تشخیص لوله مانیسمان تقلبی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تشخیص لوله مانیسمان تقلبی

چگونه لوله مانیسمان تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟ لوله مانیسمان یکی از محصولات پرکابرد در صنایع مختلف است که به دلیل کاربرد بیشتر و میزان تقاضای بالا برای این محصول، نوع تقلبی آن نیز در بازار موجود است. برخی افراد سودجو لوله‌های غیر مانیسمان بی‌کیفیت را با نام لوله مانیسمان به فروش می‌رسانند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به ارائه راهکارهایی برای تشخیص لوله مانیسمان تقلبی برای شما عزیزان بپردازیم.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و یا خرید این محصول پس از مراجعه به صفحه مربوط به این محصول با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید و راهنمایی های لازم برای خرید انواع لوله مانیسمان دریافت کنید.

راه‌های تشخیص لوله مانیسمان تقلبی از اصل

لوله‌های مانیسمان به دلیل شیوه تولید و بدون درز بودن از قیمت بالاتری در بین لوله‌های صنعتی (Industrial Pipe) برخوردار هستند؛ به همین دلیل افراد سودجو برای کسب سود بیشتر به تولید لوله مانیسمان تقلبی می‌پردازند. پس بهتر است پیش از اقدام برای خرید این محصول با راهکاری‌هایی برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن لوله مانیسمان آشنا شویم.

  1. سطح غیریکنواخت و چین‌دار

لوله‌های مانیسمان دارای سطحی یکنواخت و صاف هستند؛ اما لوله‌های تقلبی دارای سطحی پر از چین و چروک هستند و جمع‌شدگی فلز روی سطح آن‌ها دیده می‌شود. لوله‌هایی با این ویژگی به راحتی ترک می‌خورند و استحکام پایینی دارند.

  1. ایجاد شکاف بر روی لوله

لوله‌های مانیسمان تقلبی به راحتی شکاف می‌خورند. دلیل این موضوع آن است که در ساخت این لوله‌ها از متریال‌هایی بی‌کیفیت و ناهمگن و تجهیزات نامناسب و غیراستاندارد استفاده می‌شود.

  1. ایجاد خراش روی سطح لوله

سطح لوله‌های مانیسمان اصلی و باکیفیت از استحکام بالایی برخوردار است. این در حالی است که سطح لوله‌های تقلبی به راحتی دچار خراش می‌شوند. این خراش‌ها می‌توانند در گذشت زمان سبب کاهش استحکام لوله شوند.

 

راه‌های تشخیص لوله مانیسمان تقلبی از اصل

 

  1. سطح مقطع بیضی شکل

یکی از راه‌های تشخیص لوله مانیسمان تقلبی، بررسی سطح مقطع لوله است. سطح مقطع لوله‌های مانیسمان اصلی دایره‌ای شکل است؛ این در حالی است که سطح مقطع برخی از لوله‌های تقلبی مانیسمان به دلیل روش نادرست تولید، بیضی شکل است.

  1. وجود حفره و شیار روی سطح لوله

برخی از تولیدکنندگان این لوله‌ها برای کاهش مصرف مواد خام به افزایش زمان نورد می‌پردازند. این کار سبب می‌شود تا شیارها و حفره‌هایی بر روی سطح لوله مانیسمان ایجاد شود.

  1. ایجاد ترک بر روی سطح لوله

لوله‌های مانیسمان تقلبی به دلیل استفاده از مواد خام نامناسب در فرآیند خنک‌سازی دچار شکاف و ترک بر روی سطح خود می‌شوند.

  1. عدم درخشش سطح فلز

یکی دیگر از راه‌های تشخیص لوله مانیسمان تقلبی، عدم درخشش فلز آن است. لوله‌های تقلبی رنگی کدر و شبیه به آهن دارند؛ این در حالی است لوله مانیسمان اصل و باکیفیت سطحی درخشان و براق دارد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون چگونگی تشخیص لوله مانیسمان تقلبی از اصل پرداختیم و دانستیم که لوله‌های تقلبی بی‌کیفیت دچار مشکلاتی نظیر ایجاد ترک، حفره، شیار، خراش و شکاف بر روی سطح، عدم درخشش سطح فلز، سطح مقطع بیضی شکل و سطح غیریکنواخت و چین‌دار هستند. شما اکنون می‌توانید به راحتی به خرید لوله مانیسمان اصل و باکیفیت از طریق سایت مهدفولاد بپردازید و نگران خرید لوله‌های تقلبی و بی‌کیفیت موجود در بازار نباشید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.