آیا ورق آلوزینک همان گالوانیزه است؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

آیا ورق آلوزینک همان گالوانیزه است؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا ورق آلوزینک همان ورق گالوانیزه است؟ تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به ارائه ی اطلاعاتی پیرامون تفاوت ورق گالوانیزه و آلوزینک برای شما بپردازیم و به بررسی هر یک از انواع این ورق ها بپردازیم. پس اگر شما هم به دنبال پاسخ سوالات گفته شده هستید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ورق گالوانیزه و یا اطلاع از قیمت و خرید این محصول با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

آیا ورق آلوزینک همان گالوانیزه است؟

بدون شک پاسخ این سوال خیر است! ورق گالوانیزه و آلوزینک (Aluzinc sheet) شباهت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند؛ اما تفاوت های بسیار کمی نیز در این ورق ها وجود دارد که سبب تمایز میان آن ها می شود.

بهتر است پیش از بررسی تفاوت این دو ورق یک اطلاعات کلی درباره ی هر یک از ان ها کسب کنیم. ورق آلوزینک یکی از انواع ورق های فولادی آلیاژی می باشد که با نام های "زینکالوم" و "گالوانام" نیز در بازار ایران شناخته شده و به فروش می رسد.

ورق گالوانیزه نیز نوعی ورق فولادی پوشانده شده توسط روی می باشد که مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد. به همین دلیل در کاربردهای مختلفی مانند پوشش سقف ها، دیوارها، ساخت و تولید لوازم فلزی و ... کاربرد دارد.

بررسی تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه

تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه

یکی از مهم ترین تفاوت های ورق آلوزینک با ورق گالوانیزه در ماده به کار رفته در پوشش این ورق ها می باشد. پوشش ورق های گالوانیزه از جنس فلز روی می باشد؛ اما پوشش ورق های آلوزینک به صورت ترکیبی از عناصر روی، آلومینیوم و سیلیسیوم می باشد و به همین دلیل سبب تفاوت های جزئی در ویژگی ها و مشخصات این نوع ورق ها می شود.

درصد عناصر موجود در پوشش ورق آلوزینک به ترتیب به مقدار 55% آلومینیوم، 43% روی و حدود 1% سیلیسیوم می باشد؛ اما سطح ورق گالوانیزه تماما از جنس فلز روی می باشد.

درباره ی کاربرد این دو نوع ورق می توان گفت که این ورق ها در کاربردهایی مورد استفاده قرار می گیرند که احتمال زنگ زدگی و خوردگی محصول و فلز بالاتر است. هر دو این ورق ها از مقاومت بالایی در برابر این عوامل برخوردار هستند؛ اما میزان مقاومت ورق آلوزینک بیشتر از گالوانیزه است.

دیگر تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه در شکل ظاهری آن است. هر دو این ورق ها دارای ظاهر مطلوبی برای کاربردهای مختلف می باشند؛ اما سطح ورق آلوزینک از ورق گالوانیزه یکدست تر و بهتر است. از دیگر تفاوت ورق گالوانیزه و آلوزینک می توان به تفاوت در طول عمر این ورق ها اشاره کرد. ورق آلوزینک با توجه به مقاومت بالاتر در برابر زنگ زدگی و خوردگی، طول عمر بالاتری نیز دارد.

با توجه به ویژگی های گفته شده واضح است که قیمت ورق آلوزینک نسبت به ورق گالوانیزه کمی بیشتر است. به همین دلیل استفاده از ورق آلوزینک تنها در مواردی که نیاز به مقاومت بسیار بیشتر در برابر رطوبت، زنگ زدگی و خوردگی باشد استفاده می شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی پیرامون تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه پرداختیم و به سوال "آیا ورق آلوزینک همان گالوانیزه است؟" پاسخ دادیم. ما در پایان این مقاله دریافتیم که این دو ورق شباهت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند؛ اما تفاوت در نوع پوشش این ورق ها سبب ایجاد تفاوت در برخی از ویژگی های آن ها شده است. شما می توانید برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه به صفحه ی مربوط به این محصولات در وبسایت ما مراجعه کنید و یا در صورت نیاز به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت