برش ورق گالوانیزه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

برش ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه نوعی از ورق فولادی است که لایه‌ای از جنس فلز زینک بر روی آن قرار دارد. برش ورق گالوانیزه برای کاربردهای مختلف باید به گونه‌ای انجام شود که سبب آسیب ورق نشود. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به ارائه اطلاعاتی درباره نحوه برش ورق گالوانیزه و انواع آن بپردازیم. شما می‌‌توانید پس از مشاهده قیمت ورق گالوانیزه 6 متری در سایت مهدفولاد، برای خرید این محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

پیش از آن که به سراغ بررسی نحوه برش ورق گالوانیزه و انواع آن برویم، بهتر است کمی بیشتر با این محصول فولادی آشنا شویم!

آشنایی با ورق گالوانیزه و ویژگی‌های آن

ورق فولادی (steel) دارای استحکام پایینی در برابر رطوبت است و به همین دلیل برای استفاده از آن در برخی کاربردها باید مقاومت آن را افزایش داد. روش مناسب برای افزایش مقاومت این محصول، گالوانیزاسیون است. این فرآیند با ایجاد پوششی از جنس فلز روی بر روی ورق سبب افزایش استحکام و مقاومت آن می‌شود.

این ورق‌ها به دو شکل رول شده و فابریک در بازار موجود هستند و دارای مزایایی مانند مقاومت در برابر زنگ‌زدگی، خوردگی، طول عمر بالا ، وزن سبک و ... هستند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ورق‌ها به مقاله "ورق گالوانیزه چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید!

روش‌های مختلف برش ورق گالوانیزه

برش ورق گالوانیزه به وسیله دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شود. انجام این برش‌ها به دو شکل برش سرد و گرم انجام می‌شود. در برش سرد، برشکاری ورق با اعمال نیروی مکانیکی روی ورق انجام می‌شود؛ اما در روش برشکاری گرم این کار به طور معمول به وسیله لیزر انجام می‌شود.

از جمله روش‌های برشکاری سرد می‌توان به روش‌های گیوتین شامل گیوتین دستی، گیوتین پدالی، گیوتین هیدرولیکی و گیوتین الکترومکانیکی، روش قیچی دستی و روش نواربری یا اسلیتر اشاره کرد. همچنین برش گرم ورق گالوانیزه که با نام برش لیزر گالوانیزه نیز شناخته می‌شود، امروزه به عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های برش ورق گالوانیزه برای برش این محصولات به کار برده می‌شود.

روش‌های مختلف برش ورق گالوانیزه

برش لیزر گالوانیزه چیست و چه مزایایی دارد؟

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین روش‌ها برای برش ورق گالوانیزه، برش لیزری است. در این روش برش ورق به وسیله دستگاه برش لیزر فایبر انجام می‌شود و امکان برش ورق‌های فولادی تا ضخامت 8 میلی‌متر وجود دارد.

دلیل کاربرد بالای این روش مزایای بیشمار آن است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است.

  1. امکان ایجاد طرح‌های مختلف و پیچیده بر روی ورق
  2. دقت بسیار بالای برش
  3. هزینه مقرون‌به‌صرفه
  4. کیفیت بالا در لبه‌های برش خورده
  5. عدم ایجاد تغییر در ساختار فلز
  6. سرعت بالای برش
  7. نداشتن دور ریز و ضایعات زیاد

سخن پایانی

ما در این مقاله درباره برش ورق گالوانیزه و روش‌های مختلف انجام آن از جمله برش سرد و گرم صحبت کردیم و سپس شما را با بهترین روش برش ورق گالوانیزه با نام برش لیزری آشنا کردیم. اکنون که به طور کامل با شیوه دقیق انجام برش این محصولات آشنا شدید، می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق فولادی گالوانیزه در ابعاد مختلف به صفحه مربوط به این محصول در منوی سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید ورق گالوانیزه یا کسب اطلاعات بیشتر در این باره با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت