نحوه بسته بندی ورق گالوانیزه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نحوه بسته بندی ورق گالوانیزه (Galvanized Sheet) یکی از مراحل مهم پس از تولید این محصول است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در هنگام بسته بندی ورق گالوانیزه در کارخانه باید بسیاری از فاکتورها را در نظر گرفت و رعایت کرد. به همین دلیل ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی پیرامون انواع بسته‌بندی این محصول می‌پردازیم. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه 6 متری به صفحه این محصول در سایت ما مراجعه کنید و پس از آن برای خرید این محصول با کارشناسان تخصصی ما تماس بگیرید.

دلایل اهمیت بسته بندی ورق گالوانیزه

تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بسته‌بندی این محصول در هنگام فروش از اهمیت بالایی برخوردار است؟ چرا بسیاری از کارخانه‌ها هزینه زیادی را صرف بسته‌بندی مناسب ورق گالوانیزه می‌کنند؟ ما در ادامه به برخی از این دلایل می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

جلوگیری از آسیب ورق گالوانیزه

جلوگیری از تخریب و آسیب به محصول را می‌توان مهم‌ترین دلیل برای بسته بندی ورق گالوانیزه دانست. ورق گالوانیزه دارای لایه‌ای سطحی از جنس روی است که از این ورق در برابر آسیب و تخریب حفاظت می‌کند، حال فرض کنید که اگر خود این لایه روی دچار آسیب شود چه اتفاقی می‌افتد؟ بسته‌بندی درست این ورق باعث می‌شود تا امکان آسیب به سطح ورق گالوانیزه کاهش یابد.

راحتی در حمل‌و‌نقل ورق گالوانیزه

حمل‌و‌نقل ورق گالوانیزه از کارخانه تولید‌کننده و رساندن آن به مشتریان فرآیندی زمان‌بر است. جا‌به‌جایی ورق گالوانیزه بدون داشتن بسته‌بندی مناسب ممکن است کمی سخت به نظر برسد و عدم بسته‌بندی مناسب می‌تواند شما را با مشکلاتی در این مسیر مواجه کند. به همین دلیل در کارخانه‌ها ورق‌های گالوانیزه را پیش از نگهداری در انبار یا ارسال برای مشتریان به صورت رول شده در می‌آورند و با تسمه‌های فولادی می‌بندند.

بالا رفتن زمان نگهداری ورق

هر چه بسته بندی ورق گالوانیزه بهتر باشد، مدت زمان نگهداری آن نیز بیشتر می‌شود. بسته‌بندی موردنظر باید تمامی سطح و لبه‌های ورق را پوشش دهد و از استاندارهای لازم برخوردار باشد. به همین دلیل شما با ارائه ورق گالوانیزه در بسته‌بندی مناسب می‌تواند به افزایش طول زمان نگهداری ورق کمک کنید.

انواع بسته بندی ورق گالوانیزه

اکنون که از میزان اهمیت بسته‌بندی درست و مناسب ورق گالوانیزه مطلع شدید، وقت آن است تا به سراغ انواع بسته‌بندی‌های این محصول برویم. پس از تولید و کنترل کیفیت ورق گالوانیزه، فرآیند بسته‌بندی این محصول شروع می‌شود. در بسته‌بندی این محصول از ابزار زیر استفاده می‌شود:

  1. تسمه فولادی
  2. تسمه گالوانیزه
  3. ورق‌های کاغذی و مقوا
  4. پالت‌های چوبی

در بسته بندی ورق گالوانیزه ابتدا این ورق‌ها را رول می‌کنند و سپس به وسیله تسمه‌های مختلف محکم می‌کنند. این کار را می‌توان به 5 شکل مختلف و براساس تعداد متفاوت تسمه و نوع متریال دسته‌بندی کرد. از جمله انواع بسته‌بندی ورق‌های گالوانیزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته‌بندی 601 ورق گالوانیزه

در این روش بسته‌بندی، تنها لبه‌های داخلی و خارجی ورق به وسیله محافظ‌هایی پوشش داده می‌شوند و هیچگونه پوششی بر روی سطح ورق وجود ندارد. این روش برای نگهداری طولانی مدت ورق در انبار مناسب نیست.

  • بسته‌بندی 621 ورق گالوانیزه

در این روش در ابتدا ورق‌های گالوانیزه با استحکام بالا و به وسیله تسمه‌های محیطی و شعاعی رول می‌شوند. سپس تمامی سطح ورق به صورت کامل به وسیله ورق‌های محافظ در بر گرفته می‌شود و لبه‌های داخلی و خارجی ورق به وسیله کاغذهای ضد آب محافظت می‌شود. این روش پرکاربردترین روش بسته بندی ورق‌ گالوانیزه است.

  • بسته‌بندی 631 ورق گالوانیزه

این روش بسته‌بندی مشابه روش بسته‌بندی 621 است، با این تفاوت که در این روش برای سهولت جابه‌جایی ورق‌های گالوانیزه از یک پالت چوبی در زیر رول‌های ورق استفاده می‌شود. این کار مانع از حرکت خود به خودی ورق و سهولت صادرات ورق‌های گالوانیزه می‌شود.

  • بسته‌بندی 641 ورق گالوانیزه
  • بسته‌بندی 651 ورق گالوانیزه

خرید ورق گالوانیزه از مهدفولاد

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون دلایل اهمیت بسته‌بندی ورق‌های گالوانیزه و نیز انواع بسته بندی ورق گالوانیزه پرداختیم. پس از مطالعه این مقاله دانستیم که بسته‌بندی درست این ورق‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر طول عمر، میزان نگهداری و حمل‌و‌نقل ورق گالوانیزه داشته باشد. به همین دلیل ما در شرکت مهدفولاد به ارائه ورق گالوانیزه با بهترین بسته‌بندی می‌پردازیم و شما می‌توانید بدون نگرانی درباره چگونگی حمل‌و‌نقل و آسیب ورق‌ها به خرید این محصول از سایت ما بپردازید. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی جهت خرید این محصول می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و راهنمای کامل خرید محصولات ما بهره‌مند شوید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت