لوله مانیسمان رده 20 چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله مانیسمان رده 20 چیست؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که لوله مانیسمان رده 20 چیست و چه کاربردی دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به ارائه اطلاعاتی درباره لوله مانیسمان بدون درز رده 20، ویژگی‌ها و کاربردهای مختلف آن برای شما عزیزان بپردازیم. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان رده 20 و خرید این محصول از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید.

آشنایی با لوله مانیسمان رده 20

لوله مانیسمان نوعی لوله بدون درز است که در رده‌های مختلفی ساخته می‌شود. رده لوله در واقع معیاری برای سنجش ضخامت و وزن لوله است. لوله مانیسمان رده 20 یکی از انواع رده‌های لوله بدون‌درز است که جز لوله‌های سبک محسوب می‌شود.

ساخت لوله مانیسمان رده 20 با استفاده از یک شمش فولادی صورت می‌گیرد. در ساخت لوله مانیسمان رده 20 در ابتدا شمش فولادی را حرارت می‌دهند و سپس با فروبردن یک لوله درون آن، آن را به یک استوانه توخالی تبدیل می‌کنند. پس از آن لوله تحت نورد و کشش قرار گرفته و به ابعاد موردنظر درآورده می‌شود.

این لوله‌ها در کارخانه‌های داخلی و خارجی بر اساس استانداردهای ASME B36.10 و ASME B36.19 تولید می‌شوند. در این استانداردها تمامی ویژگی‌های لوله مانیسمان رده 20 در یک بازه مشخص تعیین می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شما می‌توانید وزن لوله مانیسمان رده 20 را با استفاده از فرمول زیر محاسبه کنید. در این فرمول وزن یک لوله رده 20 با طول 6 متری محاسبه می‌شود.

وزن لوله مانیسمان 6 متری = قطر خارجی لوله (میلی‌متر) * ضخامت لوله (میلی‌متر) * 147 تقسیم بر 1000

مزایای استفاده از لوله مانیسمان رده 20 چیست؟

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، لوله‌های مانیسمان رده 20 یکی از انواع لوله‌های بدون‌درز هستند که به دلیل ویژگی‌هایی که دارند در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چه مزایای سبب کاربرد گسترده این لوله‌ها شده است. در ادامه می‌تواند با برخی از مهم‌ترین مزایای لوله مانیسمان رده 20 آشنا شوید.

  • استحکام بالا در برابر ضربه
  • مقاومت بالا در شرایط جوی متفاوت
  • وزن پایین
  • امکان جابه‌جایی راحت
  • قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه
  • طول عمر بالا

مزایای استفاده از لوله مانیسمان رده 20 چیست؟

عوامل موثر بر قیمت لوله مانیسمان رده 20 چیست؟

اکنون که با لوله مانیسمان رده 20 و ویژگی‌ و کاربردهای مختلف آن آشنا شدید، بهتر است قیمت این نوع لوله بدون‌درز را نیز بررسی کنیم و ببینیم چه عواملی بر قیمت این لوله تاثیر می‌گذارند. از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله بدون‌درز رده 20 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. ضخامت لوله مانیسمان
  2. روش تولید این نوع لوله بدون‌درز
  3. کارخانه تولیدکننده لوله
  4. سایز لوله مانیسمان رده 20
  5. عوامل خارجی همچون قیمت ارز، فولاد، میزان عرضه و تقاضا و ... .

خرید لوله مانیسمان رده 20 از سایت مهدفولاد

اکنون که با لوله مانیسمان رده 20، ویژگی‌ها، کاربرد و مزایای آن آشنا شدید و به سوال لوله مانیسمان رده 20 چیست پاسخ دادیم، وقت آن است که به سراغ خرید این لوله بدون‌درز بروید. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین انواع لوله بدون‌درز رده 20 را با نازل‌ترین قیمت از شرکت مهدفولاد خریداری کنید و در صورت نیاز از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.