ورق گالوانیزه موج دار چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ورق گالوانیزه موج دار

ورق گالوانیزه موج دار چیست؟ این ورق چگونه تولیدورق گالوانیزه موج دار می‌شود؟ کاربرد ورق گالوانیزه موج دار چیست؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید، بهتر است با ما همراه شوید تا در این مقاله به این سوالات پاسخ داده و کمی بیشتر با ورق گالوانیزه موج دار آشنا شویم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید ورق گالوانیزه در انواع مختلف و سایر ورق‌های فولادی و مشاهده لیست قیمت روز این محصولات به سایت مهدفولاد مراجعه کنید. همچنین می‌توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی جهت خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ورق گالوانیزه موج دار چیست و چه کاربردی دارد؟

برخی از ورق‌های فولادی گالوانیزه در کارخانه‌ها تحت فرآیند فرم‌دهی و شکل‌دهی قرار گرفته و به صورت سینوسی تولید می‌شوند. این ورق‌ها با نام ورق گالوانیزه موج دار یا کرکره‌ای شناخته می‌شوند. این ورق‌ها در کاربردهایی همچون سقف شیروانی خانه‌ها و ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان یکی از بهترین ورق‌های سقف شیروانی در بازار ایران شناخته می‌شوند.

در ابتدای ورود ورق‌های گالوانیزه موج‌دار به ایران، این ورق‌ها از قیمت بسیار بالایی برخوردار بودند؛ اما امروزه به دلیل وجود دستگاه‌های خم و برش پیشرفته در ایران، این ورق‌ها به راحتی و با بالاترین کیفیت تولید شده و از قیمتی مناسب و مقرون به صرفه برخوردار هستند.

چرا باید از ورق گالوانیزه موج دار استفاده کنیم؟

ورق‌های فولادی در گذشته همواره با مشکل زنگ‌زدگی، خوردگی و پوسیدگی روبرو بودند و در اثر قرارگیری در محیط‌های مرطوب یا شرایط آب و هوایی نامناسب دچار کاهش طول عمر می‌شدند. به همین دلیل استفاده از این ورق‌ها در سقف خانه‌ها و ویلاها از رواج کمتری برخوردار بود. امروزه این مشکل به وسیله‌ی ورق گالوانیزه موج دار رفع شده است. این ورق‌ها علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری خانه، دارای مقاومت بالایی در برابر آسیب‌های فیزیکی و زنگ‌زدگی هستند و نیز طول عمر بالاتری دارند.

 

ورق گالوانیزه موج دار چیست

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه موج دار

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، ورق گالوانیزه موج دار یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع ورق‌های فولادی است. این موضوع به دلیل مزایای فوق‌العاده‌ی این ورق‌های فولادی است که ما در ادامه این مقاله به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  1. مقاومت بالا در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی
  2. طول عمر بالا در حدود 20 تا 30 سال
  3. انتقال آب باران و برف به پایین در سقف‌های شیب‌دار
  4. مقاومت بالا در برابر زلزله و آتش‌سوزی
  5. افزایش زیبایی ظاهری خانه و ویلا
  6. وزن پایین و مناسب
  7. قیمت مقرون به صرفه
  8. امکان جوش و رنگ‌کاری ورق

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه پاسخ سوال ورق گالوانیزه موج دار چیست پرداختیم و شما را با این ورق فولادی و کاربردها، ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا کردیم. این ورق‌ها با توجه به دارا بودن خواصی همچون طول عمر بالا و مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و پوسیدگی در کاربردهایی همچون سقف خانه ها، ویلاها و سوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکنون که با ورق گالوانیزه موج دار به طور کامل آشنا شدید، می‌توانید برای خرید این محصول و اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه به صفحه مربوط به آن در سایت ما مراجعه کنید و نیز در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان متخصص ما در تماس باشید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت