نحوه تشخیص ورق گالوانیزه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

نحوه تشخیص ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه یکی از ورق‌های فولادی است که در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین ورق‌های فولادی در بازار ایران شناخته می‌شود. به همین دلیل نحوه تشخیص ورق گالوانیزه بسیار مهم است. ما در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه تشخیص ورق گالوانیزه برای شما بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله با خیال راحت به خرید ورق گالوانیزه باکیفیت از سایت مهدفولاد بپردازید.

آموزش تشخیص ورق گالوانیزه با چند روش ساده

بررسی ظاهری ورق گالوانیزه همواره برای تشخیص کیفیت این ورق کاربرد دارد؛ اما نمی‌تواند سبب اطمینان صددرصدی نسبت به کیفیت این محصول شود. ما در اینجا قصد داریم تا به ارائه چند روش جالب برای تشخیص این نوع ورق‌ها از سایر ورق‌های فولادی غیر گالوانیزه بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

  1. سنجش ضخامت ورق

اگر می‌خواهید از کیفیت و اصل بودن ورق گالوانیزه خریداری شده خود اطمینان حاصل کنید، یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای این مسئله به کار بگیرید، سنجش ضخامت پوشش روی ورق است. این روش میزان ضخامت لایه روی ورق فولادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این کار جنس لایه ورق را برای شما مشخص نمی‌کند؛ اما با این روش شما می‌توانید پس از اطمینان از ضخامت مناسب پوشش، به بررسی جنس آن بپردازید. ممکن است در برخی موارد تنها لایه‌ی نازکی از رنگ بر روی ورق فولادی قرار گرفته و فرآیند گالوانیزاسیون (galvanization) به درستی انجام نشده باشد.

  1. طعم ورق

طعم ورق گالوانیزه یکی دیگر از راه‌های تشخیص ورق گالوانیزه است. نحوه تشخیص ورق گالوانیزه با این روش شاید چندان دلچسب نباشد! اما شما می‌توانید با زبان زدن به ورق و مزه کردن طعم آن، از گالوانیزه بودن یا نبودن ورق اطمینان حاصل کنید.

در این روش در صورتی که ورق شما دارای طعم گچی باشد، فرآیند گالوانیزاسیون بر روی ورق انجام شده و ورق پیش روی شما یک ورق گالوانیزه با کیفیت است؛ اما در غیر اینصورت باید به کیفیت ورق موردنظر شک کنید!

آموزش تشخیص ورق گالوانیزه با چند روش ساده

  1. محلول آب و نمک

دیگر روش نحوه تشخیص ورق گالوانیزه، استفاده از محلول آب و نمک است. در این روش شما باید یک پارچه را به وسیله‌ محلول آب و نمک به طور کامل خیس کرده و بر روی ورق بکشید. محلول آب و نمک استفاده شده در این روش باید از غلظت بالایی برخوردار باشد و نسبت آب به نمک در آن یک سوم باشد.

پس از آغشته کردن ورق به وسیله محلول آب و نمک، باید در حدود 24 ساعت صبر کنید تا اصل بودن ورق گالوانیزه تشخیص داده شود. در صورتی که ورق شما پس از 24 ساعت دچار زنگ‌زدگی شود، یعنی ورق شما گالوانیزه نیست و یا از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است!

  1. تست آزمایشگاهی ورق

روش‌های گفته شده تا اینجا برای تشخیص گالوانیزه بودن ورق مفید است؛ اما بهترین روش برای این کار تست آزمایشگاهی ورق است. در این روش تکه‌ای از ورق برای بررسی مواد موجود در آن مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به طور کامل از گالوانیزه بودن یا نبودن ورق موردنظر اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره نحوه تشخیص ورق گالوانیزه برای شما پرداختیم و دانستیم که تشخیص این ورق‌ها به چهار روش مختلف امکان‌پذیر است. ما در شرکت مهدفولاد به ارائه انواع ورق گالوانیزه باکیفیت برای شما می‌پردازیم و شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت