق لوله مانیسمان 8 اینچ اطلاع یابید، کافی است سری به دستۀ لوله مانیسمان در سایت ما بزنید، و یا اینکه همین حالا با کارشناسان سایت تماس بگیرید.

تفاوت لوله مانیسمان 8 اینچ و لوله درز دار

لوله مانیسمان کربن استیل از لوله‌های فولادی پرمصرف به شمار می‌رود. یکی از تفاوت‌های مهم این دسته از لوله‌ها با لوله‌های درزدار در نوع مواد اولیه‌ای است که بدنۀ هر یک از این محصولات را تشکیل می‌دهد. کیفیت مواد به‌کاررفته در لوله مانیسمان بالاتر از لوله درز دار است. از دیگر تفاوت‌های اساسی میان این دو لوله، این است که لوله‌های درز دار را با استفاده از جوشکاری تولید می‌کنند، درحالی‌که محبوبیت لوله مانیسمان به دلیل نداشتن درز و جوش و یکدست بودن بدنۀ آن است، که موجب استحکام بالای آن نیز می‌شود.

با این اوصاف، بدیهی‌ست که لوله بدون درز قادر به تحمل فشار بیشتری نسبت به لوله درز دار است.

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از سایت مهد فولاد به معرفی لوله مانیسمان 8 اینچ پرداختیم و شما را با قیمت و ویژگی‌های این دسته از لوله‌های بدون درز آشنا ساختیم. اگر قصد دارید دلیل محبوبیت لوله مانیسمان و کاربردهای آن در صنایع گوناگون را بیابید، نوشتۀ امروز ما را با دقت بخوانید و با تفاوت‌های چشمگیر لوله مانیسمان و لوله درز دار آشنا شوید. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان مورد نظر خود وارد بخش مربوطه در سایت ما شوید و پس از آن خریدی آسان و به‌یادماندنی را تجربه کنید.

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.