شکل‌ دهی و ساخت ورق‌ های گالوانیزه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

شکل دهی و ساخت ورق های گالوانیزه یکی از مهم ترین مراحل برای استفاده از ورق گالوانیزه می باشد. این شکل دهی و فرمینگ به روش ها و شکل های متفاوتی انجام می شود و می توان در کاربرد ورق تاثیرگذار باشد. به همین دلیل ما در این مقاله از وبسایت مهدفولاد به ارائه ی اطلاعاتی درباره ی شیوه شکل دهی و ساخت ورق های گالوانیزه می پردازیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز خرید این محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شکل دهی و ساخت ورق های گالوانیزه چگونه انجام می شود؟

فرمینگ ورق گالوانیزه به شکل های مختلفی انجام می شود. ما از ورق گالوانیزه در صنایع مختلفی همچون خودروسازی، ساخت و ساز، تولید لوازم خانگی و ... استفاده می کنیم. به همین دلیل هر یک از این صنایع نیاز به فرمینگ های متفاوتی از ورق گالوانیزه دارند. فرمینگ ورق گالوانیزه می تواند بر قیمت نهایی آن نیز تاثیرگذار باشد.

ورق های گالوانیزه پس از ساخت، تحت عملیات فرمینگ و شکل دهی قرار می گیرند و پس از آن به شکل ورق های کرکره ای، لوله های فولادی، سقف عرشه فولادی و ... تبدیل می شوند تا بتوان از آن ها در صنایع مختلف استفاده کرد. این کار به وسیله ی دستگاه فرمینگ انجام می شود.

انواع فرمینگ و شکل دهی ورق گالوانیزه

عملیات فرمینگ ورق های گالوانیزه با دستگاه های مختلف و به روش های متفاوتی انجام می شود. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، این کار با روش های نوین تر و جدیدتری انجام می شود. انجام این کار در گذشته به وسیله ی پرس برک و وکیوم های خم کننده انجام می شد؛ اما اکنون این کار توسط روش های نورد فرمینگ انجام می شود.

در روش های قدیمی، برای انجام عملیات نیاز به حضور یک اپراتور به صورت مستقیم بود؛ اما این کار در روش های نورد بدون نیاز به حضور اپراتور انجام می شود. البته هنوز هم در مراحلی مانند بسته بندی و دپوی محصولات نیاز به حضور نیروی انسانی وجود دارد.

عدم نیاز به نیروی انسانی در فرآیند نورد فرمینگ سبب کاهش هزینه شکل دهی محصول می شود و همین موضوع می تواند در قیمت نهایی ورق گالوانیزه تاثیرگذار باشد. همچنین روش های فرمینگ نوین محصول نهایی را با کیفیت ظاهری مطلوب تری به مشتری ارائه می کنند.

شکل دهی و ساخت ورق های گالوانیزه به روش هیدرولیکی

روش هیدرولیکی برای شکل دهی و فرمینگ ورق های گالوانیزه یکی از جدیدترین و رایج ترین روش ها می باشد که در بیشتر کارخانه ها انجام می شود. در این روش از فشار سیالات برای تغییر فرم و شکل ورق گالوانیزه استفاده می شود. فرمینگ هیدرولیک به 4 نوع مختلف انجام می شود:

  1. شکل دهی و فرمینگ هیدرولیکی کم فشار؛
  2. شکل دهی و فرمینگ هیدرولیکی پر فشار؛
  3. شکل دهی و فرمینگ هیدرولیکی پانلی؛
  4. شکل دهی و فرمینگ هیدرولیکی بالشی.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون شیوه شکل دهی و ساخت ورق های گالوانیزه برای شما پرداختیم و شما را با انواع روش های فرمینگ هیدرولیکی ورق گالوانیزه آشنا کردیم. اکنون شما می توانید پس از مراجعه به صفحه قیمت ورق گالوانیزه در سایت ما، برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید این محصول با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی به صورت رایگان برای خرید این محصول بهره مند شوید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت